advies gevraagd bij beginners keuze

het gaat om de "kyosho rage ve" t.o.v ecx ruckus 4wd. beide 4wd alleen de ruckus is brushed en de kyosho is brushless. verder is de kyosho wel duurder omdat daar nog een accu en lader bijkomt. Overigens is de rage in de aanbieding bij toemen waardoor het prijsverschil wel meevalt

Lader kun je inderdaad beter niet meewegen, wat er standaard wordt meegeleverd gooi je al snel in de hoek als je een betere lader hebt. Voor 2S LiPo, NiMH etc is een B6 een prima instapmodel, snel genoeg, en niet te duur, tussen de 3 en 6 tientjes, afhankelijk van de uitvoering, origineel, namaak, aangepast model met ander merk, zoals de Yellow RC B6AC, die andere knoppen heeft, en natuurlijk andere kleurstelling.

inderdaad heb ik de kosten voor lader en accu's bij beide opgeteld. de totaal kosten ontlopen elkaar niet veel. Vandaar de vraag over eventueel kwaliteit verschil tussen beide modellen.

ik heb een bod gedaan op een thunder tiger st4 g3 waarvan ik denk en hoop dat deze geaccepteerd wordt. Dan komt natuurlijk het moment van de proef rit. Hebben jullie tips waar ik op moet letten. de testrit zal in Barendrecht plaats vinden en daar ken ik niemand die er verstand van heeft. Zelf dacht ik natuurlijk aan

- eventuele beschadigingen
- gaat de auto rechtdoor als je niet stuurt
- wordt de motor niet zo warm dat je het niet vast kan houden

meer tips hoor ik natuurlijk graag. Ook als iemand in de buurt van barendrecht woont en met me mee wil hoor ik dat graag :)

Kijken of er geen speling op zit, of er niks krakt. Stuurt hij goed, demping goed, roest, slijtage op assen en dergelijke.
Zo kom je er ook gauw achter of degene wat heeft gedaan aan de auto en of hij hem goed heeft onderhouden :)

met name de speling (links,rechts,boven,beneden) op de wielassen, speling op de stuurinrichting, speling op de diff-outdrives, slijtage aan de bodemplaat, slijtage op de draag armen, kijken of de demper torens nog recht staan, de hoeveelheid roestvorming en aan elk wiel even goed draaien om te voelen of het wel soepel loopt(lagers).
dat was het wel zo'n beetje

bedankt voor de reacties. het bod is geaccepteerd nu nog even de afspraak maken voor de proefrit en ik ben de gelukkige eigenaar van een thunder tiger st4

Als hij de motor al warm heeft laten draaien voordat jij hem gaat starten even extra opletten..\

EDIT> Dacht ff in het nitro gedeelte te zitten. Dus hier gaat dit denk ik niet op. :) :) :)

ik moet er ook nog een acculader bij hebben en nu zag ik de Maxxtrax 680 AC hier als 2e hands te koop staan. Kan deze de accus van de thunder tiger laden of kan ik beter een andere hebben (de imax b6ac) bijvoorbeeld

De maxxtrax is 80W. De imax 50W. De eerste zal dus grotere accupacks sneller kunnen laden. Daarnaast kan de maxxtrax tot 6A opladen ipv 5A bij de imax.

ik wil iedereen bedanken voor de goede tips en antwoorden. Ik heb de thunder tiger st4 g3 gekocht. De proefrit beviel er goed dus de keuze was snel gemaakt:) Nu ga ik veel oefenen en ervaring op doen. :)

dit is de auto geworden

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back