advies graag voor een EXTRA of YAK 2,32m

hallo, ik zou graag willen beginnen met F3M maar welk vliegtuig zou ik nemen.graag zou ik voor de eerste een beetje beterkoop willen houden.heb zelf wat gezocht op net en vond mooie; lembeck extra 330L 2,32(maar slecht zo te horen op deze forum)prijs 450- gonav.de EXTRA 260 2,30m prijs 429-of bij W&W modellbau een YAK 54 2,30m voor 550€ .graag had ik een DL50 of DL55I motor willen kopen.ik weet niet welk vliegtuig nemen omdat ik nog niet de 3D ervaring heb.graag wat advies omtrend aub
 
je hebt geen 3D ervaring nodig om F3M te gaan vliegen, liever niet zelfs. Hetzelfde geldt ook voor het toestel, zeker als beginner neem je een minder 3D toestel.

Niettegenstaande de massa 50cc toestellen, raadt ik persoonlijk je aan uit te kijken naar een 2m60 toestel voor een 75cc.

Ik kan niet voor jou je budget bepalen natuurlijk.

een beetje zoeken, rondhoren op de wedstrijden kun je soms wel eens een koopje doen.

ik zie je waarschijnlijk wel op de ambiorix cup over een paar weken ?

Peter
 
ik ben clublid in tongeren, maar ik wil volgens budget werken , eerst model dan motor enz... en ik bouw ZEER graag zie op deze forum arcallys en arcallys-eindelijk-klaar
maar welk model volgens w&w is die van hem ietjes zwaarder en steviger gebouwd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou aanraden niet te gaan besparen op u materiaal... Op termijn gaat dat alleen maar meer geld kosten... Een knol extra is een zoals Wannes reeds zei een goed instaptoestel!
 
ik heb even terug een 3w75 TS gekocht met als idee een toestel van 250 tot 260 cm te kopen..nu gaan al die modellen naar 100cc over. waar kan ik nu nog een kit, arf of gebruikt toestel vinden voor de 75 cc? de knol extra is een optie maar zijn er nog meer?
 
ik heb een sukhoi van KRILL, 2m60 en heb er een 110 3W op, onlangs heb ik hem met overtuiging zien vliegen met een DA 85 op, dus er hoeft niet altijd een 100 op.

elke 2m50 ARF kist kan perfect met een 3W 75

DEROSA, je hebt een PB betreffende knol.
 
@Jan,

Het is zeker niet zo dat er op al die modellen een 100cc moet komen... Veelal doen we dit omdat een boxer enkele andere voordelen met zich meebrengt. Of omdat sommige kisten net iets groter zijn als 2.6m. Een houtbouw kist van 2.6m is perfect te vliegen met een 70-85cc motor, afhankelijk van wat je wil al dan niet met tuned pipe. Met de nieuwe DA 85 en een tuned pipe is het zelf perfect mogelijk om bv de 2.8m Extreme Flight Yak 54 te vliegen.
 
ik kreeg laatst een knol extra aangeboden inclusief de servo's(oudere futaba 9202) zonder motor voor 1000 euro. het toestel had een keer last van een kapotte vleugel gehad en een keer het landingsgestel er onderuit gevlogen.. ik had zoiets van 1000 euro voor een kist met deze historie..tsja..
ik zoek nog dus en moet toegeven dat ik graag een gebruikt model koop om bouwtijd te voorkomen..
 
Jan, kwam deze via Remke Germs ?

zo ja ken ik de volledige geschiedenis ervan.
 
deze...
full


@JenS: bel, mail of stuur een postduif..alles waar mijn 75 op kan en met een gezonde historie heb ik interesse in..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok die van Wim dus. best goed maar leeg voor 1000 euro heb je hem bijna nieuw voor

ik kijk ook wel mee uit.
 
Ja, als je wat kunt bouwen bouw je beter een nieuwe...
Maar op dit moment zijn er ook wel enkele goeie nieuwe ARF's van rond de 1000€ ...
 
Back
Top