Aeromusical aanpassingen

Discussie in 'F3P' gestart door nando, 15 feb 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Vandaag X06 gevlogen, 10 niet, het lijkt mij beter om me op 1 AM te focussen.
    En ik denk dat op wat kleine timings dingen na ook wel zo blijft voor de rest van het jaar. Wat betekend dat ik straks in Parijs dit ook ga vliegen.

    Ik ga deze vanavond nog een beetje aanpassen, overgang van muziekstuk 2 naar 3 iets korter, en als dat op de sim natuurlijk aanvoelt dan doe ik dat op de wedstrijd zo, als ik er eerst aan moet wennen kan komt die verandering pas na de wedstrijd.

    Enige punt wat echt niet mooi wou is vanaf 0:30 de halve loop naar beneden met geïntegreerde halve rollen, de loop is niet een rustige beweging meer, ik moet te fel up/down gebruiken waardoor ik een soort punt erin vlieg die niet in de muziek word weergegeven. Hoewel dit bij een hogere zaal mss niet zo is, en ik laat het vooralsnog zo.

    Verder vind ik de driehoek erg lastig om symmetrisch te vliegen (met dezelfde hoek omhoog als omlaag).

    En de allereerste rollende (deel-)loop lukt wel kwa timing om een hele loop te vliegen, alleen is dat nogal wild vergeleken met de muziek. Ik denk dat ik het in het echt oplos zoals op de sim, door een deel een gewone loop te vliegen.

    Ik hoop dat morgen op de wedstrijd iemand hem wel filmt, anders duw ik de camera wel bij iemand in de handen.;)
     
  2. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Morgen?
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Overmorgen... Je hebt helemaal gelijk.
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Zow, het audiobestandje heel iets aangepast, en voor de verandering eens op RealFlight G4.5 opgenomen.

    Wat ik beter vind ben ik niet helemaal over uit, RF voelt kwa rol wel beter aan. Maar meskant is soms wat raar (onaangepast 'niet' mee te vliegen) en als je niet heel goed oplet wil een toestel nog wel eens over de vleugel wegvallen, iets wat ik in die maten nog nooit bij een shock ben tegen gekomen. Maar de streamers en zender in beeld zijn wel geinig.


    G6Jum516dQ0[/media] - X06 korter
    He einde is iets anders gevlogen, dat ging perongeluk... Zoals dat in X06 was paste gewoon (net, dus precies goed).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Mooi, is inderdaad beter zo die overgang. Lijkt beter te kloppen.
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja, en het blijft elke keer goed gaan op de sim, voelt dus gelijk vertrouwd, wat betekend dat het niet zoon probleem is om het zo laat nog aan te passen.

    Ik snap eigenlijk niet waarom ik met die 2 tegengestelde rollen (1:36-1:40) steeds zo links uitkwam. Dat daarvoor is makkelijk redelijk naar recht uit te rekken...
    Gewoon iets waar ik aan moet denken.

    Is trouwens best geinig om naar mijn eigen knuppelbewegingen te kijken :D bij momenten sturen ze zo goed als niks terwijl ik me rot concentreer om het maar goed te laten gaan :p.
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    4e :(

    Over hoe ik heb gevlogen ben ik zeer tevreden, alle figuren lukte, geen enkele muur aangeraakt op een onverwacht moment. En ook de precisie begint er steeds meer in te komen, toch zijn er nog momenten die nog niet helemaal lukken.

    Dit is mijn 2e ronde, daarover ben ik denk ik nog het meest tevreden.
    Du0Slhc_fL0[/media] - Nando AM
    Enkel een link, omdat je hem full screen moet bekijken imo, omdat hij niet altijd even scherp is.

    Jan Scholten heeft dit gefilmd, heel erg bedankt daarvoor.:thumbsup:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    ik zoek een camera welke geschikt is voor filmen..
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hetzelfde heb ik ook met mijn fotocamera gehad, en die van een clubgenoot ook. Ff aan de zoom zitten helpte bij hem en volgens mij bij jou ook bij mij doet de zoom functie niets tijdens het filmen enkel ervoor en erna.

    Ik kan iig op de video goed mijn fouten zien, en exact welke punten ik aan moet werken. Dat wist ik toe ik klaar was met vliegen ook wel, maar na een paar dagen vervaagt dat toch een beetje.
    En mensen die er niet bij zijn krijgen ook een indruk van hoe het was.
     
  10. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Ben al blij dat je er wat aan hebt.

    ik kan ook niet zoomen tijdens het filmen.. is ook maar een fotocamera-tje van sony..zo een 12 megapixelding..

    ik wil gewoon een echte filmcamera. oh ja..liefst nog voor parijs..
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Indoor seizoen is weer +/- voorbij, tijd om wat voor buiten te verzinnen.
    Ik zal op enig moment hier nog wat filmpjes plaatsen van mijn indoor AM, er is er iig 1 die hier nog niet staat, in het donker.

    Ik ben nu denk ik 2 maanden met deze bezig, hoewel... pas echt na de laatste wedstrijd. Maar daarvoor kon ik het niet laten. :oops:

    Ik heb hem vooral voor voor de Angel S50 gemaakt, maar ik weet echt niet meer hoe die kwart-rolt, en hoelang alles duurt. Ik denk dat het nogal gaat tegenvallen wat ie kan.
    De am is bedoelt voor de lol en demo's enzo. ook om mezelf te blijven trainen en als een soort voorbereiding mocht ik ook f3m of exfc oid willen doen. (Niet dat ik denk dat ik het ga doen, maar een beetje am ervaring buiten kan nooit kwaad.)

    Het einde, het allerlaatste zeker, kan niet met de Angel. Maar ik moest iets doen...

    Windows movie maker maakt het geluid echt slecht, wat ik ook instel. Zal op enig moment opzoek moeten naar een andere (gratis) videobewerkingsprogramma.

    Youtube doet moeilijk vanwege audio die van "UMG" is. Het is een aangepast, verknipt kort stukje... En vroeger lieten ze dan de audio achter niet de hele video.
    Het rare is dat bij een andere video waar het geluid eerst geblokt was alles het nu weer doet. Met muziek van sony (metallica). Vaag allemaal.
    bCRfucxSU-c[/media] - Realflight G4.5 Outdoor AM
    Edit: ^youtube doet het nu wel.

    Gelukkig is vimeo er nog:

    <object width="400" height="300"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10206987&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" /><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10206987&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="400" height="300"></embed></object><p><a href="http://vimeo.com/10206987">Realflight G4.5 outdoor Aeromusical</a> from <a href="http://vimeo.com/user1311767">Nando te Riele</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. 3w_flyer

    3w_flyer Guest

    Nando, ik denk dat als je heel je setup in een yak van bruckman gooit je beter scoort.

    En waarom voor de fun ? je hebt de Word air games waar deze klasse juist wel vliegt, alleen heeft NL hier geen kwalificatiewedstrijden voor georganiseerd. Maar dat kan nog altijd wel voor een volgende editie.
     
  13. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Momenteel ben ik samen met Winfried bezig om een outdoor aeromusical klasse op te zetten voor nederland. We proberen hiervoor dit jaar een try out te organiseren. Er zal hierbij een onderscheid gemaakt worden tussen grote en kleine modellen. Meer info volgt op korte termijn.
     
  14. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Nu staat hij er dus wel....:D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn

    WOOHOO!!!

    :banana:

    :worship:

    :thumbsup:

    Geweldig!!!

    Als ik iets kan doen om te helpen hoor ik het graag.

    Dat denk ik niet.
    Ik denk dat dat toestel totaal niet bij mij past. Ik vind dat de toestellen met veel verticaal rompoppervlak al weinig hebben, laat staan zoon 55.
    Ik denk dat een Angel romp met 55 vleugels en hoogteroer het best aardig zou doen voor mij, maarja dan kan ik beter zelf wat verzinnen.

    Daarnaast heb ik nog de 88"extra, lijkt mij ook wel redelijk geschikt, maar die moet eerst vliegen en dan moet ik hem goed leren kennen voor ik er een AM voor kan verzinnen.
    En voor trainen enzo kan ik ook de Parkmaster gebruiken.

    Tja, als ik de mogelijkheid krijg om een wedstrijd ermee te vliegen dan zou ik dat zeker willen. Er STOND (nu dus de bovenstaande tryout) niks op wat voorn lange termijn planning dan ook. maar zoals ik al zei, F3M, Exfc, en daar hoor natuurlijk ook Wag bij, en wat het ook is dat ze in Amerika doen, houd ik allemaal in mijn gedachte.
    Hij word 4 min trouwens.

    Ik maak hem alleen niet voor een specifiek iets, want dan moet je eerst de regels kennen.

    Corné, Thanx.
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Maak je die nog een keer af?:)
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik heb dezelfde deadline als vorig jaar, voor kamp. Maar een paar maand eerder zou ook niet erg zijn.

    De motor staat op de 3e plek in mijn 'boodschappenlijstje'.
     
  18. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Erg leuk weer Nando! Perfect muziekstuk inderdaad voor een AM. Die rolsnelheid ga je inderdaad echt niet halen met de Angel, misschien de helft als je erg je best doet. De Extra zal het al beter doen wat dat betreft.
     
  19. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Net voor het eerst dit jaar weer buiten gevlogen, het weer was geweldig.

    De AM 1 keer gevlogen, was wel te doen. Op het laatste na dan.
    Viel me alles me wat de kist nog kan, en als er geen wind was dan zou het er nog goed uit gezien hebben ook.

    Naast dat vooral hoogte en rol niet heel agressief zijn miste ik wel wat vermogen. Mss dat de accu's een cyclusje nodig hebben na de lange pauze :?.
    Anders een naar een nieuwe prop kijken. Motor was enkel lauw na 2 vluchten.
     
  20. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Wil je een keer mijn Extra proberen, Als je mode 1 of Spektrum vliegt is dat dat te regelen, met wat ik hier allemaal gezien heb. Daarna is die Extra zo af, want dat ding vliegt echt verrukkelijk.

    Bart,
     

Deel Deze Pagina