Aeromusical aanpassingen

Discussie in 'F3P' gestart door nando, 15 feb 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    :thumbsup:
    Natuurlijk wil ik dat, ik vlieg mode 1.
    Maar eindhoven is best ver weg. Wie weet zien we elkaar nog eens op een meeting oid.

    En die extra komt er zoiezo wel. Ik zag dat de motor gister weer even op voorraad kwam, jammer dat het gister gebeurde en niet over een week...
    Ik zal er binnenkort weer aan beginnen.

    En echt, die Angel kan nog best veel.
     
  2. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.642
    Locatie:
    Eindhoven
    Zal eens kijken welke meeting ik naar toe zou willen, had vorig jaar al gewilt maar met de AXI was dat echt niet mogelijk. Als ik ergens naar toe ga hoor je het wel.

    Bart,
     
  3. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    de F3A wedstrijd in Son misschien nando?
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik blijf het maar updaten, gewoon om te laten zien hoeveel werk erin gaat.
    Ik ben weer iets verder, heb wat meer op de windrichting gelet, en het een beetje daarop aangepast. Op de video staat hij alsof hij van links komt, van rechts is bijna gespiegeld.
    En ik heb er wat achter geplakt.
    Pas net mee begonnen maar ik vond er wel wat leuks in zitten. Vooral het laatste is gewoon maar wat gedaan, de ie helft van het laatste stukje ben ik wel al redelijk tevreden over.
    Ik had hiervoor al andere muziek geprobeerd, maar ik bleef maar meer van hetzelfde vliegen daarop. dit is echt weer wat anders.
    Er zijn nog enkele dingen die er niet in zitten en ik er wel in zou willen maar ik denk dat het erg lastig wordt om alles in 4 minuten te krijgen. Deze is nu ook te lang, minstens 10sec.
    Dit is trouwens al versie 08 van deze AM, het vorige filmpje was versie 05

    Weer Vimeo, 091VPqeTXOI[/media] zal het over enkele dagen wel doen.

    <object width="400" height="300"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10377853&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" /><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10377853&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="400" height="300"></embed></object><p><a href="http://vimeo.com/10377853">Outdoor Aeromusical in Realflight G4.5</a> from <a href="http://vimeo.com/user1311767">Nando te Riele</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
    Voor de mensen die enkel het nieuwe deel willen zien, vanaf 3:22.

    Hier gingen nog 2 dingen duidelijk fout, de snap naar hoover was te hoog, en zag er niet uit omdat ik gelijk wou zakken, en omdat ik de grond niet goed kon zien ging ik daarna scheef weg en kwam ik achter me.
    En ik viel een beetje uit mijn KE-spin.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ok, weer een update.

    Een beetje gehusseld met de volgorde, klinkt iets beter imo.
    Strauss stukje ingekort, einde vanaf gehaald. En ik vlieg langer op het exodus deel. Daarom een verticale, liggende (ik denk dat je bij een verticale een verrekijker nodig hebt) 8 ipv de loop. Met 2 rollen geïntegreerd, 1 per loop.

    Ben er best tevreden over zo, paar verticale lijnen erin, weinig herhaling en leuk om te vliegen.
    Het einde blijft 'te 3D' voor de Angel, maar de muziek vraagt er gewoon om. Deze keer wat minder gevlogen, moet nog wennen aan de nieuwe instellingen met wat minder uitslag (klopt nogsteeds niet met de angel, de angel rolt wel iets sneller bij een behoorlijke vliegsnelheid, en hoogteroer is minder agressief.) in het echt zal het een variatie hierop worden, met een snap op het begin van de landingsbaan en een landing daarna ik zou nog een extra geluidje erin editten, alleen kom ik dan over de tijd heen. De tijd is 4:10 min, wat mag bij wedstrijden geloof ik.

    En het deel van 0:33 tot 39 ben ik niet blij mee, ik bedenk net tijdens het kijken dat er mss wel een cikel past, rollend begin, dan in ke met hoogteroer tikjes of ailerons schommelen en dan een kwartrol geïntegreerd. Een kijken of dat zo te vliegen is.
    Wat daarna komt vind ik iets te lang/veel herhaling (maar kan nog net), en het ziet er (mits goed gevlogen) wel geinig uit, en je ziet het niet veel mensen doen.
    Op 1:05 zit er een geluidje in waar ik niks op doe (en daar kan ik eigenlijk niet tegen) daar ga ik nog wat op verzinnen, of hem eruit knippen/mixen.
    Net als 0:46 en 0:48 waar ook een geluid zit die niet echt benut word. Omdat ik daar het zelfde vlieg als op 0:39 en 0:41, waar die extra 'tingelingeling' niet zit maar de rest gelijk is. Alles wat ik in die positie kan verzinnen vertaalt de sfeer van de muziek dan weer niet.
    En volgens mij was het bijna niemand opgevallen als ik het niet had uitgelegd... Maar als ik naar AM's van extreem goede vliegers kijk vallen dit soort dingen mij ook op, en vind ik het toch jammer.

    Hij is geüpload naar vimeo, over 20 min staat ie erop.

    (youtube blijft moeilijk doen met copyrights van de muziek, wat een vertraging geeft van enkele dagen.
    En ik sta nogsteeds open voor goede gratis zeer simpele videobewerkings programma's, met WMM blijft het geluid bagger.)
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    <object width="400" height="300"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10619199&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" /><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=10619199&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="400" height="300"></embed></object><p><a href="http://vimeo.com/10619199">Aeromusical/freestyle on realflight</a> from <a href="http://vimeo.com/user1311767">Nando te Riele</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Een betere versie gemaakt, kwam erachter wat er mis was met WMM, nu prima geluid.
    (nog best raar eigenlijk, maargoed, hij doet het nu)

    En een topic geopend op FlyingGiants.
    Enkel de video hier: Message - The FlyingGiants Media Gallery

    Weinig verandert, enkel 0:33 tot 0:39. Niet die cirkel, want dat ging niet mooi en ben er nogsteeds niet echt tevreden mee, hoewel het wel een verbetering is.
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Net ff wild gevlogen met de angel, en een keertje de AM gedaan.
    Man wat is ie moeilijk... Goed, dat had ik ook wel verwacht, maar toch.

    Die 'snake' (heli figuur, maar ik weet niet hoe ik het anders moet noemen, 38-55 sec bij de laatste) moet ik wat meer gaan vliegen. Ik heb dit soort dingen vooral met de shock gedaan, en die reageert veel correcter op de knuppels.
    Nu kan ik hem op de sim ook veel beter met de linker vleugel naar beneden en de wind stond nu andersom tov hoe ik hem gefilmd heb en meestal oefen, dus de rechter naar beneden.
    En tegen de wind stond hij zelfs stil.:eek: Wat een raar figuur...

    Alles is minder, tja hoe noem je dat, crisp...
    Elke puntrol start en stopt langzamer en nooit op het juiste punt.
    Ongelofelijk veel hoogte variaties. Ik zat steeds iets achter de muziek aan.

    Ik denk dat ik het voor de Angel moet vergeten... niet dat ik niet door ga met oevenen, maar echt goed gaat het nooit worden denk ik.:(
    De extra zal alles veel makkelijker goed doen als ik de filmpjes bekijk.

    Enige wat mooi kan worden is het exodus deel, 2e muziek stuk. Daar is de angel voor gemaakt, en dat merk je.
    En om nu een hele kunstvlucht AM te maken puur voor de angel heb ik geen zin in. Deze vind ik al weinig 3D, en ik vind het exodus stuk nu ook al het saaist.

    Verder past alles in de hoogte, of eigenlijk net niet, ik eindig meestal hoger dan ik begin. Maar das geen probleem.
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Man wat heb ik vandaag lekker gevlogen! En de accu 2e zit al aan de lader voor nog 2 vluchten :D

    Eerst een vluchtje f3a met de 1e accu, daarna de am zoals hij hier boven staat. Ging vergeleken met vorige keer ERG goed. Er was ook een stuk minder wind, en ik ben de kist veel meer gewent.
    En aangezien dit de 2e keer pas is dat ik hem vlieg ben ik heel erg tevreden. Ik ga hem gewoon een paar keer in de week doen, dan ziet het er in no-time goed uit.

    De snake blijft een probleemgeval... Op de sim vind ik hem al lastig, en in het echt moet ik gewoon vaak dat figuur gaan oefenen.
    Het haalt alle snelheid uit je kist als je hem snel doet, met de knuppels in de hoek. En het lijkt alsof ik niet genoeg rudder kan geven soms, of mss durf ik gewoon niet... dat is raar want de rudder is het roer dat het dichtst bij zit tov wat ik zou willen in een 3d kist...
    En de 1/8 punt rollen zijn erg trikkie, en zal hij nooit echt mooi doen, vanwege de kleine roeren die traag bewegen, in een rechte lijn lijkt het nog ergens op maar als je dan ook nog eens een scherpe bocht moet maken dan ziet het er niet meer strak uit.
    Het einde gaat opzich wel, de rolrate is niet zo hoog als ik zou willen maar dat is ook niet te verwachten van een f3a kist en het landen heb ik niet gedaan, vond ik te eng (crashde al bijna aan het einde van de weeble-wobble :p)
    maar ik ben er erg tevreden mee, straks nog een keer.


    De 2e accu ff getwijfeld wat ik zou doen na de f3a vlucht, ik besloot John Miles - Music op te zetten en daarop te vliegen. Doe ik op de sim regelmatig, echt geweldige muziek om op te vliegen en past VEEL beter bij de Angel.
    Ik heb er een am bij bedacht, gedeeltelijk van Derk gejat, en hij staat niet 100% vast zoals mijn andere. Wel wat ik doe over het algemeen, maar niet een exacte plek. En bij momenten staat het wel helemaal vast.
    Dit ging echt geweldig, het was duidelijk te merken dat de kist hier veel beter voor geschikt is. En hierbij wel op de muziek geland. Wat een ongelofelijke kik is dat zeg... Moest wel ff een vreugde dansje doen na afloop... Was gelukkig niemand in de buurt:p
    Ziet er beter uit dan de bedachte AM, das een beetje jammer, maar ligt denk ik grotendeels aan de kist, en de veel lagere moeilijkheidsgraad van de figuren. Ik moet de ander gewoon vaak oefenen.
    Maar dit is erg leuk op demo's :yes:

    Ik zat wel erg lang volgas te vliegen, nu was de accu ook bijna leeg op het eind, want het is 6min AM na een f3a prog die toch ook niet kort duurt...
    Blijft allemaal wel louw, dus is niet zoon probleem. En meer vermogen is niet echt nodig, hoewel ik het wel zou gebruiken als ik het had.
    Komt denk ik ook door de 'f3a prop' (redelijk wat spoed) waar niet echt F3a style mee word gevlogen.


    Ik vlieg trouwens op 13mei (hemelvaart) een indoor demo in het aviodrome. Moet 15minuten vullen, en op het moment zijn we met 3 man. Als er nog een indoor vlieger is die die kant op wil komen pb me maar.
    Zaal is 20X20m, dus ongeveer een halve indoor hal.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nog iets wat me niet lukt met de angel, de inverted snap naar hoover... niet te doen. Tijdens de snap heb je eigenlijk geen controle, 100% perfect in een hoover komen kan niet, en met die mini roertjes kun je als hij een klein tikkie scheef hang niks meer beginnen...
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nog ff het vliegen op John miles - music opgenomen. Zo deed ik hem buiten ook ongeveer met de angel (hier en daar wat ander, zoiezo staat het allemaal niet vast, het is geen AM zoals de andere), 1 keer volledig en 1 keer met een crash op 3:25.

    <object width="400" height="300"><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="movie" value="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=11405055&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" /><embed src="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=11405055&amp;server=vimeo.com&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=&amp;fullscreen=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" width="400" height="300"></embed></object><p><a href="http://vimeo.com/11405055">Freestyle to "Music"</a> from <a href="http://vimeo.com/user1311767">Nando te Riele</a> on <a href="http://vimeo.com">Vimeo</a>.</p>
     
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Heeft eigenlijk veel te lang geduurt sinds ik de AM heb gevlogen, gister buiten met een SUltimate shockflyer van Robin de buiten AM een keertje geprobeert. Dat vliegt toch wel heel anders, en de timing lukte totaal niet.

    Net voor het eerst met de sebart Sukhoi 29 s50 de am gevlogen. Dat ging goed, moet duidelijk nog wat meer instellen, en vaker oevenen maar het gaat prima met de laatste aanpassingen. Wat ik wel mis is snel veel aileron uitslag. Maar na de laatste aanpassingen lijkt alles te kunnen.
    Ik hoop dat het binnenkort gefilmd kan worden, kun je zien hoe het er zonder oevenen eruit ziet. De wedstrijd duurt nu nog een kleine 2 maanden en dan moet het een stuk beter zijn. Ik hou bij hoeveel ik met de Sukhoi vlieg, en wat ik dan vlieg (am, f3a, 3d, trimvlucht) ik hoop toch minstens 20x de AM te hebben gedaan tegen die tijd.
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Nou, de 20 vluchten uit mijn vorige post zijn niet gelukt. Ook vanwegen de crash van mijn 1e sukhoi.
    Ik heb 11 AM vluchten gedaan met de oude sukhoi, en maar 1 volledige am trainingsvlucht met de nieuwe sukhoi verder nog de maiden en 2 trimvluchten voor de crash.

    Het fimpje hoort ook in dit topic thuis
    Bedankt voor het filmen Patrick. :thumbsup:

    Waar ik veel punten laat vallen is het precieze/strakke vliegen, dat lukt me gewoon niet. Zal voor een groot deel wel op te lossen zijn door gewoon heel veel te vliegen en erg kritish op mezelf te zijn. Het grote probleem is alleen dat ik alleen makkelijke kuntvluchtfiguren echt oeven. Omdat daar eencompetitie voor is.
    Ik zal gewoon blijven oeven met de sukhoi buiten, maar het indoor seizoen komt er weer aan dus daar ga ik ook weer aan beginnen.
    Ik denk dat ik gewoon de zelfde am blijf vliegen binnen, veranderen gaat teveel werk in zitten.
    En ik ga gewoon door met het bijhouden van de am vluchten. Wel leuk om te weten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Tijd geen update gedaan, er is ook eigenlijk geen nieuws.

    Ik heb de indoor am niet echt verandert, op kleine details na. En komend weekend ga ik hem in Parijs doen. Ik heb te weinig geoevend om beter te vliegen, ik denk dat ik het ongeveer even goed vlieg als vorig jaar. Maar wel met een betere kist, en dat kun je wel terug zien.

    En net als vorig jaar wil ik na iitop weer bezig gaan aan mijn outdoor AM. (heb er nu al zin in)
    Ik wil een nieuwe, het eerste stuk muziek blijft, en de rest word anders. (hoop/verwacht ik).
    Ik denk dat het meer pop / metal word. Daarnaast wil ik het kleiner vliegen, en er ook een deel met hoge vliegsnelheid in hebben.
    Ik ga eerder gebruikte stukken muziek (door anderen) niet streng vermijden (deed ik ook al niet echt) maar nu zijn ook de bekende niet off-limit. En in eerste instantie ga ik ook niet heel erg op de 4minuuten tijd letten. Uiteindelijk zou ikgraag 2versies willen. 1 4min wedstrijd programma en een 6-7min demo programma.

    Zal update's posten als ik aan de nieuwe begonnen ben.
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ben weer druk bezig, gister een pop 'Demo' AM muziekstuk gemaakt, nog niet 100% af maar wel bijna. Met onder andere C'mon (Catch 'Em By Surprise)...:eek:

    Ook een begin van een AM voor Robin, voor (oa!) Doame. Beetje 80's.

    En ben nu weer met klassiek in de weer. Zal toch enkele delen van mijn huidige gebruikte muziek meenemen. Anders word het wel erg lastig.
     
  16. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ok, indoor train seizoen is weer begonnen, nadat ik de 1e 2 trainingen geen kist vliegklaar kreeg is het mij bij de 3e eindelijk gelukt, alleen ging de muziek nog niet goed en had ik elke vlucht een probleem, resultaat:
    [​IMG]
    (Nog enkele foto's op mijn facebook)

    Maargoed, ik ben weer bezig met een grote aanpassing aan mijn oude am (eigenlijk een nieuwe aan het maken, want ik heb mijn oude niet meer).

    En ik ben altijd opzoek naar muziek, nu kwam ik dit te horen (ik kijk geen tv meer, dus ook geen mtv, wat ik wil zien download ik wel) maar jersey shore heeft een nogal fucked up theme, [URL=" Link[/URL] Is dit een beetje bekend?
    Lijkt me echt goed op te vliegen, ookal klinkt het nergens naar.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina