Aeromusical aanpassingen

Discussie in 'F3P' gestart door nando, 15 feb 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Thanx voor de response, weet ik weer dat ik niet de enige ben in dit topic...

    @MadDuc, de bedoeling was in eerste instantie enkel muziek die ik ook daadwerkelijk voor mijn plezier luister. Dat is overwegend metal, maar daar ben ik al vanaf gestapt toen funtwo Canon erbij kwam, en met tatu al helemaal.
    Maar hij is idd nogsteeds totaal wat anders dan de rest van de vliegers.

    Jammergenoeg is hij momenteel nog te moeilijk voor mij om op een nivo te vliegen wat ik in competitie wil. Dan liever een simpelere AM strakker vliegen.


    Als de straus am zondag niet word opgenomen dan zal ik het filmpje wel plaatsen van afgelopen woensdag.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  2. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    videocamera neem ik in ieder geval mee.

    Foto+videomateriaal van mij zal na elke f3p wedstrijd waar ik ben geweest via torrents binnen te halen zijn. Foto's worden gecomprimeerd op het forum neergezet.
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
  4. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ik ben toch wel blij dat mn ouders de videocamera niet mee hebben genomen op hun vakantie, nu kan ik weer lekker f3p filmen:D

    Trouwens, beetje "offtopic" maar zal ik de video's in xvid comprimeren, bespaard ontzettend veel ruimte.
     
  5. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Ik heb bij de training gisteren gekozen voor mijn oude Aeromusical. Ondanks dat dat de beste is van de 3, ben ik nog niet tevreden over de laatste 35 seconden, dus dat moet vanavond nog even goedkomen. (de sim zal wel weer overuren draaien)
    Grt Ron
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Hehe, dat ken ik nog van vorig jaar.
    Iig mooi dat je meedoet.

    Ik ga gewoon de straus am vliegen, die is tenminste af.
     
  7. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    :?: mogen er wapens gebruikt worden dan :?:

    Hmm... :)
     
  9. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Je hebt geen wapens nodig om agressief te doen... :?

    Leuke AM, maar nog lang niet zo net gevlogen als z'n wag 09 AM...
     
  10. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Heeft iedereen dit al gezien? Donatas Pauzuolis RC page
    Ik vind het een erg goed idee, en wat een manier om je geld te verdienen:cool:
    Ik vlieg al langer andermans AM's, is leuk en leerzaam, kan het iedereen aanraden. De huidige indoor AM van Derk is erg leuk, en op het einde na ook nog erg goed te doen ;)
    Die Donatas daar heeft staan zijn een stuk lastiger, maar na ongeveer een week af en toe oefenen kan ik 'Duarte Folgado freestyle routine Nr.1' een beetje (vooral het 'bush' deel niet) en 'Donatas Pauzuolis AFPD 4min F6D routine practice' lukt ook aardig.
    Wat me wel opvalt als ik ze vlieg (maar mij niet tijdens het kijken) is dat Donatas naar links rolt, en dat soms afwisseld met rechts. Ik doe precies het tegenovergestelde, en Derk ook. Elke vlieger heeft een voorkeur, hoe goed je ook beide kanten op kan. Ik forceer mezelf dan ook om zoveel mogelijk linksom te doen, en ik hoor dat in m'n am het dan ook niet goed te zien is dat ik vooral rechtom rol.

    En ik heb net een grote verandering aangebracht aan mijn eigen Straus AM, ik heb de volgorde van de 2 stukken omgedraaid.
    Het idee van een landing op de helft vind ik wel leuk en zo komt het moeilijke deel in het begin. Dit heeft 2 voordelen, het begin vlieg ik meer omdat er zo af en toe nog wel een crash is, en zo zal ik het moeilijke deel vaker oefenen. En in het begin is mijn concentratie nog vol en zit ik niet volledig gestrest te vliegen, vooral op de wedstrijd merk ik dat. Het is ff wennen zo te vliegen maar ik zie eigenlijk geen nadelen.
    Over het ende twijfel ik nog een beetje, ik kan (met een snap) landen, hooveren, of hem uit de lucht pakken. Wat het word bepaal ik tijdens het trainen wel, is erg lastig om op de sim te kijken wat het beste eruit ziet.
    Waarschijnlijk lukt het me wel om zondag in duiven even de zaal 2min voor mij alleen te krijgen en de am ff 1 keer te oefenen.
     
  12. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Omdat het nogsteeds niet op film staat in het echt, toch maar eens in afpd opgenomen.


    42A_cH09n_U[/media] - AM 10 01 af.wmv
    (dingen die in het echt anders zijn: vanaf 57sec rijd ik over de grond, 1:16 is een KE loop, 1:43-1:47 is in meskant en op het laatst pak ik hem uit de lucht)
    Zal het binnenkort eens laten opnemen.

    En ik ben weer bezig met wat nieuws. Eigenlijk zou ik me aan op 1 am moeten blijven focussen en niet steeds dingen willen veranderen, maar de verleiding is te groot. Deze muziek hoorde ik toevallig op tv tijdens een of ander nieuwjaarsconcert waar ik overheen zapte en ik 'moest' er gelijk op vliegen.
    Dus,

    fieHqoZhPoI[/media] - AM x5 01 af.wmv
    Ongeveer dezelfde dingen zullen in het echt veranderen, ke loop en uit de lucht pakken.

    Moeilijkheidsgraad is ongeveer hetzelfde, hoewel het iets rustiger is over het algemeen.
    Deze muziek lijkt mij buiten iets geschikter dan de andere, ga zo langzamerhand aan een fun-buiten-AM denken. voor de Angel in eerste instantie.

    Ik denk niet dat ik hem in het echt ga oefenen de komende tijd, lijkt me niet verstandig... De andere moet ik gewoon veel oefenen zodat ik het langzamerhand Bert moeilijk kan gaan maken.:shock:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Leuk dat je in die tweede ook een driehoek looping hebt gevlogen, vooral nadat we het er laatst in Duiven over hadden.
     
  14. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jep, anders had ik er niet aan gedacht.
     
  15. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Die laatste 2 am's samengevoegd, ik weet niet of ik deze echt beter vind dan de gene die ik op de laatste wedstrijd vloog.
    Het 'omhoog en omlaag flatspinnen' is er uit, vind ik heel er moeilijk om op de plek te houden in het echt dus daar ben ik wel blij mee, en alles wat erna kwam tot aan de landing die midden in de am zat wou ik eruit omdat ik het niet mooi vind. Ik mis de grond-snaps en tailslide wel...

    Ik wil hem toch een keertje in het echt doen, vrijdag word er weer getraind, eens zien wat het word.


    BL7E_loCy9k[/media] - X06 01 af.wmv
    (rede dat de ke-loop nu wel in die tijd gedaan kan worden (nauwelijks) is omdat ik de simulation speed van ~120% naar 130% heb veranderd)

    Iemand nog een mening, "X06" of "[URL="[/URL]" ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Op dit moment, X06. Ziet er nu net iets verzorgder en gecontroleerder uit. Inderdaad even kijken hoe hij in de zaal uitkomt.
     
  17. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ja, in het echt kun je het pas bepalen.
    Ik denk dat die laatste loop in het nieuwe deel wel erg lastig is, halve rollen geïntegreerd neergaand...
     
  18. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Ja, ik vind ook X06. Het is alleen jammer dat op ongeveer 1:02min de overgang nogal
    abrubt is, misschien kun je die nog ietsje mooier laten overlopen?

    Heb je hem inmiddels al geprobeerd in het echt?

    Gr. Bas
     
  19. Robinio

    Robinio

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    973
    Locatie:
    Deventer
    Dat zal vanmiddag moeten gaan gebeuren bij de f3p training. Ik ben benieuwd!
     
  20. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Die overgang is ook abrupt, maar muziek en vliegen gaan bijde van wild naar rustig. Ik vind dit niet zo erg juist omdat het goed te vertalen is.

    En idd, vanavond gaat hij gevlogen worden. Ik ben ook benieuwd ;)
    '10' heb ik niet meer gevlogen de afgelopen 2 dagen en X06 wel, mijn keuze is dan ook al eigenlijk een beetje gemaakt. Maar ik hoor graag meer meningen en commentaar.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2010

Deel Deze Pagina