Af bouwen van de Smit Nederland 1:33

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Freek-Johan, 9 jul 2014.

  1. Geert Bongers

    Geert Bongers

    Lid geworden:
    6 dec 2006
    Berichten:
    163
    Locatie:
    Elst -ob-
    Hierop kun je de twee plaatjes zien die ik bedoel in de vorige post. Aan de rest moet je geen voorbeeld nemen, dat is zoals het er twee jaar terug uitzag.
    DSC01269.JPG
     
  2. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Dank je wel voor de info. Ik kwam deze foto al een paar keer tegen via Google. Ik ga er nog wel mee bezig om zulke platen te plaatsen. En wat betreft de kabel die heb ik al veranderd. Ik moet hem alleen nog een keer af rollen en dan netjes oprollen. Hij zit nog niet zo netjes.
     
  3. sjaakie

    sjaakie

    Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    ermelo
    Beetje laat maar ik heb hier even een vraag over, kan je het ook met terpetine en wat verf doen?? Of weet je dat niet??
    Alvast bedankt voor het antwoord!!
    Groetjes sjaakie
     
  4. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Volgens mij lukt dat ook. Is bijna het zelfde spul.
     
  5. sjaakie

    sjaakie

    Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    ermelo
    Top ik ga het proberen, al heb ik geen aluminiumverf, maar gewoon grijs, kan denkk ook wel
     
  6. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Denk het wel, lijkt wel op elkaar. Succes er mee
     
  7. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    Sjaakie, Met terpentine moet je rekening houden met een langere droogtijd. Maar een paar druppels verf gebruiken. Borrelglaasje terpentine. Bij elkaar in een klein (koffiemelk)flesje en dan met het touwtje er in even schudden. Daarna touwtje eruit en laten drogen. Succes ermee! Gr. Klaas.
     
    Freek-Johan vindt dit leuk.
  8. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    De reling weer in de verf, nog een paar puntjes bij werken en dan kan de reling geplaatst worden. Meteen wat klein materiaal op de reling gemonteerd. Uiteraard moest er achter op de reling een extra lampje komen. Vanavond ook de zender nog wat uit gebreid, ik had te weinig schakel mogelijkheden. Dus nog maar een lineaire schuif en een multieprop toe gevoegd. Ik heb nu mogelijkheden genoeg. Ik kan er nu zelf nog wat bij verzinnen.
    Ook wil ik nog roest en vuil aan brengen zodat het op een echt werkschip gaat lijken. Hier moet ik me alleen nog wat verder in verdiepen, over het hoe en wat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Na een hele poos nix gedaan te hebben, vanavond toch maar weer het stof van het project geveegd. Vanavond 1 kant van de romp bestickerd voor de waterlijn en dieptemarkering. Vandaag een kleine update hopelijk later deze week weer een grotere.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Tug.NL en Marc w vinden dit leuk.
  10. Thijs Slotman

    Thijs Slotman

    Lid geworden:
    22 okt 2013
    Berichten:
    1.818
    Locatie:
    Overijssel, haaksbergen
    ziet er goed uit!!
     
    Freek-Johan vindt dit leuk.
  11. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Dank je thijs
     
  12. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.039
    Locatie:
    Oostvoorne
    De laatste loodjes Freek? Maar al doende zie je steeds meer mogelijkheden. Lekker bezig toch en de winter is nog niet voorbij. Wordt een mooi schip zo. Heb de verlichting van Bugsier 3 klaar. Gelukkig niets gesneuveld van de tuigage. Hier en daar masten en bedrading een beetje bijplekken. Gr. Klaas.
     
  13. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ja het schiet nu aardig op, ja de winter is zeker nog lang. Maar heb de happy hunter ook nog staan die moet ook nog eens klaar. Mooi dat het gelukt is. Ik moet bij de mijne nog wel even met de verlichting bezig, het staat me nog niet helemaal aan. Ja op den duur zie je ook steeds mee mogelijkheden, zodra de smit nederland en de happy hunter klaar zijn wil ik ook een schip van tekening gaan bouwen. Krijg er steeds meer vertrouwen in.
     
  14. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.277
    Locatie:
    Turnhout belgie
    die 2 laatste zinnen, Dat is nog eens klare taal Freek,
    Maar werk naast deze eerst de Happy H maar af want die is te mooi om stof te laten vergaren zonder dat ze kan varen.
    vgr Marc
     
  15. Tug.NL

    Tug.NL

    Lid geworden:
    17 nov 2016
    Berichten:
    996
    Locatie:
    Wormerveer
    Ook wil ik nog roest en vuil aan brengen zodat het op een echt werkschip gaat lijken. Hier moet ik me alleen nog wat verder in verdiepen, over het hoe en wat.

    Ik heb hout kleur verf gebruikt met een stomp kwastje en een foam oordopje, geeft een redelijk resultaat op mijn sleper [​IMG]
    En die bollard was plastic grijs
     
  16. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ja zodra de smit klaar is komt eerst de hunter weer op de werf. Daar was ik al mee begonnen maar toen kwam de smit nederland er tussen door, hij is inderdaad te mooi om zo te laten staan.
     
  17. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ik ben aan het experimenteren met echt roest te maken door middel van staalwol en azijn. Dat maak ik in een bakje en kan ik dan aanbrengen met een kwastje, beetje matte lak er over heen dan lijkt het net echt. Die manier die jij gebruikt kan ook natuurlijk. Ik zal eens kijken wat het makkelijkst werkt.
     
    Tug.NL vindt dit leuk.
  18. sjaakie

    sjaakie

    Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    ermelo
    Zit strak in de lak, freek-johan!:thumbsup:
    Ik wil binnenkort die van mij ook eens onder het stof vandaan halen!!:)
     
    Freek-Johan vindt dit leuk.
  19. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ten eerste de beste wensen voor 2017.

    Even beide schepen van de plank gehaald zodat we de hal konden schilderen, had ik mooi even de kans om beiden schepen gezamenlijk op de foto te zetten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Wat nu nog rest is het opruimen van de hobbykamer en dan kan er eigenlijk weer normaal gebouwd worden.
     
    Marc w vindt dit leuk.
  20. sjaakie

    sjaakie

    Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    ermelo
    Smit nederland is zo goed als klaar??
     

Deel Deze Pagina