(Af)bouwverslag: Extra 330S 2.0mtr

Kijk da's een leuke tip.. ook maar even langs de bouwmarkt voor wat siliconen dan. Als je met siliconenkit werkt.. met een natte vinger is het heel goed glad te strijken zonder gesmeer..
 
Het is niet echt belangrijk de welke...
We hebben eigelijk gewoon de eerste de beste doorzichtige in het rek genomen, voor ZEVER ik mij herinner :-)

Ja, Jens,.... ZEVER, GEZEVER,.... ooit meegedaan in Het Eiland ???? :) :)
 
Terwijl heel nederland naar voetbal zat te kijken ben ik mijn schuur(tje) in gedoken!

De Mejzlik 20x10 3-blads prop en de carbon spinner zitten er op. Wat een werk om zo'n spinner goed passend te maken, maar wat een mooi gezicht als prop + spinner er op zitten. Helaas is het te donker om nog mooie foto's te schieten. Zodra het buiten droog en liefst een beetje zonnig is schiet ik wel even een foto.

Zo is 'ie echt AF! Wat een vreselijk mooie kist (al zeg ik het zelf :)).

Motor even gestart. Hij pakt veel beter op met deze prop. Wereld van verschil. Maar hij moet natuurlijk niet te arm staan, dus daar moet ik nog even rustig naar kijken. Houdt je van de straat :)
 
Ik ben vanmiddag even in Lelystad bij de F3A-X wedstrijd gaan kijken. (ok ok.. Voordat er F3A-X mensen gaan posten.. Ik ben eigenlijk even langsgegaan voor de BBQ ;))

Natuurlijk de Extra meegenomen en nog even twee rondjes gevlogen. Dat ging prima. Landingen gingen ook weer een stukje beter. Alleen ging er bij de eerste vlucht een wielkapje hangen. Heel voorzichtig geland om het wielkapje weer recht te krijgen. Gelukkig geen schade! Wielkapje vastgezet en vliegen maar weer!

De nieuwe prop bevalt me prima. De motor pakt veel beter op en ik heb het idee dat 'ie ook iets beter remt. Vermogen heb ik ook zat. Een victory rol vlieg ik nu met iets meer dan half gas.

Echt mooi die carbon prop en spinner.
IMG_5435.jpg


Vervolgens heb ik de kist ook nog even naast zijn grote (3.1mtr) broer gezet. Om even een idee van schaal te krijgen. Ik vond mijn 2mtr kist al zo groot!
IMG_5437.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jens

Quote,
Nadat we dit hadden gedaan bij mijn extra heb ik ook voor de eerste keer ervaren wat voor SUPER verschil dit maakt. Ik moest onmiddelijk de expo waarden in mijn zender gaan verhogen!
Met andere woorden, de roeren werden VEEL effectiever.
UnQuote,

Misschien een domme vraag maar waar merk je dat dan aan in het vlieg beeld, of beter gevraagd wat zie je dan?
 
Jens

Quote,
Nadat we dit hadden gedaan bij mijn extra heb ik ook voor de eerste keer ervaren wat voor SUPER verschil dit maakt. Ik moest onmiddelijk de expo waarden in mijn zender gaan verhogen!
Met andere woorden, de roeren werden VEEL effectiever.
UnQuote,

Misschien een domme vraag maar waar merk je dat dan aan in het vlieg beeld, of beter gevraagd wat zie je dan?

Je roeren moeten dus minder uitslag doen voor hetzelfde effect. Je max rol rate gaat misschien niet zo zeer verhogen (toch niet als je al 50° uitslag had - anders mss wel).
Maar je gaat dus ook het gevoel hebben dat je snellere servo's hebt (Gewoon omdat ze minder uitslag moeten geven). Mijn toestel switchte dan ook direct veel beter van kant in rolling harrier. Het verbruik van je servo's kan ook een beetje zakken.
 
Alex.. BEDANKT!

Leuk om mezelf zo terug te zien en het vliegtuig te horen!
Het commentaar maakt het alleen maar extra leuk. Vreemd veld, nieuwe kist, onzekere vlieger.. :)

Oh en.. Mijn wielkapje heeft het overleefd!!!!! JA!! ;)

Leuk!

nu ben ik er zeker van nederlanders praten teveel hehe
wat was er fout?
Er was niets fout. Ik was gewoon een beetje onzeker, dus kreeg ik wat aanwijzingen van Mark en Alex. Oh en een van de wielkapjes ging 'hangen' tijdens de vlucht. Dat zie je op het filmpje heel slecht. Ik was blij dat die niet afbrak tijdens de landing.
 
Laatst bewerkt:
En wat rommelt die motor lekker! Ik zit het filmpje nu voor de 1e keer op mijn normale computer met een paar echte luidsprekers te luisteren ipv op een laptop.

Wat een geluid! Ik ben tijdens het vliegen elke keer zo druk met vanalles bezig dat ik niet eens de tijd neem om even van dat lekkere geluidje te genieten.

Sorry, ik heb een zwak voor herriemakende brandstofmotoren :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top