Dit topic was alweer aardig weggezakt. De hoogste tijd voor een update. Gisteren hebben we weer een avondje gebouwd.
Ik heb de bekabeling in de vleugels zitten. De MPX stekkers zijn eraan gesoldeerd en dit waren echt de laatste stukjes electronica die gedaan moesten worden.
Vervolgens heb ik een buisje een eind de romp in gelegd en er een slangetje op aangesloten. Dit slangetje wordt aangesloten op het pijpje dat we vorige week op de carburateur gesoldeerd hebben voor de referentiedruk. Aangezien ik lucht uit de romp aanzuig wil ik daar dus ook de referentiedruk uit meten. En dan een flink stuk de romp in zodat de carburateur 'rustige' lucht ziet.
In de tussentijd heeft Mark zich kunnen uitleven op een echt rotklusje. Namelijk de cockpitkap op maat maken en vastzetten. Maar die zit er nu ook wel ECHT strak op. Sluit overal perfect aan, en loopt zonder hobbels oid over naar de romp. Echt vakwerk. En zo'n donkere kap is toch wel ontzettend mooi. Zeker met het kleurenschema dat we in gedachten hebben.
Een paar plaatjes:
Ik heb ook nog even de sleuven, waar de kabels van het richtingsroer doorheen lopen, opgevuld met balsa en plamuur en vervolgens glad geschuurd. Dat is ook weer netjes.
Vervolgens kon de brandstoftank erin. In deze foto zie je de kont van de tank en dat verticale buisje voor de tankontluchting. Die wordt met een stuk flexibele slang (Die gele slang zie je ook vaag op de foto) op de tank aangesloten. Ook zie je de buis van de referentiedruk bovenin uitkomen.
Het valt niet mee om die tank nog vast te zetten, omdat je geen ruimte meer hebt. Aan de voorkant zit het motorschot ingelijmd, onder de tank loopt de tunnel en aan de bovenkant en zijkanten loopt de romp. Maargoed, met veel geduld en priegelen lukt het Mark toch aardig met een paar tie-rips. Ook heeft Mark de vulopening voor de tank al gemaakt. Foto's hiervan komen nog wel even. Kortom. De tank zit er ook al (bijna) in.
De romp begint nu echt VOL te raken. Het wordt echt krap zo. En dit is 2mtr. Ik wil niet weten hoe men dit met kleinere toestellen doet..