Ik was toch niet zo tevreden met de tank montage. Die zitten met een ty-wrap vast aan een stukje 2mm triplex. Tanks worden wel klemgezet door de romp van de bovenkant, maar toch.
Zie foto..
Je zag dat dat triplex al vervormt als je de ty-wraps aantrekt. Dat lijkt me niet tof als er zo'n tank los door de romp gaat dansen.
Ik heb dus wat lagen carbon op elkaar gelegd en daar voor beide tanks een stukje aluminium buis op gelegd. De ty-wraps lopen om buis en de buis en het carbon verdeelt de kracht over een groter oppervlak. Die tanks komen er nooit meer zelfstandig uit
Richtingsroer servo in elkaar gesleuteld.
Wat heb ik nu weer gedaan? Gaten boren in het stabilo? 8O
Ik wilde toch de scharnieren borgen met sate-prikkers.
Zo zit dat bij de Extra ook. Dan weet ik teminste heel zeker dat de scharnieren er niet uitgetrokken worden. Bij de Extra overheen gefolied zodat je er niets meer van ziet. Helaas is dat bij een ARF-kit natuurlijk niet mogelijk dus hier blijf je het zien. Maargoed, het is de onderkant en er liggen op de hei niet zo vaak mensen onder mijn kist. In de lucht zie je het toch niet.
rolroeren..
Hoogte- en rolroeren zijn dus gedaan. richtingsroer doe ik niet want dat zie je natuurlijk wel direct. Mocht die er ooit af komen dan land ik hem wel zonder richtingsroer :X
Toerenteller ding gekocht. Dacht hem vanmiddag even uit te proberen, maar het schemerde al en dan doet 'ie ut niet.
Heb vanmiddag de motor even afgesteld. Hij pakt nu bloedsnel op.
Zie dit korte youtube fragmentje:
xbkOVNJZ6U4[/media] - MVVS 58 setup
Dit is dus gewoon een paar keer de knuppel van stationair naar volgas halen en weer terug. De motor pakt DIRECT op. Ik heb hem hierna voor de zekerheid nog maar wat rijker gezet, want dit klonk me wat te aggressief (en dus te arm) in de oren voor een nieuwe motor.
Al met al weer een productief dagje.
Zie foto..

Je zag dat dat triplex al vervormt als je de ty-wraps aantrekt. Dat lijkt me niet tof als er zo'n tank los door de romp gaat dansen.
Ik heb dus wat lagen carbon op elkaar gelegd en daar voor beide tanks een stukje aluminium buis op gelegd. De ty-wraps lopen om buis en de buis en het carbon verdeelt de kracht over een groter oppervlak. Die tanks komen er nooit meer zelfstandig uit


Richtingsroer servo in elkaar gesleuteld.

Wat heb ik nu weer gedaan? Gaten boren in het stabilo? 8O

Ik wilde toch de scharnieren borgen met sate-prikkers.
Zo zit dat bij de Extra ook. Dan weet ik teminste heel zeker dat de scharnieren er niet uitgetrokken worden. Bij de Extra overheen gefolied zodat je er niets meer van ziet. Helaas is dat bij een ARF-kit natuurlijk niet mogelijk dus hier blijf je het zien. Maargoed, het is de onderkant en er liggen op de hei niet zo vaak mensen onder mijn kist. In de lucht zie je het toch niet.
rolroeren..

Hoogte- en rolroeren zijn dus gedaan. richtingsroer doe ik niet want dat zie je natuurlijk wel direct. Mocht die er ooit af komen dan land ik hem wel zonder richtingsroer :X
Toerenteller ding gekocht. Dacht hem vanmiddag even uit te proberen, maar het schemerde al en dan doet 'ie ut niet.


Heb vanmiddag de motor even afgesteld. Hij pakt nu bloedsnel op.
Zie dit korte youtube fragmentje:
xbkOVNJZ6U4[/media] - MVVS 58 setup
Dit is dus gewoon een paar keer de knuppel van stationair naar volgas halen en weer terug. De motor pakt DIRECT op. Ik heb hem hierna voor de zekerheid nog maar wat rijker gezet, want dit klonk me wat te aggressief (en dus te arm) in de oren voor een nieuwe motor.
Al met al weer een productief dagje.
Laatst bewerkt door een moderator: