(Af)bouwverslag: QQ Yak-54 2.2mtr

Eh Jaap,

Yak plat?!?!?!?
Tell us more.

Maar die Raven is ook wel weer te gek, zie je dus komende woensdag op de hei ermee??

Eh Jaap,

Yak plat?!?!?!?
Tell us more.

Dat wist je toch wel? Die heb ik eind mei zo ongeveer volgas de hei in gevlogen. Die was echt plat.

"gewoon" een stuurfoutje. Het was zaterdag-avond. Er was niemand op de hei, behalve een paar toeschouwers. Ik zou 's avonds naar een verjaardag ergens bij Arnhem en ik dacht nog even snel wat rondjes te vliegen, want ik kwam er toch langs.

Dat ging vreselijk lekker en omdat er toeschouwers bijstonden dacht ik op een gegeven moment wat dichterbij (op de as van het veld) te vliegen en een stuk lager.. op een meter of 5 ipv 30 wat ik normaal vlieg als ik F3A-X programma's aan het vliegen ben. Op een gegeven moment begin je van jezelf te denken dat je kunt vliegen he.. :) Nou niet dus!

Maar.. dat ging op zich ook allemaal perfect. Op een gegeven moment geland en de toeschouwers waren enthousiast, maar het werd al laat.. Ik dacht... snel nog ff tanken en vliegen.. Nou, dat is niet verstandig. Ik was gewoon niet meer geconcentreerd bezig. Dus ik stijg op.. draai in, kom op mijn lijn (laag en relatief dichtbij), gooi de grote uitslagen aan (waarom weet ik ook niet) en ga een 4-puntsrol doen.. tja stuurfoutje.. en met grote uitslagen en bijna volgas gaat die kist dan gewoon haaks omlaag de grond in. In een fractie van een seconde. Ik kreeg hem nog recht, maar de grond was al te dichtbij. Dus de romp was een beetje plat daarna. Vleugels enzo op zich nog wel heel. Maargoed, aangezien de kit niet meer gemaakt wordt en ik geen zin had om zelf een romp te plakken.. Laat maar. Gelijk die week nog een nieuwe kit besteld. Een Raven deze keer. Weer eens wat anders :)

Maar die Raven is ook wel weer te gek, zie je dus komende woensdag op de hei ermee??

en

Hoi Jaap,

Woensdag de maiden op de hei?
Succes hoor.

Groet jan

Hij is nog niet helemaal af. Maar als ie af is, ga je hem zeker zeer regelmatig op de hei zien.

Laatst bewerkt:
Ah, dan neem je woensdag maar zo`n funjetje mee, en kun je vast wel een springen met de para ;-)

Heb trouwens zelf de Max Bec 2D al meerder malen gebruikt en het werkt perfect, ben benieuwd hoe hij jouw gaat bevallen.

Ah, dan neem je woensdag maar zo`n funjetje mee en kun je vast wel een springen met de para ;-)

Ik heb de Funjet en natuurlijk ook de groene Extra. Dus ik heb wel wat te vliegen.

Dat springen met die para is wel erg leuk! Misschien mag ik nog wel eens een keertje van Gijs. Alleen moeten zijn zoons me dan wel wat helpen met sturen! Anders waait die pop zo ver weg.

Heb trouwens zelf de Max Bec 2D al meerder malen gebruikt en het werkt perfect, ben benieuwd hoe hij jouw gaat bevallen.
Ik ga hem vandaag of morgen inbouwen in de kist. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het ding prima gaat werken.

We zien je woensdag dan weer ;-)

Kan je ook de F15 met P120 prestaties eens zien :-)

En dat jumpen mag vast wel, we hebben nu ook de stuurlijnen wat afgesteld en hij draait iets minder snel maar komt nu wel wat beter tegen de wind in.

Ook zet de dropper ze nu iets beter weg :lol:

Nou ja, tzt mag je ook wel springen met de pop van m`n zoon, hoop hem woensdag overhandigd te krijgen en dan bouwen en naaien maar.

hallo,

ik heb de V1 versie
er zit een Dl50 op met KS muffler en gfk spinner.

ik heb het tegenovergestelde moeten doen en de accu's wat naar achteren leggen...

de ontstekingsaccu zit in de motordome
daarachter de tank en momenteel hangen de stroomaccu's rond de vleugelbuis...

zwaartepunt ligt zo goed.
ik controleer het morgen nog eens

hallo,

ik heb de V1 versie
er zit een Dl50 op met KS muffler en gfk spinner.

ik heb het tegenovergestelde moeten doen en de accu's wat naar achteren leggen...

de ontstekingsaccu zit in de motordome
daarachter de tank en momenteel hangen de stroomaccu's rond de vleugelbuis...

zwaartepunt ligt zo goed.
ik controleer het morgen nog eens

Heel vreemd, want mijn motor is veel zwaarder dan jou DL50. Goed, ik heb nog geen spinner erop zitten. Dat scheelt natuurlijk wel. Als je eens zou willen kijken waar bij jou het zwaartepunt ligt, dan graag!

Ziet er erg gaaf uit die Raven Jaap! :thumbsup:
Dat doet de Yak vast snel vergeten. Je hebt wel een neus voor blitze kisten blijkbaar. ;)

Kon verder niets vinden van Jaap z`n Raven dus dan maar hier.

De Raven heeft weer gevlogen!!!!!!!!!

Om 1 of andere moest ik er naast staan :roll: maar hij deed het weer perfect.
Zwp een cm of 5 a 6 voor de vleugelbuis, de motor met een nieuwe onsteking en gaan maar.

De landingen van Jaap waren er nu van uit een boekje dus hij kan het wel ;-)

Nu is waarschijnlijk wel op 1 of andere vreemde manier de gas aansturing verlopen op stationair?!?
Ben je er al achter wat dat is.

En dan volgende week weer meenemen he :yes:

Grt,
Berto.

Back