Afbouw S2G Minimoa 3,4m

tsja ,maar die biggs moa zit dan ook waarschijnlijk het tienvoud aan geld in van het geen arjan heeft gestoken in zijn moa , daarintegen vliegt ieder wat zijn portemonai kan betalen .de biggs zwevers liggen gewoon domweg buiten mijn bereik wat ik nog (ondanks sparen )betaalbaar vindt voor mij voor deze hobby .bouw kwaliteiten van dien aard heb ik ook al gezien op 1meter kisten ,en dan heb ik respect voor die mensen die zulks een priegelwerk kunnen doen in zulke kwaliteit ,wat eigenlijk makkelijker is in het groot (maar dan kun je meer details invoeren,dus wat is makkelijker? )

zelf kan ik niet zo strak bouwen ,maar weet je wat de gein is ,dat zijn echte toestellen ook niet ,en dat is nou de moeilijkheidsgraad voor een modelbouwer ,het strak niet strak bouwen .
ik ben tevreden met mijn bouwkunsten ,maar probeer me elke keer steeds meer te verbeteren ,en weet je dat lukt ook nog .

ik durf te wedden als je alle verschilen in gelderlijk vermogen weg laat dat het fungehalte net zo groot is (en dat is wat telt )

nu is er wel degelijk verschil tussen een 2 meter zwever en een 5 meter zwever . een 5 meter zwever is stabieler en vraagt minder stuurmans reacties als een 2 meter zwever als je over gelijke toestellen praat

wil niet zeggen dat ik sommige bouwdraadjes graag doorlees ,vooral van de mensen die letterlijk zelf bouwen .en van toestellen die me aanspreken ,zoals een moa . daar maakt de grootte niks uit voor het vliegbeeld ,of je nu 3 meter hebt of 4,5 meter (die vliegt ook bij ons op de club )
dat beeld blijft gelijk .en dat ontspannen voldane gevoel na een dag vliegen is voor een ieder gelijk .

@ Serge.
Even voor de duidelijkheid,mijn opmerkingen zijn niet degenererend tegenover de kleinere modellen bedoeld.De groten zijn voor mij ook onbereikbaar.Ik heb aan mijn kleintjes ook enorm veel plezier.Neemt niet weg dat ik het een enorm imposant gezicht vond,dat BIGGS spul.

@ Serge.
Even voor de duidelijkheid,mijn opmerkingen zijn niet degenererend tegenover de kleinere modellen bedoeld.De groten zijn voor mij ook onbereikbaar.Ik heb aan mijn kleintjes ook enorm veel plezier.Neemt niet weg dat ik het een enorm imposant gezicht vond,dat BIGGS spul.

iedere zweefvlieger droomt van zo'n bak ,alleen mensen die geld genoeg over hebben kunnen die dromen verwezelijken .

dus blijven we lekker dromen ,dat houdt het leven mooi ;)

Mooie vliegstek! En ja wat een mooie zwever! Ik denk wel dat groot niet altijd mooi hoeft te zijn. Het plezier telt, en meestal ben ik wel het gelukkigst met de kleine dingen, hoe gek het ook klinkt.

Het is maar net hoeveel je er aan uit wíl geven.

iedere zweefvlieger droomt van zo'n bak ,alleen mensen die geld genoeg over hebben kunnen die dromen verwezelijken .

dus blijven we lekker dromen ,dat houdt het leven mooi ;)

Blijven dromen is mooi maar je kunt ook zelf zo'n kist bouwen en het stap voor stap doen. Dan blijven ook de kosten onder controle .....................

tsja ik spaar liever eerst het bedrag bij elkaar en schaf dan alles aan ,kun je rustig door bouwen zonder stilstand omdat de volgende maand er nog aan moet komen .

Dan blijven ook de kosten onder controle .....................

Ja en nee. Ik ben toe aan een andere auto en stiekem ben ik een klein beetje blij dat mijn 4m ASW20 weg is want een passende auto vinden is een stuk duurder dan voor een kist van 340cm. Vleugelpanelen van 2 meter passen wel in mijn Passat Variant als er nog iemand op de voorstoel moet zitten maar dat is niet bij alle auto's het geval. Vandaar dat ik het ietsje kleiner hou :-)

Tja,Daarom rijd ik een Chevrolet Townsman Wagon.Die kijkt niet op een metertje.Maar wat is wijsheid?De een bouwt bij beetjes en de ander wil alles in een keer kopen.Voor allebei is wat te zeggen.Je moet maar doen waar je het best bij voelt.Ik kan mijn geld maar een keer uitgeven en ik laat voor een groot model echt niet mijn eten staan.Hoe graag ik zo'n bak ook wil hebben.Voorlopig droom ik nog even verder.......

Ja en nee. Ik ben toe aan een andere auto en stiekem ben ik een klein beetje blij dat mijn 4m ASW20 weg is want een passende auto vinden is een stuk duurder dan voor een kist van 340cm. Vleugelpanelen van 2 meter passen wel in mijn Passat Variant als er nog iemand op de voorstoel moet zitten maar dat is niet bij alle auto's het geval. Vandaar dat ik het ietsje kleiner hou :-)

seat cordoba vario,ford focus station ,vw sharan.

dat zijn de opties die ik voor de volgende open hou.

Pas een Ford Mondeo Wagon gekocht, daar past veel in! Hij is zowel lang als breed, superauto voor vliegtuigen (maar ook niet de goedkoopste optie.....).

Ik rij een citroën C5 break, ook een ideale vliegtuigauto!

Is qua aanschaf gebruikt heel goed betaalbaar, is vrij zuinig (diesel), de laadruimte is met neergeklapte achterbank helemaal vlak, en met gebruik van het ski-luik passen er 4 man in en een ASH26 van 3,2 mtr met zender, gereedschapskoffer en 4 stoelen! (afgelopen zaterdag naar Nijverdal gedaan)

Nog een klein voordeeltje; de auto zelf zweeft ook...;)

geen idee, ben zo laag bij de grond nog geen belletjes tegen gekomen...:rolleyes:

Maareh, zullen we maar weer :ontopic: gaan?

Vandaag voor het eerst lierstarts gemaakt en het was feest hoor. Ondanks de grijze lucht volop thermiek(al bleef het beperkt tot ongeveer 300 meter, onder die grijze wolkjes).
Deze Minimoa liert erg makkelijk en het ziet er echt fantastisch uit.
Heb er wel een aardig filmpje van gemaakt.
Gerrit bedankt maar weer :)

Laatst bewerkt:
Mooi dat lieren ook goed gaat. Het ziet er inderdaad prima uit.

Afgelopen week heb ik onderstaande Minimoa zien vliegen in Pottes, prachtig ding. Bouwer en eigenaar is Gerard Verbree.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back