Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Ja, heb ff zonder spinner gevlogen, denk ook dat een spinner wel erg zwak wordt met een 4-blads prop.

Dit krijg je dan;

DSC013881.JPG

Dit vind ik persoonlijk toch nog mooier;

DSC01389.JPG

De prop was nauwelijks stiller dan de 3-blads, maar dat kan ook aan de wind gelegen hebben. De DA150 deed er op de grond toch nog 5800 rpm mee, dus dat viel al niet tegen. Ik zal nog wel een keer testen met minder wind, dan is het ook makkelijker vergelijken:)

Ik vind het maar een raar gezicht. Maar dat komt ook omdat ik het niet 'gewend' ben natuurlijk. Jammer dat het niet veel uit lijkt te maken.

Ik vind het maar een raar gezicht. Maar dat komt ook omdat ik het niet 'gewend' ben natuurlijk. Jammer dat het niet veel uit lijkt te maken.

Ja, het is erg wennen inderdaad:D Maar ik ga binnenkort nog eens wat meer testen. Qua power zat ik zeker wel goed, ik kwam het programma goed vlot door nog, ondanks de harde wind.

Ja, het is erg wennen inderdaad:D Maar ik ga binnenkort nog eens wat meer testen. Qua power zat ik zeker wel goed, ik kwam het programma goed vlot door nog, ondanks de harde wind.

De power is inderdaad ook belangrijk tijdens het figurenvliegen.
Heb vandaag een paar vluchtjes gedaan met de Elec. sukhoi.
Nu begint het behoorlijk te kriebelen om mijn EF Yak te maken en die eens in mijn zender te programeren.... en te gaan oefenen voor de wedstrijden.

Groeten,
Jeroen

Nu begint het behoorlijk te kriebelen om mijn EF Yak te maken en die eens in mijn zender te programeren.... en te gaan oefenen voor de wedstrijden.

Jups, gewoon doen!:D Vandaag was een mooie dag om het programma te trainen met crosswind (op ons veld dan) en dat is nog best lastig, maar we komen er wel:p

Je kan het alleen maar zeker weten wat het uitmaakt, als je met stil weer het model meet.

Je kan het alleen maar zeker weten wat het uitmaakt, als je met stil weer het model meet.

Klopt ook inderdaad. Het lastige is alleen, dat een prop pas echt gaat snerpen in de lucht, niet op de grond. Daarom kun je wel op de grond met een db meter aan de slag gaan (doe ik ook nog wel om te vergelijken) maar vliegend moet je ook de boel vergelijken. Maar goed, met een 3-blads is het nu al heel acceptabel, en ik kan de toeren nog begrenzen (loopt nu 6000) zodat ie nog stiller wordt. Dan nog een beetje throttle-management en dan moet het wel lukken:)

Ja ik snap wat je bedoel, ik heb dan zelf ook nog nooit begrepen, waarom je een model op de grond moet meten.
Maar dat is een apparte discussie, en het lijkt me niet wijs om die in dit daadje te voeren.
Ik vind voor het gezicht die 3 blads ook mooier waarom weet ik niet.
Trouwens ik vind een 2 blads altijd het mooiste, je hebt dan zo'n grote diameter.

Trouwens ik vind een 2 blads altijd het mooiste, je hebt dan zo'n grote diameter.

Klopt, op shows knal ik de 32*10 Mejzlik er altijd op, alleen jammer dat die snerpt als je wat harder vliegt, maar goed......

Vandaag weer héééééérlijk gevlogen en aardig wat foto's geschoten, zet ze zo online:p

Moesten jullie niet werken vandaag!:eek:

Erg mooi weer om te vliegen.....hopen dat het van het weekend zo blijft.....Mooie foto's!

Back