Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Njah, het blijft vreemd, maar achteraf kom je er toch nooit achter waardoor het komt. Nu maar hopen dat ie na de revisie langer heel blijft......

Om weer wat terug on-topic te gaan; ik heb er voor het eerst bij het laden op gelet hoeveel mah er in de ontstekingsaccu gaat; net geen 1000Mah na 5 vluchten van 8 minuten. Hierbij heb ik vrij veel wisselend gas gevlogen, ook ongeveer de helft 3D, helft programmavliegen. Valt opzich niet tegen voor een boxermotor met 150cc:D

Als het zaterdag a.s. goed weer is, dan is de Patty te zien op de fly in bij SDGO Middelharnis:)

Grt.

Dit kan ook doordat hij te scherp stond... Als je een 3W of om het even wat te scherp zet krijg je ook zulke "kolbenfresser" of hoe ze het daar ook noemen.

Kolbenfresser is korrekt .

Maar bij de motorzagen die Ik met een kolbenfresser heb gerepareert was het of de olie vergeten (benzine van de grasmaaier genomen) of de zylinder was heet geworden door het zaagmeel wat tussen de ribben zat (nooit schoon gemaakt)

Kolbenfresser krijg je bij geen olie , te weinig olie of geen koeling .

Mvg Johan

Dit wordt zeker niet een ZDZ draadje want deze motor heeft zeker een jaar lang echt goed gedraaid
en zelfs bij de tweede keer starten zonder chock met 1 tik lopen.

teweinig olie was het zeker niet, ik doe zelf de olie er bij mengen.
Als de motor te heet zou worden merk je dat zeker in de prestatie.

Ik denk aan een productie fout omdat je ziet dat in de uitlaatspoelpoort ook de coating heeft losgelaten, dat is niet normaal.
Normaal zie je alleen slijtage in de cylinderwand.

Maargoed shit happens

Laatst bewerkt:
Zo, eindelijk de 3W inlaatkelk en filter gemonteerd. In theorie zou hij nu wat zuiniger lopen, mooier lopen, en binnenin de motorkap zou het droger blijven. Maar de belangrijkste reden voor mij is vermindering van het geluid. Meestal wordt door een kelk en filter, het *Mwooooaaaaap!*-geluid een stuk minder:D Alle kleine beetjes helpen, dus dit ook.

Koperen buisje aan carb-dekseltje gesoldeerd;

kelkenzo_2_.JPG

kelkenzo_3_.JPG

En zo zit het dan;

kelkenzo_4_.JPG

kelkenzo_5_.JPG

Alles past nog steeds netjes onder de motorkap;

kelkenzo.JPG

Nu nog mooi weer:p

Grt.

Zo, eindelijk de 3W inlaatkelk en filter gemonteerd. In theorie zou hij nu wat zuiniger lopen, mooier lopen, en binnenin de motorkap zou het droger blijven. Maar de belangrijkste reden voor mij is vermindering van het geluid. Meestal wordt door een kelk en filter, het *Mwooooaaaaap!*-geluid een stuk minder:D Alle kleine beetjes helpen, dus dit ook.

Dat hij gaat " mooier lopen " geloof Ik nog niet helemaal , ben bang dat de motor wel eens uit kan gaan als je uit een hoover met 1/3 gas in een keer vol gas geeft .

Mvg Johan

ben bang dat de motor wel eens uit kan gaan als je uit een hoover met 1/3 gas in een keer vol gas geeft .

Alle 3 mijn 3W boxers hebben dezelfde 3W kelk en filters, die hebben heel wat gehoverd, en gaan niet uit, zou het met een DA anders zijn denk je?:D (denk het niet hoor, Michel Knol heeft ook deze kelk en filter op zijn DA150 zitten)

Grt.

Je filter er voor zal niet het probleem zijn . (ook al ben ik niet voor schuimstoffilters voor een walbro)

Wat denk je dat je membraam ventiel gaat doen als je in een keer gas geeft .

Mvg johan

Gisteren voor het eerst de 3W kelk en filter getest, de motor loopt inderdaad wat zuiverder, en is iets stiller. Ik ben dus tevreden:D Wel mag hij nog iets armer gezet worden, maar eerst maar flink wat vluchten maken voordat ik aan de naalden ga zitten. Ik hoorde alleen dat het weer gaat vriezen, dus ben blij dat ik gisteren nog ben wezen vliegen.

Toestel is nu ook bestickerd en voorzien van een 130mm carbon spinner;

extradinsdaggg.JPG

extradinsdaggg_3_.JPG

extradinsdaggg_4_.JPG

extradinsdaggg_5_.JPG

Ontluchting van de tank heb ik op deze manier veranderd; (rondje om de tank)

extradinsdaggg_2_.JPG

Hierdoor blijft de hele kist keurig schoon en loopt er niks meer uit de tank:)

Grt.

Nog een kleine modificatie die ik gelijk had moeten maken;

extraaaaaa1.JPG

extraaaaaa_2_.JPG

De romp werd toch behoorlijk warm van binnen, niet dat de electronica al aan het koken was ofzo, maar het gaf me geen goed gevoel. Als het straks (hopelijk) 30 graden wordt, had dit nog voor problemen kunnen gaan zorgen....

Prachtig toestel Alexander. Heb je er volgens mij vorig weekend mee aan de slag gezien. Indrukwekkend!

Zaterdag was ik aardig bezig ja:D:cool: Maar we hebben elkaar niet gesproken denk ik? (je kunt gerust naar ons toestappen hoor, is geen punt)

Grt.

Hier het nieuwste wapen in de strijd tegen het geluid:D

DSC01387.JPG

27.5*12 4-blads, uiteraard alleen voor de wedstrijden. In theorie moet 'ie nog stiller zijn dan de 3-blads (waarmee deze kist nu al heel stil is) en met de 3-blads heb ik voor het B-programma al best wat power over, dus dit is het proberen waard:D

Back