Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Nou, even een update; omdat ik de DA met geen mogelijkheid goed kreeg, heb ik deze uiteindelijk weer teruggestuurd naar Toni Clark. Na ruim 3 weken wachten kreeg ik deze mail;

Hello Alexander,
one of the reeds was broken because it was incorrectly fixed so that it
could hit the crankshaft web. Your engine is repaired and we have made a
test run to make sure that it is ok now.
It will be sent back to you tomorrow free of charge.

Best regards,
Gerhard Reinsch
Toni Clark practical scale GmbH

Kortom; ze hebben de motor niet goed in elkaar gezet, bij DA worden dus ook regelmatig fouten gemaakt.....;) Volgende week dus hopelijk de DA weer terug zodat ik weer de lucht in kan.

Grt.

Onder het motto, als ze de fout bij Alexzzz maken, doen ze het bij iedereen ;)

(mopelt iets met weer in utrecht en rest van het land enzo)

maar je hebt toch genoeg andere kisten om B mee te oefenen, Alexzzz?

maar je hebt toch genoeg andere kisten om B mee te oefenen, Alexzzz?

Jawel hoor, ik heb met alle 3 nu het programma al getraind, nu nog ff kijken hoe de Patty het er vanaf brengt. Qua geluid is de Knol tot nu toe nog steeds het stilste geweest.

Maar goed, komende tijd veel proberen te vliegen (nogal weersafhankelijk) dan zal ik ook weer eens een nieuwe video maken.

Grt.

Het belangrijkste is dat ze idd iets gevonden hebben.
Anders heb je een heel ander probleem.

hoewel het misschien lang duurt voor dat je hem terug hebt is het iig wel een goede service.

Inderdaad, mijn allergrootste zorg was dat ze niks zouden vinden, dan had ik ook niet meer geweten waar te zoeken:)

Heb een keer een 3W gehad, en die bleef steeds afslaan, ik snapte er niks van, dus uiteindelijk opgestuurd maar 3W. Bleek niks aan de hand te zijn na uitgebreid testen bij 3W, dus daar begreep ik werkelijk niets van en baalde uiteraard.
Wat bleek uiteindelijk na heeeeeeeel veel geklooi; het stekkertje van de onstekingsaccu had een los contact en deed het meestal wel, maar soms ook niet:) Dat zijn dingen waar je niet aan denkt....

Maar goed, volgende week hoop ik weer te vliegen met de Extra, dan maar weer uitgebreid testen:p

Grt.

Nou, vandaag weer voor het eerst sinds (te) lange tijd weer gevlogen met de Extra. De motor reageert weer als vanouds, lekker direct en sterk. Ik heb wat getest met props;

28*12 Mejzlik 3-blads prop; 6000rpm
29*12 Fuchs 3-blads prop; 5600rpm

Op de H-naald staat de motor nog veel te rijk, dus met afstellen is er zeker meer uit te halen. Ik wacht er alleen even mee tot ie meer is ingelopen.

Als de motor wat meer is ingelopen zal ik een mooie video maken met mooi en laag 3D-werk:D (dat zal met de Mejzlik 30*12 of 32*10 2-blads props worden)

Ik hoop dat de problemen nu definitief verdwenen zijn.......

extraaa.jpg

extraaa01.jpg

Hoi Alex,

Ik volg al even dit draadje en ik zie dat je erg in je nopjes bent met deze kist;) .
Het is ook wel een heel mooi vliegtuig :) alleen toch wel wat maatjes te groot voor in mijn wagen:( .

Is deze kist nu ook jou favoriet of is dat nog steeds jou oranje extra?
Maar ik zou zeggen "keep the pics comming" ;) ennehhh ook jullie alvast nog fijne feestdagen toegewenst.

Grtz,
Heino

Is deze kist nu ook jou favoriet of is dat nog steeds jou oranje extra?

Ik heb niet direct een echte favoriet hoor, maar met de Patty vlieg ik komende tijd wat meer om de motor in te laten draaien. Volgend jaar op de shows weet ik nog niet welke meegaan, wordt lootjes trekken ofzo:D

Hey Alex, nice pictures van de redbull.
Jammer dat de motor in de prak gelopen is.

Ik was aan het gast vliegen op Rozenburg kreeg in de tweede vlucht een dikke vette vastloper, eerst viel het vermogen weg en daarna viel hij stil.
Ik heb net even de motor uitelkaar geschroeft en in de cylinder gekeken.
Oef dat is wel mis gegaan daar binnen

cylinder-in-de-prak.jpg

de foto zegt genoeg....

Maar iig met een mooie draai heb ik het toestel netjes weer op het veld gezet met een mooie landing. "Met Alex die op een voor mij vreemd veld vertelde hoever ik van de berg was en nog naar het veld moest vliegen" Thanks Alex daar voor.

Maar iig biggerplanes heeft de cylinders nog op voorraad en met ene beetje mazzel heb ik ze donderdag in huis.

van het bestuur van het veld kreeg ik nog een compliment dat hij zo still was.

Laatst bewerkt:
Zonde hoor Jeroen, productiefoutje van ZDZ kennelijk, die laag zou niet zomaar los mogen laten.....

o jee, dit gaat weer een ZDZ topic worden vrees ik, dus laat ik maar beginnen

Weeral het zoveelste ZDZ probleem geval ?

nu vlug een slot erop alex want we zijn vertrokken.

Dit kan ook doordat hij te scherp stond... Als je een 3W of om het even wat te scherp zet krijg je ook zulke "kolbenfresser" of hoe ze het daar ook noemen.

Back