Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Tnx Bryan, we doen ons best:D

Ben wel blij als ie klaar is, kan ie de lucht in:D

De uitlaten zijn ook al binnen, de allernieuwste Krumscheid 5-kamer dempers tot 95cc, die zouden 2db stiller zijn dan de oude versie, ben benieuwd:)

Grt.

En het laatste roer is ook klaar. Alle servo's op de gasservo na zijn dus geplaatst.

HPIM5231.JPG

Normaal wordt het roer aangestuurd met een ball-link, maar ivm vervoer moet het rudder eraf, en dan is een ball-link niet handig (omdat hij aan 2 kanten zit ingeklemd) De oplossing was simpel; een stukje carbonplaat op de plaats van de ball-link, en hier weer een gaatje in voor de kwiklink. Het in- en uit elkaar halen van een kist van dit formaat duurt al lang genoeg:D

HPIM5232.JPG

HPIM5233.JPG

HPIM5234.JPG

Goed, hopelijk dit weekend de motor halen, dan kan ik maandag weer verder richting maiden....

Grt.

Alexzzz,

zag ik nou in je msn naam dat je vandaag de DA gaat halen? :D

groetjes!

Klopt, ben net terug, zal vanavond foto's maken van de aandrijving:D

@knife-edge; die op de foto is exact dezelfde? Zo ja; hoe zijn de ervaringen met het toestel?

Grt.

Zo, hier de beloofde foto's.

DSC009112.JPG

DSC009121.JPG

DSC009141.JPG

DSC009151.JPG

DSC00916.JPG

DSC009181.JPG

DSC009172.JPG

DSC009192.JPG

Als prop zal de 2-blads Mejzlik 32*10 gaan dienen en de 30*12 drieblads.

Van de week inbouwen:)

waarom de KS dempers en niet de BMB ?

voor een voor in, voor uit pot zou ik denken dat een BMB beter geschikt is door zijn kortere header ?

Altijd gedacht dat een KS hele lange headers nodig had.

goed bezig,

Peter

Peter,

Dit zijn blijkbaar al de nieuwe 5-kamer potten van KS (KS5); wist niet dat deze al beschikbaar waren.
Misschien kunnen (mogen) deze korter staan.

Alex,

Toch een DA gekocht? Terwijl je bij 3W momenteel, tot eind november, maar 950€ betaald voor een 3W 157XiB2.

waarom de KS dempers en niet de BMB ?

voor een voor in, voor uit pot zou ik denken dat een BMB beter geschikt is door zijn kortere header ?

Altijd gedacht dat een KS hele lange headers nodig had.

2 redenen; BMB viel mij tegen en qua lengte maakt het niets uit.

Op de Krill Velox met 3W 80 had ik in eerste instantie ook een BMB demper. Later heb ik deze vervangen door een KS demper (zelfde als straks op de DA komt, maar dan 4 kamers) en wonderbaarlijk genoeg kreeg ik er 100 toeren bij en was hij stiller:rolleyes: Sindsdien kies ik weer voor Krumscheid.

Wat betreft de lengte; de BMB's mogen een uitlaatbocht-lengte van 12-14cm hebben, de KS 18-25cm. De BMB zijn daarentegen weer wat langer, waardoor de totale lengte weer op hetzelfde neerkomt, dus daar hoef je het niet voor te laten:D

Alex,

Toch een DA gekocht? Terwijl je bij 3W momenteel, tot eind november, maar 950€ betaald voor een 3W 157XiB2.

Uhhhh, ik wist niet dat dat 950 euro was? Staat ook niet op de site. In dat geval had ik waarschijnlijk toch een 157 gekocht, die draait zo geweldig mooi op de 3.2m Extra:p Ik heb in principe geen voorkeur voor DA, maar keek gewoon naar de prijs en wilde het eens proberen...:)

Ik ga vandaag beginnen met de inbouw.

Grt.

Alex, af en toe eens kijken op de 3W site :

3W Modellmotoren GmbH - Aktuelles

staat er duidelijk op de frontpagina.

Een headerlengte van 12 - 14 cm tov 18-25cm maakt voor sommige modellen veel uit, ligt eraan hoever je motorschot naar achteren staat. Zeker met de voorkant uit kun je soms niet ver genoeg naar achteren met KS potten.

Tom,

Gert heeft ook al een 5 kamer reso in zijn yak zitten.

Ik ben nu op zoek naar de juiste headerlengte voor BMB reso's. Blijkbaar weet nietmand het en gokt maar wat. Zelfs Jens weet het niet juist en die vliegt ermee, het zal dus voor mij ook maar gokken en testen worden.
Die nieuwe BMB reso's zijn wel heeeeeeeel lang tov van KS reso's

en Tja, tis altijd een ding van wikken en wegen, 3W of DA, maar ik denk dat je met DA safe zit, 3W is met boxers toch iets meer twijfel merk ik uit ervaringen.

Peter

De vorderingen van vandaag:p Foto's staan wel door elkaar, maar het is wel duidelijk denk ik:D

DA150enzo.JPG

DA150enzo_1_.JPG

DA150enzo_2_.JPG

DA150enzo_3_.JPG

DA150enzo_4_.JPG

DA150enzo_5_.JPG

DA150enzo_6_.JPG

DA150enzo_7_.JPG

DA150enzo_8_.JPG

DA150enzo_9_.JPG

DA150enzo_10_.JPG

DA150enzo_11_.JPG

DA150enzo_12_.JPG

DA150enzo_13_.JPG

DA150enzo_14_.JPG

DA150enzo_15_.JPG

DA150enzo_16_.JPG

DA150enzo_17_.JPG

DA150enzo_18_.JPG

DA150enzo_19_.JPG

DA150enzo_20_.JPG

DA150enzo_21_.JPG

DA150enzo_22_.JPG

DA150enzo_23_.JPG

DA150enzo_24_.JPG

Zelfs Jens weet het niet juist en die vliegt ermee, het zal dus voor mij ook maar gokken en testen worden.

Peter

Ik weet het wel :-)
Verhaaltje van BMB:
Je zet ze op de maximale lengte... En kijkt of je tevreden bent met de power... Wil je meer power ga je inkorten, maar je moet er dan rekening mee houden dat je midrange minder goed zal worden... dat is zo bij elke tuned pipe. Mijn pijpen staan nog altijd op de "max" lengte.
Ik heb heeeel veel power, en de midrange is perfect. Dus ik blijf eraf...

ps: wel stom dat 3W enkel de duitse versie van hun website update :s

Back