Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Mooi ding ! lekker groot ben benieuwd naar foto´s of video´s van de Maiden :D

+ veel succes Alexzzz met de Maiden !

Groetjes

Moet ff kijken of ik de videocamera kan meenemen, maar zodra de motor een beetje is ingelopen komt er in ieder geval een video:D

Grt.

maar zodra de motor een beetje is ingelopen komt er in ieder geval een video:D

Zo jammer he........... waarom zo laat?
Juist die eerste perikelen zijn tof om te zien, zeker met org. comments.....haha.

ps: mag ik een keer pootje baden in die wielkappen ;)....amazing giants^^

mvg, Z

Goed; de maiden stond in eerste instantie gepland voor zaterdag, maar het was zulk mooi en rustig weer vanavond dat ik het toch maar gedaan wilde hebben. Dit besef kwam pas rond 17.00 maar goed, liever laat dan nooit. Ff snel wat eten naar binnen geduwd en de boel ingeladen. Ik wist dat het een race tegen de klok zou worden omdat het al snel donker is in oktober. Met opbouwen ging het al mis; de boutjes die het stabilo op zijn plek hielden pasten nét niet goed, dus gaten iets groter gemaakt en toen paste het prima. Eerst even de motor wat laten testdraaien en een rondje over het veld gereden. Al met al zal de motor zo'n 10 minuten hebben gelopen, niet heel veel dus, maar hij liep al best "aardig". Wat rijk onderin, maar hij pakte wel goed op, dus vervolgens de motorkap erop en opnieuw getankt. Vliegen deed ik even met een inloop-prop (Mejzlik 30*10) wat uiteraard de nodige tipherrie gaf, maar hij vloog best netjes, een paar klikjes ailerontrim en verder niets. Ik heb helaas maar 1 vlucht gemaakt omdat het te donker werd, maar mijn bevindingen zijn zeer positief. Nog 1 harde snap-roll gemaakt om te zien of het een goede ARF was, en ook dat overleefde hij:)

De kist vliegt zeer neutraal en de langzaam-vliegeigenschappen zijn ook erg goed. Wat 4-punts rollen gedaan, snaps, wat basic-figuren enzo. Over de DA ben ik ook wel tevreden, al denk ik wel dat ik een inlaatkelk met filter ga plaatsen, voor het geluid, maar ook om hem wat netter te laten lopen, het zou kunnen schelen.

Geen video helaas omdat de accu plat was, en ik had geen tijd meer om die nog op te laden (duurt een paar uur)

Zaterdag gaat ie weer opnieuw de lucht in, dan zal ik wel laten filmen:D

Tot zover.

DSC009322.JPG

DSC009302.JPG

DSC009271.JPG

DSC009232.JPG

DSC009212.JPG

DSC009201.JPG

Archhhh...geen video van zijn eerste stapjes.....

Gelukkig heel gehouden op naar zaterdag dan maar he ^^

Congrats !

Haha ik zag het al in je msn naam staan. ;)

Maar ziet er leuk uit bij neergaande zon, jammer dat je ook geen vluchtfoto's hebt. Ben benieuwd naar je filmpje zaterdag.

Ga je nog wel stikkeren? Lijkt een beetje strak en leeg zo, wel mooi! :)

groetjes!
niels

erg mooi weer Alexzzz, lekker geluidje ook :)
alleen bij het landen leek hij erg 'op zijn tenen te lopen' met die schuine wielkappen.

Gelukkig heel gehouden op naar zaterdag dan maar he ^^

Zeker weten!

Ga je nog wel stikkeren? Lijkt een beetje strak en leeg zo, wel mooi! :)

Ik twijfel nog een beetje, om dezelfde reden als dat ik de Knol niet heb gestickerd, dan verpest je het schaalschema een beetje, maar ik zou wel de stickers van het origineel kunnen nemen, ik moet nog ff kijken:)

alleen bij het landen leek hij erg 'op zijn tenen te lopen' met die schuine wielkappen.

Valt mee hoor, hij heeft ruimte genoeg bij de wielkappen:)

Grt.

Ik ook!Dit is de mooitse extra die je hebt!Ik ben zelf gek van het design!!
Profciat & veel succes verder!

Back