Afbouwverslag 3.16m Extra 330L "Patty Wagstaff".

Zondag zie ik dat het het mooiste weer wordt :D

En het wordt beter zie ik op teletekst Maandag/Dinsdag/Woensdag ook :)

Dat wordt trainen Hahaha :cool:

Grt.

Mooie foto's man! Zo wil ik ook nog wel eens een paar foto's van mijn vliegtuigjes hebben. Moet ik alleen eerst nog ff fatsoenlijk leren vliegen, maargoed :)

Ik ben wel jaloers. Ik zit de hele dag op mijn werk naar buiten te kijken en jij kunt gewoon vliegen :(

Hopen dat het zondag nog een beetje mooi weer wordt. Dan ga ik echt de hele dag op het veld staan.

Even een kleine update.

Van de week compleet overgegaan op 2.4Ghz, dus ook dit toestel;

DSC01422.JPG

Vandaag 5 vluchten gevlogen, en dat werkt gewoon perfect, niks op aan te merken, compleet storingsvrij dus:p

Voor de wedstrijden train ik nu al een tijdje met de Mejzlik 28*12 3-blads, en eigenlijk was deze toch nog wat aan de kleine kant (6000rpm) Daarom vandaag flink wat getest met de Fuchs 29*12 drieblads, en dat ging al een stuk beter (5600rpm met de naalden op fabrieksinstellingen nog) Vooral het snerpen is verdwenen, en de gasrespons is nog steeds super. Hier gaan dus de X wedstrijden mee gevlogen worden. Voor 3D/Freestyle is de prop ook goed te gebruiken kwam ik vandaag achter, al is de 32*10 Mejzlik (2-blad) wel wat beter, daar heb ik vandaag ook nog een vlucht mee gedaan.

Ik zit nu op 40 vluchten met deze kist, binnenkort dus de motor wat armer gaan afstellen, ik denk dat ik dan minimaal 100/200 toeren kan winnen nog.

DSC014281.JPG

ik heb gisteren gehoord dat er een reeks van slechte futaba ontvangers zijn gemaakt iemand in mijn club heeft vorige week een futaba ontvanger op 2.4ghz gekocht en deze zat in die reeks :s het probleem is naart schijnt als je met 3 tegelijk zou vliegen dat je kleine onderbrekingen krijgt
dat is iets dak gistere gehoord eb:p

ik heb gisteren gehoord dat er een reeks van slechte futaba ontvangers zijn gemaakt iemand in mijn club heeft vorige week een futaba ontvanger op 2.4ghz gekocht en deze zat in die reeks :s het probleem is naart schijnt als je met 3 tegelijk zou vliegen dat je kleine onderbrekingen krijgtdat is iets dak gistere gehoord eb:p

Dat is bij de Fasst onmogelijk

De ontvanger hoort alleen op zijn eigene zender .

Mvg Johan

Dit
> De ontvanger hoort alleen op zijn eigene zender

Sluit dit

als je met 3 tegelijk zou vliegen dat je kleine onderbrekingen krijgt

Niet uit

Bart,

Je kan met 1 of meerdere zenders geen Fasst storen .

Bij een code mogelijk heid van over 1 miljoen is dat niet mogelijk . :mrgreen:

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kleine update;

Na de Extra in het 2009 seizoen volop gevlogen te hebben, heb ik uiteindelijk vorige week de DA150 verkocht. Zonder een hele DA-discussie te willen beginnen; hij liep gewoon niet naar mijn zin, ook niet nadat ik het juiste type membramen erin heb gezet (Toni Clark bleef maar cfk exemplaren monteren en opsturen onder garantie, uiteindelijk moest ik van DA America horen dat er gfk exemplaren in moeten, omdat ze anders................scheuren, juist ja....)

Na lang wikken en wegen (en ook nog over 4 cilinders na te hebben nagedacht) heb ik toch besloten om weer een 2 cilinder te nemen. Via via kon ik aan ZDZ160RV J komen, dit is een getunede 160´er, is enorm sterk en loopt erg rustig. Na in 2009 ook redelijk wat gevlogen te hebben met de normale versie van de ZDZ 160 heb ik er erg veel vertrouwen in dat dit een goede keuze is.

Volgend weekend zal ik beginnen met de montage, ik zal dan gelijk wat foto´s plaatsen.

Goed, het inbouwen is begonnen, hier nog een foto van de ZDZ160RV-J;

P1147_02_29-04-10.jpg

Ik kom er zojuist achter dat de gaten van de ophanging exact overeenkomen met die van de DA, dat is dus een mazzeltje:) Hij moet alleen een klein stukje naar voren, ik ga even puzzelen hoe ik dat het mooiste kan doen...

Goed, motor zit erop, ging eigenlijk sneller dan verwacht. Uiteindelijk viel het nog reuze mee met het lengteverschil van de ZDZ t.o.v. de DA, met een paar ringen heb ik de motor een klein stukje naar voren geplaatst, en dat was al genoeg. Choke is aangesloten, tank is weer aangesloten en de inlaatkelk zit er op.

Wat er nog moet gebeuren;

-Oude motorflenzen eraf zagen en nieuwe erop solderen (nieuwe zijn besteld samen met het luchtfilter, zijn halverwege volgende week binnen als het goed is)
-Gasservo een nieuw plekje geven
-Ontsteking plaatsen

En daarna gaan we hem tot leven wekken:mrgreen: Ik zal vanavond nog wat foto's maken.....

zal een mooi geluid produceren.

Ik ga er wel vanuit:) Hij zou in de loop van volgende week kunnen vliegen, maar dat hangt van het weer af, de eerste F3A-X wedstrijd komt er ook weer aan, en dat heeft wel prioriteit boven een kist invliegen die al veel heeft gevlogen, hehehe:)

Gasservo is vandaag geplaatst;

gasservopatty.jpg

gasservopatty_2_.jpg

Enkel nog de nieuwe uitlaatflenzen solderen (zodra ze binnen zijn) en dan kan ie weer de lucht in. Ik moet even kijken hoe een en ander loopt, misschien dat ik het toch nog red om met deze kist al de eerste F3A-X wedstrijd (Ter Apel) te doen, hangt een beetje af van de hoeveelheid mooie dagen in de komende 2 weken:)

En tijdens het opruimen kwam ik een kastje tegen met allerlei draadjes eruit......wat zou dat zijn?..........hmmmmmm, ontsteking vergeten:mrgreen: Die zit er nu dus ook op, beide bougies vonken keurig, dus daar zal het ook niet aan liggen:) Verder nog even de positie van de ball link op de servohevel veranderd zodat ik maximale resolutie heb bij het gasgeven, dan kun je wat preciezer de gasfunctie gebruiken....

ontstekingzdzpatty.jpg

ontstekingzdzpatty_2_.jpg

Goed, nu dus écht alleen nog maar de uitlaatbochten aanpassen:p

Back