Afbouwverslag: 3.30 meter Yak-54, 3W200i B2 TS--> *Nu met video*.

Tja, ik heb het ook nog nooit zien gebeuren maar toch verlangen ze dat...........

Maar da`s wel weer een voordeel van meerdere servo`s er mag er 1 losschieten en dan is er nog niks aan het handje :-)

staaaabilooz_2_.jpg

Leuk laat sinterklaas (of vroeg kerst) cadeautje ;-)

Succes met de bouw..

Groeten,

Jeroen

@Jeroen; idd, maar ze lagen niet onder kerstboom hoor, ze moesten gelijk ingebouwd worden:mrgreen:

Ff wat eten en weer aan de soldeer:p

Zo, alle servo's zitten op hun plek:D:cool:

7955ready.jpg

7955ready_2_.jpg

7955ready_3_.jpg

Morgen nog even een kabelboompje maken richting de staart:)

En zoals beloofd, de bekabeling naar de hoogteroerservo's; (4 kabels, 4 servo's)

yakbekabelingklaar.jpg

yakbekabelingklaar_2_.jpg

yakbekabelingklaar_3_.jpg

yakbekabelingklaar_4_.jpg

yakbekabelingklaar_5_.jpg

yakbekabelingklaar_6_.jpg

Hiermee is dus het electronica gebeuren afgerond:)

hoi,

net even doorgelezen, mooie kist zeg !!
hoop hem te gaan zien op de wedstrijden ben erg benieuwd.

al passende wielkappen gevonden ?

grt. klaas

Ha Klaas!

Je gaat 'm zeker zien op de wedstrijden, moet alleen wel nog een 3-blads prop scoren, met een 2-blads 36*10 denk ik niet dat hij erg stil is:mrgreen:

Heb nog geen wheelspats gevonden helaas, voorlopig maar even zonder dus, kunnen ze ook niet stuk gaan:) (mijn toestellen zijn vaak na vele 100'en vluchten nog in nieuwstaat, maar de wielkappen moeten het vaak binnen 5 vluchten al ontgelden....)

Vanavond meer info over het al dan niet doorgaan van de 3W op deze kist......

De kogel is door de kerk, de motor wordt een 3W200i B2 Twin Spark:cool: (laatste versie) Splintertje nieuw met nieuwe pefa dempers, etc......

ha Alexander,

kijk aan goede keuze !!
wat is nu eigenlijk het verschil met 2 bougies per cilinder ? i.i.t. 1 ?

grt en fijne dagen,

klaas

Het geeft in theorie een betere ontsteking. Maar hoofdreden voor mij is veiligheid, er mag een complete ontsteking uitvallen, de motor draait gewoon door:)

waarom toch de 3W genomen ipv de zdz?? gewoon omdat je veel (goede) ervaring hebt met 3W?

Dat heb ik al uitgelegd in dit topic;)

@Berto, bij echte vliegtuigmotoren misschien wel ja, bij deze maakt dat bijna niets uit. Ik denk niet dat je echt een groot toerental verschil zal merken als je 1 onsteking afzet... kan alexzzz mss eens testen... Ik ken verschillende mensen die maar met 1 ontsteking vliegen op hun twin spark... (ze hadden er allemaal 2 maar 1 ervan is altijd al kapot lol )

Nieuw of 2e hands? Want de 200 maken ze toch niet meer, is nu een 210cc.

Hij is splinternieuw, maar wel van een particulier overgenomen:) In de praktijk niet veel verschil in vermogen met de 210, heeft ook dezelfde inbouwmaten en gewicht. Hopelijk volgende week binnen met een beetje mazzel, maar met die feestdagen zal het wel iets later worden.....

Ik zeg ook niet dat het veel uitmaakt maar het zal vast wel iets uitmaken.

Bij "onze echte vliegtuigmotoren" is dat verschil ook maar 75 toeren, dus verwacht bij de modelmotoren zeker minder verschil maar denk toch wel een verschil.

Ben ook wel zeer benieuwd hoeveel het zal zijn.

Back