Nou dit spul gaat er niet aan kapot, maar het verlies wel sterkte. Het servoplankje is na een nacht uitdrogen, weer sterker geworden.
Dan, deel x in deze comedie..
Er kwam eens een emcotec bij Sonja Bakker..
Ik had voor dit toestel de BIC gekocht van emcotec. Dit omdat ik toch een regelaar nodig had voor de lipo's en het ding functionaliteit heeft die ik ERG kan waarderen (oa. verbruikte capaciteit en maximum stroon).
Nadeel van het ding is dat het, ten opzichte van een simpele lipo-regalaar, zwaar is. Nadeel 2 is dat je er een fors gat voor in je romp moet zagen en dat er dan aan de buitenkant een forse plaat uitsteekt.
Dat kan natuurlijk niet. Het ding staat in mijn 'gewichtslijstje' als 94 gram, inclusief snoeren.
Dus.. eens kijken wat de behuizing inclusief bevestiging weegt:
Dat is dus 25 gram aan dik, zwaar, cheap-ass plastic, wat dwars door m'n romp zou moeten. Bij wat passen en meten, blijkt dat daar helemaal niet echt een goede plek voor is.
Dus.. de emcotec naar Sonja Bakker. Sonja begon natuurlijk met vertellen dat plastic ongezond is. Hout is veel gezonder, een natuurlijk product ook.
Dus.. de voorkant uit 1mm triplex gezaagd/geboord:
Dan met 6mm dik balsa er zijkantjes aangemaakt. Op de bovenkant van de zijkantjes een 1mm plankje triplex, zodat de schroefjes straks iets hebben om in te schroeven:
Kijken of alles een beetje past:
Dan zijkantjes er aan, kleine hoeklatjes van balsa om het display, zodat die mooi in het frontje valt, afschuren allemaal en wegen maar:
Sonja, bedankt
Het hele ding klaar:
De snoeren die erbij zitten, wegen 5 gram. Dat is toch 30 gram eraf. Hiermee komt de gehele stroomvoorziening, inclusief lipo's en snoeren, op 160 gram. Een 4 cells NiCD met schakelaar en snoeren weegt (gewogen) 145 gram. Dan is dit dus 15 gram zwaarder, maar heb ik constant 5,5v, twee accu's voor de zekerheid en kan ik allerlei gegegevens aflezen
Plus dat ik nu het hele ding aan de binnenkant van m'n romp kan verlijmen, enige gaten die ik nog in de romp moet maken dan, zijn de 4 toetsen en het displaytje. Dat is toch een stuk fraaier.
Als laatste past hij nu makkelijk tussen servoplank en vleugel.