H
hezik
Guest
Nou.. maiden zat er dit weekend niet in, niet eens op het veld geweest, teveel wind, of regen.. en voor 13:00 uur is hier geen optie 
Komende week nog meer van dat onheil.. misschien volgend weekend, maar ik heb er een zwaar hoofd in.
Wat betreft zwaartepunt-problematiek.. ik ga beginnen met het opnieuw maken van een rudder en de elevators. Met name het rudder weet ik van dat die zwaar is geworden en het lakwerk is ook niet echt mooi. Denk dat ik daar wel 20 gram op kan besparen. Elevators geldt in mindere mate hetzelfde voor, in totaal kan ik daar ook wel 10 gram op winnen. 30 gram uit de staart zou volgens de afstanden grofweg overeen moeten komen met 60~90 gram in de neus. Die 30 gram kan er dan nog aan lood voorin en dan zou het zwaartepunt wel helemaal liggen waar het officieel zou moeten.
Maak daar geen haast mee, zoals ie nu is moet ie ook vliegen en ga ik eerst proberen om te zien of er uberhaupt veranderingen nodig zijn.. maar er zijn dus wel opties. Rudder en elevators heb ik alles voor in huis om ze opnieuw te bouwen, dus dat kan nog kosten-neutraal

Komende week nog meer van dat onheil.. misschien volgend weekend, maar ik heb er een zwaar hoofd in.
Wat betreft zwaartepunt-problematiek.. ik ga beginnen met het opnieuw maken van een rudder en de elevators. Met name het rudder weet ik van dat die zwaar is geworden en het lakwerk is ook niet echt mooi. Denk dat ik daar wel 20 gram op kan besparen. Elevators geldt in mindere mate hetzelfde voor, in totaal kan ik daar ook wel 10 gram op winnen. 30 gram uit de staart zou volgens de afstanden grofweg overeen moeten komen met 60~90 gram in de neus. Die 30 gram kan er dan nog aan lood voorin en dan zou het zwaartepunt wel helemaal liggen waar het officieel zou moeten.
Maak daar geen haast mee, zoals ie nu is moet ie ook vliegen en ga ik eerst proberen om te zien of er uberhaupt veranderingen nodig zijn.. maar er zijn dus wel opties. Rudder en elevators heb ik alles voor in huis om ze opnieuw te bouwen, dus dat kan nog kosten-neutraal
