pompebled
Forum veteraan
Hallo Roy,1) Bij de afgewerkte versie krijg je er een motor bij, wel een outrunner, kan ik hier dan mijn Robbe motor op aansluiten of is dat niet hetzelfde formaat?
2) Had nog wel een vraagje, kan je de coremat ook zo laten? Aangezien dat ze de boot zo leveren moet het toch de bedoeling zijn er zo mee te varen?
mvg, Roy
1) Heb je een link naar de Pursuit met de outrunner? Ik zie alleen maar binnenlopers...
2) In de boten die ik in handen heb gehad, was de Coremat maar deels verzadigd met hars en kon je de bouten inclusief ringen dwars door de coremat heen trekken tot aan de buiten laag. Coremat heeft nauwelijks structurele sterkte.
Qua versteviging kun je dan net zo goed niets erin zetten...
Het aanbrengen van extra glasweefsel en epoxy in een kale romp is natuurlijk gemakkelijker dan wanneer de as al op z'n plaats zit, maar onoverkomelijk is het niet.
Voor de boten waarvan ik de spiegel heb afgewerkt, heb ik een plaatje 10 mm multiplex op maat gemaakt, zodat dit ruim passend binnen de spiegel viel.
De boot werd rechtop gezet, de epoxy erin gegoten (ja, zóveel hars moest er worden toegevoegd) en verdeeld met een penseel.
Vervolgens de lagen glasweefsel erin gelegd en verzadigd door het aandrukken met het penseel.
Indien nodig hars toevoegen en dan de multiplex plaat (ingewikkeld in vershoudfolie) erop en het geheel vastdrukken met lijmklemmen en laten uitharden.
Door de vershoudfolie plakt het multiplex niet aan de epoxy vast en heb je een mooie glad afgewerkte spiegel.
Na het uitharden de gaten voor de as en roer boren.
Groeten, Jan.