Afwijking naar links bij boot met 2 motoren

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door Berster, 24 mei 2015.

  1. oliver sobera

    oliver sobera

    Lid geworden:
    17 mrt 2014
    Berichten:
    34
    berster ik heb deze motoren ook in mijn ander schip zitten en precies het zelfde probleem mijn schip heeft een afwijking naar links ik heb het zo kunnen doen dat ik een op een moter een zekering had gezet van 25 en de ene 15 en nu draait alles gelijk geen afwijking mss kan je dat proberen
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Sinds wanneer heeft een zekering invloed op het aantal toeren van een motor?
    Een zekering is niets meer dan een gespecificeerd "zwak punt" in een elektrisch circuit wat bij belasting boven de specificatie het loodje legt.
    De zwakste schakel van de ketting in feite.

    Als je een 16A zekering in een bepaalde groep van je huis-installatie zet in plaats van een 10A zekering, gaat je licht toch niet feller branden?
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.121
    Locatie:
    Oostvoorne
    Die zekering zal wel een weerstand zijn. Als Berry aangeeft waar het probleem zat en hoe het is opgelost, dan moet er bij Oliver toch een lampje gaan branden? Hij heeft met zijn weerstanden alleen maar het gevolg aangepakt en niet de oorzaak. Of lees ik niet goed en kijk ergens over heen? Gr. Klaas.
     
  4. Berster

    Berster

    Lid geworden:
    4 sep 2013
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Apeldoorn
    Oliver, Ik heb dus uiteindelijk beide assen vervangen en opnieuw uitgericht en daarna was het probleem zo goed als weg, ook heb ik de uitslag van het zender kanaal van 100 naar 80% gezet en nu is de afwijking helemaal verdwenen omdat het vooral bij hoge snelheden voorkwam.

    grt
     

Deel Deze Pagina