Mijn ervaring is iets anders, ik ben niet zo'n voorstander van het trimmen van een FBL system, staat ook in de beschrijving van de meeste systemen "niet trimmen", maar wellicht verschilt het met welk system je hebt.
Ook de swash voor-over zetten lijkt me niet de eerste oplossing.
En mbt CG, ik zorg altijd dat deze precies in onder de main shaft ligt, het liefst test ik dat met de heli op de kop ballancerend op zijn kop.
Als het CG niet onder de hoofd as ligt zal dit een beweging genereren die de FBL er dan weer uit probeert te compenceren, vandaar dat ik CG onder de as leg.
Maar zoveel vliegers soveel smaken, dus doe waar je goed bij voelt.
Ik heb onlangs met een Logo 550 en BeastX hetzelfde gehad, hij bleef achterover kantelen.
Ik heb toen de hele instelling opnieuw gedaan, zowel BX als mechanisch en nu is het weg, niets geks gevonden, gewoon opnieuw afgesteld.
Wat ik wel doe bij het instellen van de BX is zorgen dat de rotor as perfect vertikaal staat.
Als je de heli gewoon op de skids zet staat de rotor as soms iets voor-over, in die positie moet je dan niet je hele FBL gaan afstellen.
In de beschrijving van de BX staat trouwens dat je ook de gain iets kunt opdraaien om dit problem te verhelpen (drift).
Ik ken jou FBL system niet, maar wellicht zit daar ook een vorm van gain op de nick beweging dan kun je die wat hoger zetten.