Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Voor degene die vonden dat de Tekin snel ging gisteren. M'n EPA stond nog op 125% ipv 140% gisteren en dat met een exponentiële curve. Dus er kon nog wat meer uitkomen :p
Ik had die terug gedraaid omdatk met Johan op een kleiner circuit gaan rijden was. Natuurlijk vergeten terug zetten. Ik had al gegeared naar een 16T pinion en omdat hij precies zo snel aan zijn top zat op het rechte stuk. Int vervolg toch is goe kijken naar m'n zender :p
En dat verklaard wss ook die 23:30min rijtijd op 1 lipo :p

@phillipe: Das een 2 daagse wedstrijd in Mol. Helaas zit de brushless klasse vol :(

@oli: Ik vervang ze best snel (2 races gemiddeld), maar je kunt er langer mee rijden als je wilt.

@Kurtje: Lidkaart voor NBR zat deze morgen in de bus ^^

Een wedstrijd gedurende een weekend op Mol.
26 & 27 februari.

Is best een leuke wedstrijd en goed georganiseerd.

Ik ga de shocks ook eens hervullen. 500 voor , 600 achter zou goed moeten zijn ?

En de diff's. Ik heb met de MP9 eigenlijk nog niet veel gereden. Pakweg 15 lipo's wat rustig rondrijden en 1 keer blackjack.
Ik denk dat ik nog niet nodig hoef te shimmen. Maar de diff's wanneer moet deze olie vervangen worden ?

Voor de mp9e zou ik voor 600 en achter 450/500 doen. In de diff's 10.000 voor en midden, en 5.000 achter. Olie vervangen na 2 of 3 weekendjes rijden.

Inderdaad had ook 10 10 5 steken en beviel me echt goed op het circuit :)
Shocks waren 500 voor en 450 achter...

Ja ik zou me nog moeten inschrijven... :$

Kurt en SSI @ NBR

Phil:

Kurt:

Denk dat ik binnenkort ook weer in het brandstof topic moet posten :-D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok , ik heb nu 7000-10000 - 4000 zitten.
Dus dat ga ik dan maar eens vervangen.

@ Matthijs ; je krijgt diffolie bij de kit. Welke dikte is dit ? 4000 dacht ik zelf ?

Je ziet zo het verschil in rijden tussen het eerste en het laatste filmpje :D haha

@ SSi die kruising in de lucht was wel ff schrikken haha
@Stewie brandstof? en je hebt nog niet eens met mijne Mugen gereden :D haha

haha vette filmke shit daar hebben ze op mijn fout gepakt hihi toff gedaan Stewie.
Was gisteren een zalige dag ik twijfel zeker niet om terug de komen .

Diffseals, Oringen voor de diffs, oringen & bladders voor de shocks, shockshafts, shocktowers, assen, draagarmen, schroeven

En mss diffcase, wingmount, wing

Ik denk dat bij de Mugen , Losi en Kyosho een upperarm zit vanvoor.

Bij die Robitronic zijn het slechts pushrods ? Of hoe noemen die dingen. (stangetjes??)

Die zou ik toch ook op voorraad nemen want dat ziet er niet zo sterk uit..

Ik zat te denken om als die het niet houden te upgraden naar lunsford titanium specials:) lekker licht en als je de goede neemt zeker geen nieuwe zwakke plek:P

true... Heb ik op mijn slash ook last van:P Moet eens kijken of ik die RPM rod ends op een oft andere marnier kan comboen met turnbuckles... Of er anders gewoon een set op vooraad hebben:)

Ik heb gezien dat iemand op het URC forum (Dr Isotope) zijn lunsford pins combineerd met bitz ESE rod-ends, en de klappen die zijn slash maakt (helemaal blinged out to full eight scaleness, was zijn idee om 8ight shocks te mounten) lijken mij zeker vergelijkbaar met wat een 8-scale te verduren krijgt...

Ja je merkt toch, dat motortje bolt als een klok eh... ondersteboven lekker blijven draaien etc...

Heb het probleempje ook gevonden dat hij ineen zo gek deed, 1 lagertje van de clutchbell is overleden :D

Zolang ik mijne brushless ook heb en kan blijven rijden ist goed voor mij :p
Nu twijfel ik wel of ik het BK brushless ga rijden of elektro. Ik denk wel brushless want kmoet tijd vinden om die nitro te testen enzo.

Back