Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Even kleine correctie voordat er dadelijk weer 100 mensen een Mamba Max 1/10 setje in een 1/8 truggy gaan steken omdat ze hier hebben gelezen dat het kan.

MM = Mamba Max
castle_mamba_maxx.jpg

MMP = Mamba Max Pro
MambaMaxPro.jpg

MMM = Mamba Monster Max
lcsem6200.jpg

De mensen hier bedoelen dus een MMM, geen MM.

ik heb de micros ook gebruikt zien worden in xr10's van wege de kleine maat, case er af, heat sink er af en shrink wrappen schijnen ze het helemaal prima te doen... Maar dat is minder relevant hier;)

sorry, inderdaad een M vergeten te typen en niet de M van de frietjes
bedankt.

No problem, gebeurd iedereen wel eens. Helaas zijn er dan altijd andere gebruikers die 1x ergens lezen dat zoiets kan en er meteen heilig van overtuigd zijn dat een MMM helemaal niet nodig is en dat een MM op 6S ook goed kan, haha.

ps. strakke bodies!

Er zijn wel een aantal rijders vermoed ik die werken met lipo's in serie. Ik heb nu 2x 3s lipo's gekocht bij hobbyking
(Zippy 5000mah 3s 30C). Ik ga deze dus in serie gebruiken om een 6s lipo te bekomen.

Ik ben echt een leek op het gebied van zulke dingen. Nu heb ik al rondgekeken naar schema's die ik vond op Google en hier op het mbf. Nu zie ik dat er vaak connectoren worden gebruikt bij de aansluitingen voor zo een serie (adapter ???)
Dus 2 voor aan de accu's en 1 voor aan de regelaar. Weggegooid geld toch (*)???? Als je nu accu nr 1. Aan de regelaar hangt met de +. Dan de - van nr 1. aan de + van accu nr 2. (met een kabeltje met aan elke kant een goudcontact) en de - van accu nr 2. aan de regelaar hangt , heb je toch hetzelfde ?
Of is dit niet waar ?

(*)
http://www.google.be/imgres?imgurl=...YsgaYuNz5BA&page=1&ndsp=21&ved=1t:429,r:8,s:0

Ja, maar dan zit je met je laadkabeltje weer te pielen. Zo'n heisa is zo'n adapter kabeltje toch ook weer niet? Blijft het aan de kant van de accu tenminste lekker overzichtelijk eindigen.

Als je nu accu nr 1. Aan de regelaar hangt met de +. Dan de - van nr 1. aan de + van accu nr 2. (met een kabeltje met aan elke kant een goudcontact) en de - van accu nr 2. aan de regelaar hangt , heb je toch hetzelfde ?

Klopt dan heb je hetzelfde en het is in principe wel makkelijk. Ik ga hetzelfde doen. Ik heb een balance boardje waar ik twee balanceer-aansluitingen op heb waardoor de lader het als een 6s accu ziet. Dan heb ik die heisa met die laadkabeltjes ook niet.

ju-128252.jpg

Laatst bewerkt:
Wel goed opletten met aansluiten. Niet zomaar een balanstekkertje ergens in stoppen. Eentje is er voor de accu aan de pluskant van ed
lader, de andere voor aan de min kant van de lader

haha inderdaad 6S is overdreven :D
Heb het eenmaal in mijn Vorza toen getest met de gewijzigde tandwielverhouding...

Heb 2 x in de straat op en af gereden en toe wijselijk de lipo eruit genomen :D

haha inderdaad 6S is overdreven :D
Heb het eenmaal in mijn Vorza toen getest met de gewijzigde tandwielverhouding...

Heb 2 x in de straat op en af gereden en toe wijselijk de lipo eruit genomen :D

Hahaha , ja nu kan ik is meespreken over die power van een 6s lipo:D In't straat rijden vind ik nu ook wel iets te gevaarlijk worden. Nu ga ik verhuizen en is recht over mijn huis een groot zand/gras plein. Ideaal:D
Aja Kurtje , de truggy heeft geen last meer van dat waggelen dat ik is had gezegt!

Back