Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Ben gisten gaan rijden (vliegen :rolleyes:) op nbr en moet zeggen dat de truggy behoorlijk heftig voorruit knalt.
Er waren toch een aantal mensen onder de indruk van de power van de truggy.

Ik heb wel een probleempje met het stuur.
Met de wielen van de grond EPA afgesteld. Met de wielen op de grond draait de servo ineens 3 mm minder ver, wat maakt dat een bocht op hoge snelheid nemen ondoenbaar is, evenals scherp sturen.
Heb de savox 1256tg (20kg) vervangen door een ace ds1015 en deze lijkt iets beter te reageren, maar heeft hier ook nog last van.
Heb EPA dan maar afgesteld met de truggy op de tafel (stroeve tafelbeschermer).

Verder stonder er in de stuurinrichting nog 2 schroeven los, dit zal ook niet echt bevordelijk geweest zijn.

Filmpjes zijn niet gemaakt, maar als ik volgende keer ga rijden wordt er zeker eentje gemaakt.

De hubs vooraan hebben minder uitslag met veel droop ;-)
Veren losmaken, wielen er af, auto plat op een tafel en EPA's afstellen tot de servo's zoemen. Zo doe ik het evt. nog dual rate bijgeven als de servo een beetje terug komt onder hoge druk, maar voorzichtig zijn dat het niet te ver is.

De hubs vooraan hebben minder uitslag met veel droop ;-)
Veren losmaken, wielen er af, auto plat op een tafel en EPA's afstellen tot de servo's zoemen. Zo doe ik het evt. nog dual rate bijgeven als de servo een beetje terug komt onder hoge druk, maar voorzichtig zijn dat het niet te ver is.

Bedankt voor de tip SSI!
Tegen de volgende keer ne keer proberen.
BTW: Dan geldt dit ook voor de buggy?

Ik geraakte echt moeilijk gedraait na recht stuk, jumpkes op mol en op de ramp.

Bedankt voor de tip SSI!
Tegen de volgende keer ne keer proberen.
BTW: Dan geldt dit ook voor de buggy?

Ik geraakte echt moeilijk gedraait na recht stuk, jumpkes op mol en op de ramp.

Jups, geld ook de buggy. Als je EPA wilt afregelen met de wielen er op, dan kun je ook iets tussen de droopscrews en het chasis stoppen zodat de draagarmen vlak zijn.

hallo

heeft iemand een tip tegen losdraaiende wielmoeren ?

ging gister rijden toen vloog mn wiel er zomaar af wat bleek mn wielmoer was losgedraait/getrilt, heb echt veel mazzel gehad want heb heb op een grasvelt bezaaid met hoop takjes en andere troepies weer terug kunnen vinden

ik wil natuurlijk niet dat dit weer gebeurd en tape op de wielen staat nou ook niet erg fraai,

heeft er iemand tips ?

Laatst bewerkt:

Dat heb ik nog niemand zien doen ze...

Gewoon vaast aandraaien, zijn de wielmoeren perfect vlak?
Geloof dat mijn een beetje profiel hebben, dat klemt iets beter natuurlijk.

Maar had het te dinsdag ook aan de hand met de durango op MVB Kampenhout, kom van heuveltje af en ineens zakt die aan ene kant naar beneden :-p.

Wiel was makkelijk te volgen want reed toen niet zo hard (gelukkig) maar wielmoertje weg (een M4 moet vind je niet zo gauw terug natuurlijk).

worden er niet ook wheel nuts met een dichte kant gemaakt (losi meen ik me te herinneren??) die scheinen ook beter te blijven zitten... maar beetje locktite kan natuurlijk nooit kwaad

Ik doe het wel altijd.
En na een aantal keer rijden even alle schroeven en moeren nalopen.

Schroeven nalopen doe ik ook altijd.
Zoiezo wordt de wagen gecontroleerd na het rijden.
Behalve de B4, daar moet ge pas heen kijken als iets effectief stuk is :-p.

ik zou het even na moeten kijken maar klinkt als de goede... Je moet wel even kijken welke threading ze hebben fine is MEESTAL de goede als ik me herriner maar het is niet helemaal gestandaardizeerd...

oke bedankt allemaal, voorlopig houd ik het wel bij goed aandraaien en miss setje reserve moeren kopen, en denoods toch maar weer een tape-je ,als ik maar kan rijden zonder iets te verliezen.

Die hexes zijn normaal gezien allemaal 17mm. Koop hexes met een kartelrand. Dat zet zich vast in het plastic van het wiel.
Op m'n Losi had ik die moeren ook niet en die zijn meermaals losgekomen. Gewoon een halve liter locktite er op of andere wielenmoeren.

oke nog een vraagje, hoe zorg dat mn auto meer grip krijgt heb nu standaart multilator pro banden eronder maar als ik flink gas wil geve slipt hij eerst een paar keer (ook op wat hogere snelheden) ik rij op gras (droog), soms op de straat maar dan slijten mn banden helemaal hard.

Back