Algemeen 1/8 brushless truggy topic

jaja klopt inderdaad!!!

Volgende keer wel van mijne EPA op de gas afblijven eh :D 25% gas is net genoeg om je te kunnen volgen :P
 
Welke olie zou ik in mijn shocks moeten doen van mijn RC8-Te? Voor en achter? Ga dit weekend rijden op MACH-ONE


Groet Ronald
 
min of meer ja omdat er in mn handleiding stond dat hij 150 a continu aan kan wilde ik weten hoeveel mn motor dan trok en dus of een gemiddelde accu dit aan kon, maar ik heb zo goed als mn antwoord, hij haalt dus nooooit die 150 a continu dus zon beetje gemmidelde accu 4500mah 30c zal het makkelijk redden
Als het van een degelijk merk is kan de accu dat wel aan ja.

Diver 550 / 450 is een goede basis start als ik me niet vergis.
 
Vandaag de truggy weer gaan testen op NBR en de Truggy draait nu lekker.
Ging er vandaag lekker vlot mee rond, tot op einde van de dag de servosaver afbrak. Mss toch net iets te vast gedraait, maar is niet erg.
Belangrijkste is dat hij goed draait nu.
 
ik heb die xtm grinders binnen maar als ik ze nu op een velg wil lijmen maar dit past niet mooi. De rubber flap is te breed om in het gleufje van de velg te passen. Moet ik knippen of zijn er ook velgen die wel passen??


Ik heb een paar Relux velgen met offset mag ik daar mee rijden tijdens een wedstrijd en is dat verstandig??


Groet Ronald
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit gevonden:

To use the Losi Wheel or Pro-Line LPR wheel there are 2 modifications that could be made...

--NOTE-- They do fit directly on to the wheel and this is how we ran them in the begining but tyres became UN-GLUED due to lack of gluing area.

Both Brands have the same mounting layout so:

1:- using a Dremel, Lathe or what ever you can get your hands on remove the inner mounting rim, this will allow the tyre to sit flush against the wheel and protect the tyre from side impact damage, however this can be frustrating if you have super fast drying Glue,

2:- same as above but remove the Outer Rim, of the 2 this is the easy option as it is like Gluing a standard 1/8 wheel & tyre, however the tyres side wall is very exposed and will possibly split close to the wheel, in recent tests this has not happened but i believe it could.

Nu heb ik die LRP wielen hier en daar passen ze heel mooi op. De lip van de band rust dan op de bovenkant van de inner en outer mounting rim en daar tussen dus niet. Nu is de vraag zou dat voldoende zijn om de band vast te houden??

Als ik de outer rim weg dremel past de band ook heel mooi maar steekt de band wel een klein beetje buiten de velg kan dit kwaad?? Helaas raak ik de buis nog wel eens op het circuit. Opzich steken andere banden volgens mij oop wel iets buiten de velg niet?

Als ik de inner rim weg dremel steekt de velg iets buiten de band niet zo mooi vind ik maar is het handiger/sterker???

Op de inner en outer rim lijmen zou het makkelijkst zijn minder werk maar ja sterk???

Wat denken jullie?

Op de inner en outer rim:

IMG_7172.JPG


IMG_7173.JPG


zo moet het ongeveer worden als ik de inner rim weg haal:

IMG_7174.JPG


IMG_7175.JPG


Hoe het er uit ziet als ik de outer rim weg haal kan ik niet laten zien zonder het te doen volgens mij.


Groet Ronald
 
Laatst bewerkt:
ik heb destijds de binnenste ring op de velg weg gedremeld, maximale lijmoppervlak en bescherming van je band(rand). Welke insert ga je gebruiken? De standaard (schuim) is bagger en scheurt zo in je band,
 
Hobao Hyper st velgen werken zonder modificatie. Bij alle andere moet je een beetje modificeren, maar heel makkelijk te doen met een dremel.
 
Is het misschien een idee om de inner en outer rim er af te halen en dan de banden plakken waar ze horen? Zou de band goedgenoeg blijven zitten zonder rim??

Groet Ronald
 
Is het misschien een idee om de inner en outer rim er af te halen en dan de banden plakken waar ze horen? Zou de band goedgenoeg blijven zitten zonder rim??

Groet Ronald

nee, zoals aangegeven en door tig andere truggyrijders op kunstgras toegepast in Nederland en Engeland: inner-rim eraf dremelen en dan je band plakken.


Hi Guys,
Neil Here From Sundon Model Shop & Novarossi Raceway (astro track)

At Sundon Model Shop we have seen an opertunity to distribute the Grinder Tyre best used on astro tracks usefull in any weather conditions.

I have done a few months of testing to find the best results for Grinder tyres-:

Mounting:-

Firstly, experience with them breaking easily tells us NOT to use the XTM wheel it will Break around the 17mm Hex Nut - a shame because it is a very good looking wheel!

The solid and easier solution is use the Hobao Hyper ST Wheels - there are 3 styles to chose from all available,
these are all a tight fit and yes they will need a little stretch... however NO modifications to wheel or tyre!

To use the Losi Wheel or Pro-Line LPR wheel there are 2 modifications that could be made...

--NOTE-- They do fit directly on to the wheel and this is how we ran them in the begining but tyres became UN-GLUED due to lack of gluing area.

Both Brands have the same mounting layout so:

1:- using a Dremel, Lathe or what ever you can get your hands on remove the inner mounting rim, this will allow the tyre to sit flush against the wheel and protect the tyre from side impact damage, however this can be frustrating if you have super fast drying Glue,

2:- same as above but remove the Outer Rim, of the 2 this is the easy option as it is like Gluing a standard 1/8 wheel & tyre, however the tyres side wall is very exposed and will possibly split close to the wheel, in recent tests this has not happened but i believe it could.

Performance:-

Using the Hobao Wheel i found the turning speed to be slower - don't get me wrong its not a much at all - however this will cause your servo to run slightly hotter than normal.

Using the Losi or LPR wheel does give a better performance... but after the comments above you knew i was gonna say that already
they provide a PERFECT tyre width giving maximum turning speed and optimum grip.

I hope this review helps someone and i realise some people may disagree or dispute - I'm basing this on testing in practice and more importantly, under race conditions, with the aim of getting 100% out of XTM Grinder Tyres and this is the set up settled on for both strength and performance for our Truggy team drivers - myself included.
 
Binneste ring is er uit en ik heb de inserts gebruikt van een paar proline badlands moest er wel een flink stuk van af knippen.

Nu tijd voor een tukkie
 
Zo, even een update voor dit topic!
Ik heb even een vraagje.
Als ik achter de auto (RC8Te) sta en ik draai aan het rechter achterwiel dan draaien alle wielen (dus ook de voorwielen) behalve het linker achterwiel?
Zit het probleem hem dan in het center diff?
Of in een ander diff?
Ik heb zojuist het achterdiff open gehad en toen viel mij op dat niet alle tanden elkaar raken als je hem open hebt?
Maar als je het diff dicht hebt werkt het gewoon?

Ik hoop op een tip!


Groeten,

Ruud
 
Oke maar dat dacht ik omdat hij dus ook voor draait als ik aan het rechter achterwiel draait.
En het rare is als ik het aan linker wiel draai doet hij gewoon normaal?
 
Back
Top