Algemeen 1/8 brushless truggy topic

dat armpje wat op de servo komt miet dat een speciale zijn of gewoon zo'n plastic kruis wat bij de servo zit??

de servo saver zit op het chassis iirc, dus het zal een gewoon servo armpje zijn.
echter is het wel aan te raden om een sterk armpje te nemen, gezien deze wel de kracht van de servo moet overbrengen. :)

snap er nog niet echt veel van ja wel wat het betekend en dat je servo langer heel bijft maar hoe???

Hebben jullie zo'n ding op je auto zitten? ik heb best veel auto's maar niet een met een servo saver.

Dit :
IMG_0368.jpg

En dan dat 'paaltje' met die veer is de servosaver. Dat zorgt dat je servo niet doorbrandt bij inspanning. Je kan op de RC8T de servosaver instellen door de veer strakker of minder strak te zetten. Wanneer je gaat rijden en je auto stuurt heel langzaam met insturen, dan kan het zijn dat deze te los staat. Zet de servosaver niet TE strak, je kan beter beginnen met een losse setting dan met een te strakke. Kwestie van proberen.

Laatst bewerkt:
nard, heb je al veel problemen gehad met deze team assosiated? tandwielen die kapot gaan enzo..?

want ik wil ook wel eens zo een buggy aanschaffen maar ik twijfel tussen deze en de hpi vorza.
in de asso zou ik dan ook gewoon een mmm combo steken

welke zou de beste kwaliteit zijn of is dat ongeveer gelijk?

Ik heb nog 0 problemen gehad m.b.t. deze AE.

Dit is geen buggy maar een truggy. Wil je racen : AE, wil je bashen : beide goed. Ik heb met zowel AE als HPI goede ervaring dus ik denk dat beide geen slechte koop zullen zijn.

nard, heb je al veel problemen gehad met deze team assosiated? tandwielen die kapot gaan enzo..?

want ik wil ook wel eens zo een buggy aanschaffen maar ik twijfel tussen deze en de hpi vorza.

Ik zou voor een AE gaan!

Er staat een losi te koop op het forum

Hoor minder positieve dingen over de Losi m.b.t. bouw kwaliteit / sterkte, met name met bashen. Wil niet zeggen dat het een slechte auto zijn, maar lees vaak dat er beter keuzes zijn.

EDIT: zie nu die Losi staan, lijkt me toch wel een nette wagen met dat fioroni flex chassis en alle spares en extra (afhankelijk van de prijs natuurlijk).

Laatst bewerkt:
Ik heb een ace servo op mijn rc8t-e gemonteerd nu werkt goed lekker snel en zo maar na een paar rondjes rijden trild hij heel raar.

Naar links en rechts gaat goed laat ik hem dan los gaat hij bibberen???

Klopt omdat de servo dan geen weerstand heeft.

Neem een los servo hoorntje zet die erop en beweeg het eens je zal merken dat er wat speling op zit vermoedelijk (interne tandwielen)

Back