Algemeen DB-01 topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door RCJS, 26 jun 2008.

  1. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    De TRF dempers zitten erbij.

    Ik kan je geen antwoord geven op de vraag welke demper het beste is, daarvoor heb ik te weinig tamiya's in mijn handen gehad :)
     
  2. Joris R.

    Joris R. Guest

    Ik had geen TRF dempers. Ik had DF03 aluminium demepers, die ook gewoon op de durga pasten. Vanboven op je demper, net onder de "dop" heb je een stukje plastic dat de olie tegenhoud. Bij mij was dat gescheurd waardoor de olie constant uit mijn demper liep.Daardoor heb ik een tijdje gereden zonder olie, waardoor de binnenkant van de demper uitgehold is. Die DF03 aluminium dempers waren trouwens ook enkele mm te lang waardoor de Durga TE hoog op zijn poten kwam te staan.
     
  3. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    TRF Aeration buggy dampers.
    Die andere alu dempers (incl die van 3racing) zien er leuk uit maar doen niet veel meer als de dempers die er standaard bij zitten.
     
  4. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    is er trouwens iemand die geprobeerd heeft om er een andere body dan de durga/baldre op te zetten? Een truck body ofzo?

    De reden: ik wil graag met dit chassis meerijden in rc rallycup maar daar mag geen buggy body...
     
  5. Ernst

    Ernst Guest

    db 01 durga banden

    hallo ik ben opzoek naar leveranciers die onroad banden leveren voor mijn db01 en trf 501x iemand mischien tips waar ik dan moet wezen ?
     
  6. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  7. Joris R.

    Joris R. Guest

    Mooie kap. Vooral erg mooie spoiler. Hopelijk houd de jouwe het uit, die van mij heb ik al 2x vervangen.
     
  8. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Bedankt. Het was nog niet helemaal goed gegaan met afplakken en spuiten de eerste keer.
    Maar uiteindelijk valt het mee (mede door wat vlekjes afgeplakt te hebben :D )
    Volgende keer beter.

    M'n eerste spoiler is ook nog redelijk. Alleen is daarbij het vlak dat ik hierbij ongespoten heb gelaten links en rechts ingescheurd.
    En vooral proberen niet ondersteboven te landen :D
     
  9. Joris R.

    Joris R. Guest

    Ik heb weer een vraagje:
    De linkervoorkant van mijn auto blijft steeds velgen uithollen :(. Ik heb nu nog 1 velg over, maar ik ga deze er niet opzetten voor ik dat probleem heb opgelost. Als ik met de auto rij, zelfs traag, trilt dat wiel ook meer als de 3 andere. Het kan echt niet zijn dat het schroefje niet vast genoeg is, want dat is het wel. Weet er iemand wat dit zou kunnen zijn?
     
  10. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Kun je een foto maken van je wielophanging daar zonder het wiel erop?
    Wie weet is er iets te zien.
     
  11. Joris R.

    Joris R. Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2009
  12. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Geeft niet. Er is geen haast. :D

    Je wielmeenemer ziet er voorzover ik kan zien normaal uit.
    Misschien een idee om je lagers even na te kijken en kijken of het asje waar je je wiel opschroeft nog recht is.

    Hoe staat het tamiya logo op jouw wielen? Van het midden naar buiten of aan de buitenkant met de ronding van de velg mee?
     
  13. Joris R.

    Joris R. Guest

    Dat hangt er toch van af hoe je het wiel draait?
    Oftewel snap ik je niet :p
     
  14. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Hier kun je het op zien. Niet makkelijk maar het is te zien :D

    [​IMG]

    TRF501x wielen staat het logotje zoals op die hierboven en die sluiten minder goed om de wielmeenemer.
    Verder kan ik zo snel niet iets bedenken waarom die de binnenkant van je velg zou uithollen.
     
  15. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    @Joris r
    [mod]je foto's waren echt te groot een 10mb. foto,s max 640x480[/mod]
     
  16. Joris R.

    Joris R. Guest

    @ Carno : Maar mijn eerste linkervoorvelg was ook helemaal uitgehold ! Dat was die dat gewoon in de kit zat. Diegene die ik nu heb zijn volgens mij ook van de DB01. Ach ja, zal wel weer aan mij hangen. Misschien dat ik ooit eens een keertje de band toch niet goed aangedraaid had.

    @ Wiebe : Hoe krijg ik de foto's er dan kleiner op?
     
  17. Carno

    Carno

    Lid geworden:
    10 aug 2009
    Berichten:
    492
    Mjah dat vermoedde ik al. Ik zou even asjes en lagers aan die kant nalopen om te kijken of er niet iets verbogen of kapot is.
    En anders bij je volgende velgen goed controleren dat je ze er goed op doet.
    Als het probleem zich daarna niet meer voordoet weet je dat het dat geweest is.


    Wel irritant in ieder geval.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  18. Joris R.

    Joris R. Guest

    Weet er iemand waar ik de wielmeenemers (voor) kan kopen? Ik vind ze niet bij RCmart, Stellamodels, LiquidRC en op Ebay duiken ze ook niet op. Ik heb er namelijk eentje gebroken.
     
  19. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  20. Joris R.

    Joris R. Guest

Deel Deze Pagina