Algemeen DB-01 topic

• Topicstarter Topicstarter RCJS
  • Startdatum Startdatum
Jongens...

Ik heb een durga :D
zal vanavond wel even een fototje posten :D

dsc01393ox2.jpg

dsc01394eu8.jpg

dsc01396ww3.jpg

De auto is 2dehans.. hij is gebruikt voor de test in modelbouw actuweel..

maar hij doet het nog prima ..

ik ga er een novak 6,5 T motor in leggen
en een GTB regelaar
samen met een orien 3800 30 C lipo

Vraagje : als ik die staandaard motor met het 23 T tandwiel wil monteren past dat niet .. de as van de motor is te kort.. ? hoe krijg ik het er op

Alvast bedankt

Ziet er goed uit Boris! Mooie kleuren combo ook.

Als je het tandwiel andersom monteert, biedt dat soms uitkomst?

Welke pinion kies je icm de Novak?

Vin @

als ik het tandwiel anders om doe dan past het wel maar kan ik he schroefje niet aan draaien ;) dus dan zit ie nog steeds los..

en ik ga het eerst proberen met een 17 T pion

Alvast bedankt

@edit:

hallo..

ik wil deze lipo gaan gebruiken Team Orion LiPo Battery Carbon Race Spec 30C 3800 mAh SLPB 7.4V (#ORI14009) - Battery & Charger | Battery - Li-Po - rcMart.com -

3800 Mah
30C
7,4V

de reactie's die er bij staan zijn ze er tevreden over..

maar is ie goed en gaat hij lang mee ?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit dan een Durga !
Ben nu dus volop aan het bouwen als een gek ;-)

Laatst bewerkt:
Helluw,

Vraagje, ik heb mijn durga gebouwd en al goed getest maar mijn hinge pins blijven er maar uit komen, hebben jullie deze vast gemaakt of ben ik gewoon de enige die dit probleempje heeft?

Grtz
Joris

Helluw,

Vraagje, ik heb mijn durga gebouwd en al goed getest maar mijn hinge pins blijven er maar uit komen, hebben jullie deze vast gemaakt of ben ik gewoon de enige die dit probleempje heeft?

Grtz
Joris

Ik neem aan dat je de hingpins bedoelt tussen de draagarmen en het chassis. Als die eruit schieten kan je aluminium suspension blocks kopen, je bent niet de enige met die probleem.

Hallo..

Gisteren mijn novak 6.5 T binnen gekregen.
en de lipo's een dag eerder . gister avond de regelaar in gesteld.
en vandaag gaan rijden . in 1 woord GEWELDIG . zo veel power / snelheid
en de durga trek hem makkelijk. heel erg tevreden,

Gr. B.

Ik neem aan dat je de hingpins bedoelt tussen de draagarmen en het chassis. Als die eruit schieten kan je aluminium suspension blocks kopen, je bent niet de enige met die probleem.

Nee, ik bedoel die aan de wielen (de buitenkant dus) de alu blokjes heb ik al.

Dan had ik nog een vraagje ;-)
Hoe strak moeten de belts staan?

Nee, ik bedoel die aan de wielen (de buitenkant dus) de alu blokjes heb ik al.

Dan had ik nog een vraagje ;-)
Hoe strak moeten de belts staan?

De standaard opstelling is goed. Hij komt later wat losser te zitten, maar ga hem dan niet weer strakker zetten, want dan rekt hij weer uit en dat moet niet.

Mijn Durga is intussen ook bijna af! ziet er allemaal strak uit.
De body moet nog gedaan worden, ik moet nog een servo kopen en dan moet de electronica erin, voor de rest is ie af, ook mijn mamba max 7700 motor zit er al in.
De Durga begint echt wel een populaire auto te worden!

@boris : ziet er allemaal heel goed uit!
Heb je er op hop-ups op zitten?

Ik heb ook nog een vraagje : wat voor servo moet ik kopen?
Want volgens mij is dat toch een andere als bv in de DF-03.

Laatst bewerkt door een moderator:
heb je dit schroefje er wel inzitten?
Durga11.jpg

Daan

Ok, NU schaam ik me echt, dat schroefje zit er dus niet in :-S
Ik vroeg me al af waar dat gaatje voor diende.

over de belts, ik had ze toch al wat strakker gezet omdat de ik de belts over de tandwielen trok (de 7,5T had iets te veel vermogen).

Maar er zit ergens iets nog niet perfect bij de spurgear of zo want de wagen maakt ECHT veel kabaal als ik er veel gas mee geef, als ik hem vast heb doet het pijn aan m'n oren.
Wanneer ik topsnelheid ga stopt het geluid ineens en rijdt hij gewoon "geluidloos" door dus zonder het kabaal.

Daan thx man !

Na een tijdje geklooi met Rcmart heb ik nu ook een Durga. Bouwen was geen probleem, maar ik vind dat de assen (dogbones) er wel erg strak inzitten. Ook 'kraken' ze in de outdrives (geen idee of je het zo noemt, maar gewoon waar de assen in zitten). Het komt volgens mij doordat die zilveren asjes van de dogbones schuren over de gleufjes waar ze inzitten. Heeft iemand anders dit probleem ook? of gaat het na een tijdje gewoon over?

Als ik de achter dempers ver indruk, komen de zuigers tegen de afsluit rubbertjes. Zou het goed zijn om bijvoorbeeld een stukje brandstofslang op de as te doen, zodat ze minder ver naar binnen kunnen?

ik zal mijne dan ook maar ff laten zien

P1020571.JPG

P1020584.JPG

Ik heb hem fluor oranje gespoten. Achter fluor moet je altijd nog een laagje wit doen, dit heb ik bij de spoiler niet gedaan, omdat hij dan wit aan de buitenkant zou zijn. Je kan er dan nog weer fluor oranje over heen spuiten, zodat het wit ertussen zit. Maar ja, het is me eerste body...

Daan

Lekker kleurje hoor :P Dat schuren heb ik geen last van gehad, zit er misschien zand tussen ofzo? Heb je het vet gebruikt van Tamiya? (niet handig want dan plakt zand er heel makkelijk aan vast..)

Ziet er vet uit man! Lekker kleurtje! En dat van dat kraken heb ik ook nog niet gehad.. Wel veel problemen maar inmiddels allemaal opgelost:d

ik heb er nog niet mee gereden, want de esc en motor moet nog komen. Ik had al gelezen dat je er beter geen vet oid op kan doen, dus dat zit er niet op. Als de esc en motor er zijn, ga ik er wel gewoon mee rijden en dan kijk ik wel of het blijft of verdwijnt.

Daan

Mooi kleurtje!!
Wat voor motor / ESC heb je besteld?
Mijn Durga is eindelijk ook af. Morgen zal ik enkele foto's posten.

Back