Algemeen DB-01 topic

• Topicstarter Topicstarter RCJS
  • Startdatum Startdatum
Ik neem aan, dat ik met de standaard pinion rijdt/reed. Ik kan me voorstellen dat wanneer ik een pinion met minder tanden neem, de snelheid eruit gaat en het gezonder voor de motor is.
De snelheid van de setup die ik heb is echt ongelooflijk. Op een mooie grote lap asfalt kun je plankgas nog steeds sturen, al hoor je de banden wel slippen. Menig mond valt er van open. ;)
Toch maar eens kijken naar een andere pinion. Jammer, dat hij dan wat minder hard gaat. Maar krijgt de aandrijving dan niet juist meer te verduren? Minder snelheid maar meer koppel na de pinion. Dat is juist waar het fout gaat met gesmolten diffs.Toch?
2s Lipo....liever niet. Dan wordt het wel erg tam denk ik. Plus dat ik dan weer extra moet uitgeven of deze accu moet omsolderen naar 2s.

Laatst bewerkt:
Net mijn DB-01 gemeten op snelheid met m'n radargun :D

Doet 65 km/u op een halfvolle lipo met stock gearing (17t pinion) , best aardig dacht ik zo op maar 2S lipo :rolling:

D'r zit nog wat rek in .... als ik volgas wegtrek op asfalt trekt de boel nog scheef dus 1 of 2 tandjes zwaarder zou nog wel kunnen :mrgreen:

Ik rij met een Mamba 5700 en Intellect 4600 mAh packs en dat gaat als de brandweer. Ben pas overgestapt naar de 17T pignon en die bevalt me prima.

Wel heb ik inmiddels mijn eerste diff uitgerookt, achter is de pulley helemaal versmolten met de kogeltjes. De rest lijkt eigenlijk nog helemaal goed te zijn, dus heb alleen een nieuwe pulley en kogeltjes nodig. Die pulley is artikel 53988 (TRF501X Ball Differential Pulley (37T)) maar die balletjes kan ik nergens vinden, er staat ook geen artikelnummer bij in de onderdelenlijst.

Weet iemand waar je zo'n zakje met 3mm balletjes kunt kopen?

Hallo
Ik weet dat het topic oud is, maar ik heb nog een vraag en ik denk wel dat er nog enkele DB01 - rijders zijn dus ik stel ze maar:
Hoe komt het dat mijn Durga opeens op 3 wielen trekt? De rechter-achterband draait niet mee. Als ik gas geef merk ik ook duidelijk dat de auto naar rechts gaat, en hoeveel te meer gas, hoeveel te harder. Ook als ik de auto vastpak en dan lichtjes gas geef, zie ik dat het rechterachter wiel maar "half" meedraait. Ik dacht eerst aan de diff's, deze dus uiteengehaald, alles gekuist en gecontroleerd maar daar was helemaal geen probleem..

@Jazzy : moest je na 2 maanden nog geen antwoord op je vraag hebben : Er bestaan niet specifiek onroad banden voor de Durga, maar je hebt wel enkele merken die onroad banden voor buggy's hebben die ook op de Durga passen, oa Proline Dirt Hawgs.

Mooi topic om weer in leven te brengen als je het mij vraagt :mrgreen:

Heb je ook al je lagers aan de rechterkant gecontroleerd en gekeken of er niets verbogen is waardoor het aan kan lopen?

Mooi topic om weer in leven te brengen als je het mij vraagt :mrgreen:

Heb je ook al je lagers aan de rechterkant gecontroleerd en gekeken of er niets verbogen is waardoor het aan kan lopen?

Ik heb het gevonden. Het kleine asje dat je wiel moet meenemen (of hoe dat ook noemt) was gewoon in 2 gebroken. Gelukkig zat er in de kit ééntje extra. Problem solved. Meteen ook een testritje gemaakt met een 17t pinion. Ging meteen een stuk beter!
Verder is mijn spoiler ook al helemaal naar de vaantjes. Heb jij dit ook? Ik ga binnenkort naar de modelbouwwinkel en ik ga even kijken of ik daar geen goedkoop buggy spoilertje op de kop kan tikken.

Ok dan, mooi dat het zo snel opgelost is. :D

Ja met die 17t pinion trekt ie een stuk beter he. Miste bij ons op de baan alleen nog wat snelheid bij één jump maar dat was met de 19t pinion opgelost.

Mijn spoiler is redelijk gaar aan het worden ja. Maar dat komt ook omdat ik hem zelf niet goed uitgeknipt heb.
Ik heb de zijkanten hoog gelaten en de achterkant een stap lager uitgeknipt zeg maar.
De truc is alleen om daar een schuin stuk over te laten naar de zijkant en dat had ik niet gedaan en daar scheurt het nu in.
Ook waar die bevestigd is komen er langaam aan zwakke punten.

Je kunt ook kijken naar de spoiler van de 511, die zit lager bevestigd.

tamele0402093.jpg

Rij jij ook op de baan? Voor op de baan heb ik een Losi XXX-BK2. Voor hoge jumps op onze baan is deze gewoon beter, sneller en steviger. De Durga hou ik liever gewoon om te bashen.

Edit : Hier enkele foto's van mijn Durga :)

320g.jpg

322c.jpg

323w.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zie dat je net zoveel moeite in de body gestopt hebt als mij :mrgreen:
Meer zelfs ik heb maar één kleur gebruikt.

Maar achteraf gezien had ik beter een B44 aan kunnen schaffen als ik zie wat ik kwijt was aan hop ups hier in nederland :help:
Maarja ik had hem al dus maak er nu maar het beste van.
Zie wel wat er komt alsie echt een keer verrot is.

Dit is de mijne nu. En ja hij is redelijk smerig.
durg8.jpg

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een hele tijd aan een B44 zitten denken. Schijnt echt een top auto te zijn, zeker als je de prijs vergelijkt met andere competitie wagens.
Heb jij verder ook last van velgen die stukgaan door de wielmeenemers? Mijn linker voorvelgen worden altijd "uitgehold" door mijn wielmeenemers. Ik snap echt niet hoe dit komt! Echt ambetant, ik moet om de 2 maanden een nieuwe set velgen bestellen :s

Is hoogstwaarschijnlijk terug te leiden tot loslopen van je wielmoer... Ik ben zo al een keertje het pennetje verloren...

Het kleine beetje speling wat dan ontstaat is dan net genoeg om voor problemen te zorgen , elke keer goed strak aanzetten dus ;)

Is hoogstwaarschijnlijk terug te leiden tot loslopen van je wielmoer... Ik ben zo al een keertje het pennetje verloren...

Het kleine beetje speling wat dan ontstaat is dan net genoeg om voor problemen te zorgen , elke keer goed strak aanzetten dus ;)

Ik dacht altijd dat ik dat wielmoertje niet te hard mocht aandraaien omdat er dan speling ontstaat. Maar oké, dan zal het dat wel geweest zijn. Bedankt :)

Nee ... De wielmoer moet echt strak tegen de velg aanzitten , anders loopt ie en verder los en de speling die je al hebt sloopt het hart van je velg.

Ik heb ook een hele tijd aan een B44 zitten denken. Schijnt echt een top auto te zijn, zeker als je de prijs vergelijkt met andere competitie wagens.
Heb jij verder ook last van velgen die stukgaan door de wielmeenemers? Mijn linker voorvelgen worden altijd "uitgehold" door mijn wielmeenemers. Ik snap echt niet hoe dit komt! Echt ambetant, ik moet om de 2 maanden een nieuwe set velgen bestellen :s

Bij ons rijden de meeste ermee en zijn de onderdelen ook nog eens verkrijgbaar bij de club.

Maar ik heb daar geen last van ik heb ze inderdaad altijd goed aangedraaid.
Ik vind het geen ideaal systeem wat ze gebruikt hebben aan de voorkant.
In het begin zat het zo strak dat ik twijfelde of ze er wel goed opzaten.

Laatst bewerkt:
Het is hetzelfde systeem als wat al in gebruik was bij de andere top 4wd buggy's , het werkt ook niet slecht zolang je de boel maar vastdraait.

Dat strakke is waarschijnlijk van de meenemers die naar de pen aan het zetten waren dat had ik ook in het begin.

Bij ons rijden de meeste ermee en zijn de onderdelen ook nog eens verkrijgbaar bij de club.

Maar ik heb daar geen last van ik heb ze inderdaad altijd goed aangedraaid.
Ik vind het geen ideaal systeem wat ze gebruikt hebben aan de voorkant.
In het begin zat het zo strak dat ik twijfelde of ze er wel goed opzaten.

Raar dat er bij jouw zoveel Durga's zijn... Hier alleen maar B44's, BJ4's, XX4's, Lazer's en andere competitiewagens.

Het lijkt alsof de velgen iets te krap zijn voor het meenemertje want ik had het bij m'n nieuwe velgjes weer.

Maar bijv. bij de B44 vallen de meenemers iets dieper en als je ze er dan opschuift heb je beter het idee of ze er goed overheen vallen.

Back