Algemeen HPI MT2 topic

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Ik heb mijn spoiler er zelf nog niet opgezet, ik heb er een in amerika gekocht.Bij dezelfde bestelling als waarbij de motor zat enzo. En ga er zelf een wing mount voor maken.

Er is een fabriekant die er iets voor maakt klikkerdeklik

SanderMT2 heeft ook een spoiler gehad welke weet ik niet ;)

Liu

Denk je niet dat die laatste steun wat overkill is, het chassis is toch niet echt slap in originele staat, met de upperdek heb je eigenlijk toch al een vrij stevige contructie.

Het kan maar een idee zijn van mij, maar volgens mij is het toch niet echt nodig.

Straks na school even langs mini shop, nu maar hopen dat de steering knuckles in stock zijn :roll:

Hoe posten jullie de foto's eigenlijk op deze site, ik denk dat ik iets over het hoofd zie, ik heb nog wat mooie foto's van mijn (standaard) mt2 (ben hobbyfotograaf dus het is leuk deze 2 hobby's te combineren).

Beetje stevigheid kan nooit kwaad :wink:

Je upload je foto's eerst (bijv via photobucket) en dan kan je een link hierop zetten bijv
color]
. Photobucket zet automatisch dat
in je url, dus het is alleen een kwestie van kopieren en plakken :)

Zeker een goeie combo, kan je mooie foto's schieten 8)

Liu

Meer stijfheid in een mt2 kan nooit kwaad denk ik. Het maakt meer uit dan je op het eerste zicht zou denken, en de plastic shocktowers van de mt2 zijn nogal zwak, dus het zal zeker geen kwaad kunnen.
Ook nog veel succes met het carbon radiodeck ;) Als je het maakt op dezelfde manier als je alu radioplaat, kan er niets misgaan :)

Sander

Ik ben derstrx na school de stukken gaan halen en heb ze er al ingezet.

Rijdt weer goed nu, alle, de schroefjes blijven toch zitten ;-) (ik heb de plastic genomen).

Alleen heeft mijn motor nog een iets betere afstelling nodig, hij valt soms stil als ik rem en als ik volgas wil geven haalt hij soms ook de top niet (redelijk vaak).

Voor wat dient eigenlijk de onderste schroef op de T-15 motor. (je hebt de high rpm, de idle, en nog eentje).

Sorry voor de wat noobie vraagjes, maar van nitro ken ik nog niet zoo veel.

En dankzij rc-ownd hier enkele shots van mijn basic mt2

sized_HPIMT2DSC_2278-01.jpg

sized_HPIMT2DSC_2282-01.jpg

sized_HPIMT2DSC_2312-01.jpg

sized_HPIMT2DSC_2295-01.jpg

sized_HPIMT2DSC_2304-01.jpg

sized_HPIMT2DSC_2280-01.jpg

Als er echte tuning aan te pas komt zullen er nog wel beelden volgen ;-)

Groetjes

Joris

Wow!!!, dat zijn verdomd mooie foto's ! 8O

Echt mooi bij foto 1 dat alleen de MT2 scherp is en de rest vaag!!!

8) 8O

Leuke combi, toch? :P

Ik kan binnekort nog meer foto's posten want mijn buurjonges, mijn broertje en ik hebben allemaal 1 of meer rc's (cool woord) en we gaan ergens na de exames een "photoshoot" houden, dus er is meer op komst.

Ik ga ook proberen nog wat actieshots van m'n mt2 razend door het zand te maken.

Pff, nog maar weer eens stukken.

Als ik mijn voorwielen draai en de achterwielen blokkeer kan ik toch de voorwielen doordraaien maar kraakt er iets.

Ik dacht misschien aan het diff maar het achterste was nog in orde (naar het voorste nog niet kunnen kijken)

En volgens mij is ook mijn koppeling kapot.

Kan ik nu (als ik dus een nieuwe koppeling nodig heb) een race-koppeling kopen, of toch maar beter terug de gewone?

Stukken Stukken Stukken

Als ik op voorhand had geweten dat ik zoveel nest ging hebben had ik toch voor een RS4 evo 3 + gegaan (niet dat ik niet tevreden ben, het kost me gewoon veel geld).

Oh en ik heb weer leuke foto's, ik post zo snel mogelijk ;-P

het zijn voorste diffs die kraken ik heb het zelfde probleem. vorig weekend heb ik mijn diffs kapotgetrokken. daarom hebik de heavy duty's besteld. als je terug de normale koopt dan zou je best een rondelletje tussen het kleinste tandwiel en het roullement steken dan staat het tandwiel dichter bij het grootste tandwiel. hierdoor gaan je diffs wat langer mee

Ik krijg mijn MT2 moeilijk aan, en als hij loopt, moet ik een flinke dot gas geven wil ik hem draaiende houden.

Het lijkt dat of hij stationair wilt gaan lopen, maar zodra ik heb dan zo even laat lopen, slaat hij gewoon uit.. (na 30 seconden stationair ofzo).

Is de bovenste, of de onderste schroef stationair schroef? Ik heb net (ja, om half acht, lol) even gereden, zag er allemaal goed uit, maar ik stond even stil en hij slaat gewoon af.

Iemand een idee?

(ik zal me nog netjes voorstellen enzo :) )

Volgens mij moet je je idle neelde wat aandraaien (je merkt dat hij dan in stationair wat meer toeren krijgt).

Dit is de naald die net onder je luchtfilter staat.

HPI MT2: ik ga sewwes na school naar minishop, eens kijken wat die HD Diffs kosten, als het niet TE duur is ga ik ze me waarschijnlijk direct kopen, hoewel, ik heb nog een spare diff liggen thuis denk ik, straks eens kijken.

Volgens mij is mijn koppeling ook kapot want soms ontkoppelt hij niet meer (kan ik hem niet gewoon vooruit duwen, dan pakt de koppeling).

Misschien nog eens opnieuw vragen, is de race koppeling beter?

Heb net inderdaad op mijn zender de throttle trim iets hoger gezet, dat werkt ook fijner...

Ik kreeg dat ding niet uit net... heb ik in het pompje geknepen... slechte keus? verzopen? :D

t0n zei:
Heb net inderdaad op mijn zender de throttle trim iets hoger gezet, dat werkt ook fijner...

Ik kreeg dat ding niet uit net... heb ik in het pompje geknepen... slechte keus? verzopen? :D

Ik zet mijn wagen altijd uit door met mijn vinger een paar keer over de uitlaat te gaan, dus gewoon met je vinger de uitgang van de uitlaat blokkeren.

Ja, had het inderdaad al gelezen, heb ondertussen ook beetje gelezen hoe ik hem het beste kan afstellen..

Maar ik wordt gek van me gloeistarter en me rotostart, klote dingen zijn zo snel leeg.

Ik heb nu ook een MT2, en ik heb vernomen dat je na iedere rijbeurt een 2-tal druppelkes after-run moet indoen, klopt dit ?

Het moet niet, maart het is beter voor de levensduur van je motor.
(ik zou et doen)

De luchtfilter of de brandstoffilter(zit er standaard niet op)?
De luchtfilter altijd goed oliën maar zorg ook dat hij weer net verdrinkt in de olie
brandstoffilter af en toe eens schoonspoelen.

Ja ik bedoel de luchtfilter,
dat is zeker speciale luchtfilterolie die moet gebruikt daarvoor ?

Back