Algemeen HPI MT2 topic

• Topicstarter Topicstarter rc-ownd
  • Startdatum Startdatum
Dat van die 1/10 vleugel lijkt me indd. wel een goed idee ja. Die bak ziet er wel goed uit zo met dat geel, O.S. blokje erop zie ik, heb je ook een foto met body??

Trouwens dat 1/8 auto's sneller gaan, daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Ik heb er namelijk een .21 uit de mugen fabriek in liggen (en een dikke savage uitlaat met kyosho inferno us bocht enz...). Dat i.c.m. het lage gewicht van de mt2 maakt dat ie behoorlijk vooruit komt, geloof dat maar. Ik heb ook echt het idee dat ik wat aan een vleugel zou hebben. Maar er is natuurlijk maar 1 manier om daar achter te komen ... :rolleyes:

Ik heb geen foto's met de body omdat ik bijna nooit met een body erop heb gereden :D. Als je een big block ombouw hebt gedaan, komt de mt2 inderdaad toch al sneller vooruit ja :).
Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, wie weet merk jij er wel veel verschil van. Verder zijn er niet veel meer opties om de mt2 aan te passen denk ik.

afstellen motor

hallo, ik heb sinds kort een hpi mt2 mt tg15 motor! De auto heeft lang stil gestaan en daarom heb ik hem eerst 2 tankjes stationair en met iets gas laten lopen. De auto loopt perfect stationair. 1 à 2 keer trekken en hij start ook. Maar als ik gas geef dan slaat de motor af, het lijkt net of hij te rijk staat, maar zet ik hem armer hetzelfde probleem(een halve slag). Is het nou verstandig om de motor nog armer te zetten, met de hoofdsproeier dan neem ik aan, of heeft iemand een ander idee? Laat het maar horen!
Ps. dit is nog maar m'n tweede nitro auto dus ben nog niet echt een prof!:rolleyes:

Als hij lang heeft stil gestaan zou ik beginnen met een nieuwe plug, vers luchtfilter en brandstof slang ben je voor een tientje klaar en een verse start

dankje! de gloeiplug is nieuw, dus alleen nieuw luchtfilter en slangen. Kan k het luchtfilter ook schoonmaken, sponsje in water ofzoiets?
En dan zouden de problemen moeten zijn verholpen?

Dat wil ik ook weer niet zeggen geeft alleen een tip voor motor die lang stil staat, kan ook gewoon aan afstelling liggen.
Het sponsje van luchtfilter kan je wel enige malen goed uitwassen, maar op is op dan vervangen. Brandstofslangen kun je ook doorspoelen met remreiniger

ja dat snap ik,. toch bedankt!
mag ik het sponsje van de luchtfilter gewoon met water ofzo uitwassen/spoelen? en dan goed laten drogen ?

hallo, ik heb sinds kort een hpi mt2 mt tg15 motor! De auto heeft lang stil gestaan en daarom heb ik hem eerst 2 tankjes stationair en met iets gas laten lopen. De auto loopt perfect stationair. 1 à 2 keer trekken en hij start ook. Maar als ik gas geef dan slaat de motor af, het lijkt net of hij te rijk staat, maar zet ik hem armer hetzelfde probleem(een halve slag). Is het nou verstandig om de motor nog armer te zetten, met de hoofdsproeier dan neem ik aan, of heeft iemand een ander idee? Laat het maar horen!
Ps. dit is nog maar m'n tweede nitro auto dus ben nog niet echt een prof!:rolleyes:

Tipisch MT2 "probleempje" volgens mij. Doet ie van mij ook altijd:

Als je je auto stationair hebt draaien. Zet dan een voet voor je auto en geef langzaam gas door de trimmer op je zender open te draaien. Voer dit een beetje geleidelijk op zodat ie kan wennen aan de hoge toeren en dus hoge temperatuur. Nu zal ie niet meer afslaan wanneer je ineens het gas open gooit. ;) Je kan hierbij ook je glowdriver erop laten zitten.

De logica achter dit verhaal is dat je motor wel stationar kan lopen, maar daarmee is hij natuurlijk nog LANG niet op bedrijfstemperatuur. En kan dus afslaan als je ineens een dot gas geeft omdat o.a. de zuiger nog te krap in de cilinder zit.

Laatst bewerkt:
Zal niet zozeer aan de klemming van de zuiger liggen maar eerder omdat ie inderdaad nog niet warm is zo dat de verbranding niet optimaal is en deze snel verzuipt ofwel de gloeiplug uitpist.
Je kan ook zorgen dat de wielen van de grond zijn als je hem start en hem dan met de glowplugdriver erop eerst met korte gas stootjes de motor op temp draait. Als deze dan warm is de GPdriver eraf en dan rijden maar.
P.S. sponsje met handzeep, dreft, wasmiddel schoonmaken. Kan ook mee in wasmachine.(maaar dat vind moeders de vrouw meestal niet zo'n goed plan) Wel goed uitspoelen, drogen en dan opnieuw luchtfilterolie erop.

Laatst bewerkt:
nou weer een dag verder, Ik heb jullie advies opgevolgd, maar nog steeds het probleem. Ik heb de trimmer bijna helemaal opgedraaid, zodat de motor bijna volgas rijdt als ik hem in mijn handen heb, zet ik hem vervolgens op de grond, dan slaat hij alsnog af als ik ht gas steeds iets meer openzet.
Maar ik weet ook niet hoelang ik de gloeiplug erop moet laten? Ik heb alleen bij het starten, en ong. 20 seconde daarna erop laten zitten, moet dit nog langer en zo ja hoelang ongeveer?
Of staat de auto misschien te rijk(of kan dit niet?:confused:), de hoofdsproeier staat nu ong. 2 slagen los!

En als de wielen bij stationair nog draaien (van de grond houdend) moet je de koppeling nakijken.

de wielen staan wel stil, dus de koppeling is dan in orde!

@
Lees eerst dit sticky eens even, weet je ook een beetje waar je over praat; http://www.modelbouwforum.nl/forums/brandstof-autos/15402-het-afstellen-van-een-carburateur-van-een-model-race-auto.html

En is nog eens zeer leerzaam voor de beginnende rc-er
dit draadje had ik al eens doorgelezen, nu nog een keer. Maar de auto is afgesteld bij zomertemperatuur, maar scheelt dit zoveel dan? ik dacht een keer een paar achste slagen, maar morgen als het weer het toelaat verder testen! bedankt voor jullie reacties

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

ik ben nog steeds niet echt verder met de auto maar ik las dat er verschillende soorten gloeipluggen zijn. Weet iemand welke er in een mt2(met een t15. motor) zitten?

bedankt! ik had zelf ook al zoiets gedacht, maar wou het ff zekers weten:)

heeft de mt2 ook een andere rolbar?? de standaard is een beetje klein en eigenlijk steund hij op de motor.

lukas misschien moet je hem verder proberen af te stellen met de stationair knop.
je moet ook goed luisteren of hij geen toeren maakt bij het stationair draaien.
ik heb hem laatst nog voor de winter afgesteld en hij draait prima. 'k ga morgen op het gamma terrein rijden in beuningen. (geen koopzondag dus geen auto's)

Back