Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Goede wagen. Ga je volgend jaar ook KWC ermee rijden?
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ziet er goed uit. Ben benieuwd of je er ook de KWC meegaat rijden.

    M.v.g. Mark
     
  3. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Wel, het is natuurlijk afwachten hoe ik er mee rondkom op het circuit.
    Hopelijk blijft de FW05S nog steeds in het KWC regelement.

    Als alles meevalt, wil ik het er wel eens op wagen... Maar we zien wel.

    Groeten,
    JaZz.
     
  4. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Alleen als je de originele motor eraf laat mag je meerijden met de kwc. Maar volgens mij had jij de GXR-15 motor er al op zitten.

    M.v.g. Mark
     
  5. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Ja, ik denk ook dat dit een GXR-15 is...
    Nog ff nakijken.

    Kzou een van de dagen eens naar een circuit willen gaan om 'm eens te proberen.
    Maar ik zou liefst van al eens op een dag in de week gaan om eens op een rustige baan te gaan rijden, waar niet zoveel andere auto's rijden.
    M'n vorige circuitervaring liep vrij abrupt af na de tweede bocht... :lol:

    Groeten,
    JaZz.
     
  6. alfaracer

    alfaracer Guest

    Hey Jazz, als je KWC gaat rijden, mag je met ons mee ! is wel leuk: Ik met V-oneRRR, Mauro met FW05R, en jij met de FW05S .
    Tenminste, als deze dan nog mee mag doen
     
  7. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Hehe, dan zal ik best nog een beetje ervaring opdoen he...
    Ik sta echt te springen om eens circuit te gaan rijden. Mss morgen eens naar Rumst ofzo.
    Maar liefst op een rustige moment zodat ik rustig kan proberen rondjes te rijden.

    Groeten,
    JaZz.
     
  8. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Ik ben gisteren gaan rijden bij RC Racing Team Helmond en ik moet zeggen... M'n FW-05 deed het heel goed.
    Ik had met de !! standaard slicks !! van Kyosho de meeste grip op de baan terwijl het er eigenlijk redelijk vochtig lag.
    Het rubber van de bandjes is wel heel zacht, misschien daarom...

    Echt zeer tevreden met de prestaties van het motortje.
    Twee andere rijders reden met een 3.0cc LRP motor (beiden reden met een HPI RS4) en die hield ik keurig bij op het rechte stuk.

    Groeten,
    JaZz
     
  9. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Mooi man. Succes met je wagen.

    M.v.g. Mark
     
  10. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    hebben jullie nog tips voor de afstelling van mijn autotje? ik heb een fw05t maar op een of andere manier lukt het me niet om goeie grip te krijgen op een parkeerplaats...

    mijn setup nu:
    -achterwielen soepeler verend dan voor
    -alle wielen camber gegeven, zodat ze zo staan: /---\ dus met binnenkant op asfalt als je em gewoon neerzet
    -achterwielen iets meer toespoor dan voor. Dat is trouwens knap lastig, ik heb mn schroefjes nu voren bijna helemaal ingedraaid en echt een duidelijke toespoor is er nog niet te zien, ik zou eerder zeggen dat er sprake is van uitspoor..

    ik rij ook op de standaard slicks.

    groeten tom
     
  11. team-orion29

    team-orion29

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Tilburg
    Gaaf topic ik heb ook de Kyosho RR uitgerust met nova rossi waarmee ik volgend seizoen wedstijden ga rijden.
    Binnekort krijg ik me 2e kyosho rr erbij en dan veel trainen
     
  12. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Hey,

    ik denk dat die slicks van mij gewoon een originele set is van Kyosho.
    Wat mij wel opvalt is dat deze veel zachter zijn dan de doorsnee bandjes.
    Ik heb 'm tweedehands gekocht en niks veranderd aan de setup, en ik had eigenlijk een zeer goede wegligging...
    Volgens mij is de bandenkeuzen toch één van de belangrijkste setup-onderdelen qua grip, dus begin daar je zoektocht zou ik zeggen.
    Ik zal anders morgen nog ff hardheid enzo van m'n bandjes posten...

    Groeten,
    JaZz.
     
  13. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @Tommie

    Welk probleem heb je met de auto. Wanneer je iets gedetailleerd bent kan ik je beter helpen.

    Je kan bv je diffs vullen met olie, (achter iets dunnere olie dan voor. (bv achter 15000 en voor 40000 olie)

    houd wel je auto op 200 mm
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    @ Tommie

    Grip is natuurlijk relatief, op een parkeerplaats met weinig grip (vuil etc) zal ie altijd wel willen glijden.

    Maar dit is een mooi basis instelling voor de FW-05T :

    Voor camber ongeveer 1 graden, achter 2 graden
    Voor uitspoor 1.5 graden, achter toespoor 1.5 graden.
    Vering is erg afhankelijk van ondergrond, maar in basis voor en achter gelijk houden (zoals standaard in kit) of achter iets harder dan voor. Er zijn er genoeg die ook voor harder rijden, ligt aan ondergrond en smaak. (RR heeft default achter ook harder dan voor)

    Waar aan merk je dat je weinig grip hebt ? Overstuur ?, onderstuur?, geen controle op recht stuk ?
     
  15. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Inderdaad, kunt met nog veel meer dingen spelen... maar Wiebe.. 40k en 15k zijn waardes voor diff's op circuit met veel grip. Op een parkeerplaats kom je met die waardes geen bocht meer in :)

    Buiten diff olie kun je ook spelen met dikte olie schokbrekers, je zult versteld staan van het verschil dat je dan in rijgedrag krijgt.

    O, heb je misschien de auto te "hoog" staan, iets waar een fw-05t echt niet mee uit de voeten kan is chassisheight hoger dan 7 a 8 mm, dan is ie niet meer te besturen !
    Zie dit wel vaker bij mensen die op parkeerplaats rijden, auto wat hoger zetten om steentjes en ongelijkheden in asfalt te compenseren, geen goed idee voor je wegligging.
     
  16. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @snoebel.

    Je hebt duidelijk meer ervaring met parkeerplaats rijden. Ik rij alleen op circuits...

    Ik ken helaas maar weinig setups voor op de parkeerplaats.
     
  17. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Ach ik ben ook begonnen op parkeerplaatsen.. In Limburg hebben we niet zoveel keus..

    Ik rij zelf nu al een paar seizoenen in Houthalen, wel een echt circuit.

    Maar kom best nogal wat rijders tegen met auto's die op parkeerplaatsen rijden.. en je ziet vaak dezelfde begrijpelijk denkfouten, zoals die te hoge rijhoogte. Tis altijd leuk om die mensen te helpen om hun auto dan met een paar simpele dingen veel sneller te laten rondgaan op een parkeerplaats of circuit.

    Maar Wiebe, hou me altijd aanbevolen voor een paar tips ! In basis maakt het natuurlijk niet uit, parkeerplaats of circuit.. alleen de waardes zullen wel wat verschillen :)
     
  18. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Haha, ik zit nog na de denken over die diff waarden. Ik ben 1 van de weinige die met zulke 'dunne' olie rijd.

    Het rijden op rubber banden is duidelijk anders dan op foam...

    Maar kom eens kijken (of rij eens mee) met 1 van onze KWC wedstrijden. Erg gezellig en leerzaam.
    www.kwc-holland.nl

    @tommie. Wat je eens kunt proberen is die standaard rubber banden vervangen door take off's CS27 (GL). Die gebruik ik meestal om te trainen.
    Die standaard banden moet je erg veel aan doen om ze goed te krijgen. In de Duitse KWC moeten ze rijden met deze banden, daar gaan die jongens heel ver om ze te prepareren...
     
  19. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Valt wel mee hoor die dunne olie, ik rij zelf met 30k achter en vrijloop voor, bevalt super !

    KWC, ja ik kom volgend jaar zeker eens kijken naar een wedstrijd.. alleen moet ik van ver komen, dus echt meerijden (veel te vroeg 's morgens etc) zit er niet in. En ookal zou ik graag een heel seizoen willen meedoen, ik kan daar de tijd niet voor vrijmaken.
     
  20. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Daar kan ik over meepraten ja. Het is altijd erg gezellig, alleen jammer dat er zo weinig mensen daar met een RR rijden.

    M.v.g. Mark
     

Deel Deze Pagina