Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @ Mark, neem de RR maar eens mee. Heb er vorig jaar de wedstrijd in Gouda mee gewonnen. Door de cardan aandrijving is deze auto zeer snel op korte, bochtige circuits. Op lange banen (heemstede) zit de auto snel aan zijn top.

    Tenzij je een aantal dingen veranderd: nl de kroontandwielen op de diff;s zijn standaard 40 tands, die kun je verkleinen naar 39 tands. Helaas zijn dit wel dure tandwielen...
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Die heb ik al verkleind naar 37 tands en dan duurt het even voordat hijop zijn top zit. Ik gooi er straks ook andere tandwielen op.

    m.v.g. Mark
     
  3. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    langzaam naar top... en dat alleen door van 40 naar 37t te gaan ?

    Of heb je ook de pinion en spur veranderd ?

    Je reed toch met een novarossi motor dacht ik ?

    Ik rij zelf met 39T, maar alleen om net die extra punch te hebben op een klein bochtig circuit.. heb ook 37T, maar ook die loopt al heel snel tegen zijn top aan op een circuit met lang recht stuk. Een fw-05rr vertanden zodat je niet te hoog in de toeren komt op een heel lang recht stuk is mij nog niet gelukt. (Uitgebreid getest in Rumst Belgie, verschrikkelijk lang recht stuk, belachelijk voor een 1:10)

    Dat vind ik trouwens het enigste echte nadeel aan deze auto.. de absolute topsnelheid van een V-one RRR wrc haalt ie niet... maar hij maakt zoveel goed met trekkracht en het vermogen om power op de het asfalt neer te zetten dat ik toch een fw-05RR fijner en vaak sneller vind rijden over het geheel genomen:)
     
  4. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @snoebel. Ik zal je niet vermoeien met alles...
    Rij in de expert klasse. Daarin zijn alle auto's ongeveer gelijk. Je moet dan zeer ver gaan om net dat beetje extra te krijgen... van servo armpjes tot diff olie tot diktes van stabies enz.

    Maar dat maakt het voor mij juist leuk....
     
  5. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Maar wij willen graag alles weten hoor, zo leren we nog eens wat van een echte kenner !

    Ik speel ookal 2 jaar met zo goed als alle mogelijkheden (tot een 4takt motor toe op een RR).

    Waar ik heel benieuwd naar ben zijn je veren !
    Ik rij op een relatief zeer vlakke baan, en denk dat ik met harder rondom beter rond moet komen, maar welke nou precies passen en goed werken ? Heb al een setje kyosho goud rondom geprobeerd, en de "rode" serpent sets.. maar beide geven geen goed resultaat.

    *edit* realiseer me net dat het natuurlijk ook goed zou kunnen dat je het niet wilt vertellen... iets van het geheim van de smit principe...
     
  6. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Hahah, ik rij met de RRR EVO dempers en veren (de alu dempers en lichtblauwe veren).

    Maar even serieus. Ik rij rondom met gelijke olie en gelijke veren. Ik ken de kleuren niet van die veren, maar ik gebruik de medium hardheid.

    Waar zit het probleem? Bocht in (onderstuur of overstuur), bocht uit (onderstuur of overstuur)?

    Ik las dat je met een vrijloop voor rijdt. Dat kan alleen wanneer er zoveel grip is dat je eigenlijk niet hoeft te remmen. Dit remmen kan bijna niet, je remt alleen op de achterwielen. De auto wordt heel snel oncontroleerbaar. Ik heb ook zo'n vrijloop, maar rij er nooit mee. Altijd een voordiff. (alleen 1:8 brandstof rijd nog met een vrijloop)


    Ik heb wel al eens nagedacht over die FW05RR, maar volgens mij is deze auto ontwikkeld voor de japanse circuits:
    - korte bochtige circuits
    - japan rijd men aan de linker kant, rijdt gaan de circuit met de klok mee... Dan zit de uitlaat aan de binnenkant van de baan. (minder kans op schade aan de uitlaat).
    De RRR is voor internationale klanten die rijden meestal op een anti-klok circuit. Dan zit de uitlaat weer aan de binnenkant.

    (zomaar een idee-tje)
     
  7. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    sry dat ik niet zo snel gereageerd heb, maar alvast bedankt voor de reacties!

    om even te reageren op een aantal vragen en opmerkingen:
    probleem is dus dat ik veels te veel overstuur heb, het lukt gewoon niet om hard door een kleine bocht te gaan. Ook controle op een recht stuk houden is lastig en als je dan ook maar beetje stuurt begint ie weer te slippen...
    @Wiebe_NL: ik weet eigenlijk niet of ik mn diff kan vullen :oops: , ik zal het eens opzoeken in de manual (diff heb ik nog nooit uit elkaar gehaald :lol: ). maar ik zal idd de schroefjes maar weer zo zetten dat ik em op 200mm heb staan.
    @Snoebel: bedankt voor die info ik zal mn auto eens zo proberen in te stellen.

    ook zal ik mn auto op die 7 a 8 mm proberen te zetten want denk dat ik em nu iets te hoog heb staan. dan zal ik mn schokbrekers wel moeten vullen want die veren nu vanzelf heel ver in...maar dan zal ik misschien langere veren moeten hebben of van zulke ringetjes net zoals bij de schokdempers voor.

    en qua banden, raden jullie nog iets aan, ik moet nieuwe hebben, heb van het weekend een voorband kapot gereden dus ben even uitgeschakeld, maar ach weer iets voor sinterklaas en kerstmis :p
    ik was zelf aan het denken weer gewoon de kyosho slicks te pakken, maar anders laat ik me eens adviseren bij de modelbouwzaak.
     
  8. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @ tommie.

    Overstuur kun je op een paar manieren proberen op te lossen.

    1. de dempers aan de voorkant kun je rechter op zetten. (probeer maar eens de demper in het buitenste gaatje te monteren op de shocktower). Er wordt dan minder massa naar de voorkant van de auto gezet op het moment van insturen.

    2. controleer zorgvuldig de dempers. maak ze open, laat alle olie eruit lopen en vul ze opnieuw met jou eigen olie. Dan weet je zeker dat de dempers goed zijn. Probeer eens 35 WT olie.

    3. Nadat je zeker bent dat de dempers goed gevuld zijn, stel de rijhoogte af met de genoemde ringetjes
     
  9. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    @ Snoebel,

    Ik heb nu een novarossi erop zitten en die haalt wel de top, maar heb ook een mega zx-12 en die haalt niet zijn top.
    De novarossi is onderin lekker fel maar mist iets aan topsnelheid. De mega mist juist het fel accelereren, maar heeft weer een hoge top.
    Al met al ben ik een beetje aan het spelen wat de juiste combinatie is.
    Voor de rest bevalt mij de auto uitstekend.

    M.v.g. Mark
     
  10. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    @wiebe: als ik die in de uiterste zet komt ie toch ook hoger op zijn wielen te staan of niet??
    en ik zal ze idd eens vullen, heb ik nog nooit gedaan namelijk...

    bedankt voor de tips in ieder geval!
     
  11. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Wagenhoogte daarna weer opmeten en afstellen met de ringetjes dit je bovenop de demperveer kan plaatsen. Kwestie van dikkere of dunnere, meer of minder van deze vulringetjes.
     
  12. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, Belgiƫ)
    Het is idd een set van Kyosho...

    -> 260/40ZR18

    Maar ik kan ze nergens vinden...
    Kan iemand ze vinden? :?:

    Groeten,
    JaZz.
     
  13. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    hmm dan zal ik maar eens kijken of ik die kan krijgen bij de modelbouwwinkel :)

    en ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar meer ringetjes betekent een stroever verende schokdemper en dus ook dat hij in zijn uiterste positie wordt gedrukt en dus hoger op zn wielen staat...

    sry ik heb hier nog niet zoveel ervaring mee :|
     
  14. team-orion29

    team-orion29

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Tilburg
    Nog meer mensne met een rr hier ??
     
  15. belaey

    belaey

    Lid geworden:
    10 nov 2005
    Berichten:
    322
    Locatie:
    bellem ( belgie )
    Nee maar wel met een RRR,

    De bedoeling is om me in 2007 lid te maken in roeselare om daar rond te scheuren,

    Zijn er hier nog met een kyosho RRR die lid zijn in roeselare en op dit forum?

    Greetz wesley
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  17. tommie

    tommie

    Lid geworden:
    3 sep 2006
    Berichten:
    148
    Locatie:
    Limburg (NL)
    sooow DAT is ech heeeel vet!

    maar heeft ie nou 2 nitro motortjes erop zitten?
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    een 2 cilinder motor ja, in lijn.....
     
  19. belaey

    belaey

    Lid geworden:
    10 nov 2005
    Berichten:
    322
    Locatie:
    bellem ( belgie )
    Waaauuuuuw

    Het is net een 1:1 met die radiator van voor
    echt prachtig,
    Benieuwd hoe veel die zal kosten?
    Greeetz
     
  20. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, Belgiƫ)
    Ook leuk als je crashed, dan begint die te roken, zoals bij een 1:1... :?
    Ik vind het wel prachtig gedaan hoor!
    Zo'n beetle body vind ik ook wel leuk...

    Btw, dit is custom, geen nieuw model ofzo...

    Groeten,
    JaZz.
     

Deel Deze Pagina