Algemeen Micro-T Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Mattijn, 2 aug 2007.

  1. bobbeldorp

    bobbeldorp Guest

    niet dat ik weet, maar dit werkt erg goed hoor, en het is niet veel werk.
     
  2. snoepy14

    snoepy14

    Lid geworden:
    23 nov 2010
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Mol
    Heb vandaag men Micro T aangekregen.
    Ik moet zeggen dat hij zo uit de doos echt wel wat pit heeft.
    Heb de brushless kit al besteld maar die gaat nog effie wachten tot ik deze moe ben.
    Of eerder gezegd het bereik. Wat eerlijk is dat toch niet alles.
    Micro reciever van spektrum er straks bij op met de brushless set en dan hebben we een totaal nieuwe wagen.
    Vind hem echt geweldig.
    Zeker een aanrader voor jong en oud.
    Zelfs gevorderde kunnen er binnen plezier mee hebben als het regent.
    Een doos verknippen en je hebt ramps.
    Geweldig karretje!
    Daar is het mee gezegd
     
  3. Mystikal

    Mystikal

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    409
    Locatie:
    Etten-Leur
    Laat maar, verkeerde topic.
     
  4. Rotskruiper

    Rotskruiper

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    105
    Hoi,

    Ik heb de micro high roller.
    Ik lees ergens op ebay dat de spektrum sr300 receiver erin zou passen.
    Heeft iemand dat eens geprobeert en werkt dat ?
    Zou voor mij goed uitkomen daar de antenne van mijn zender zoek is geraakt en ik hem met deze receiver op mijn spektrum DX3C kan gebruiken.
     
  5. Rotskruiper

    Rotskruiper

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    105
    gisteren stomtoevallig met iemand die een sr300 had geprobeerd.
    In de Highroller zit dus een receiver/esc ineen. dus gaat niet lukken.
    Zou er wel een dsm receiver/esc in kunnen ?
     
  6. snoepy14

    snoepy14

    Lid geworden:
    23 nov 2010
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Mol
    Ik heb in de micro t een spektrum ontanger kunnen steken en een brushless syteem zonder ergens iets weg te snijden dus het is mogelijk. Je moet wel u connectors modden maar voor de rest is het een makkie ;-)
    Als je je e-mail adres pm't stuur ik je wel eens wat foto's van hoe het eruit ziet ;-)

    Grtn
     
  7. gdw1963

    gdw1963

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    262
    Locatie:
    Helmond
    Mogen wij die foto's niet zien dan?
     
  8. snoepy14

    snoepy14

    Lid geworden:
    23 nov 2010
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Mol
    oh jawel maar het zal iets voor volgend weekend zijn vrees ik aangezien ik nu op kot terug zit :s
     
  9. snoepy14

    snoepy14

    Lid geworden:
    23 nov 2010
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Mol
    Hier de fototjes

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  10. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    krimpkous is zoiets handig en kost amper 2 euro voor een meter ;)
    Hoef je niet meer met tape de hele boel af te plakken.
     
  11. snoepy14

    snoepy14

    Lid geworden:
    23 nov 2010
    Berichten:
    74
    Locatie:
    Mol
    Ik weet het maar heb geen meer en is onderweg dus als ik het heb ga ik het aanpassen ;-)
     
  12. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik snap dat dit al een oud topic is, maar mijn vraag gaat nu eenmaal over de Micro-T ;)

    Ik heb zojuist de LOSB9524 geinstalleerd in mijn Micro-T, dit is de 2.4Ghz conversie combo, omdat ik helemaal gek werd van het korte bereik wat standaard op de Micro-T zit. Helaas heb ik weer eens pech en gaat deze combo uit als ik full throttle ga. Hij gaat meteen weer aan, maar in de tussentijd heb ik geen connectie, dus deze oplossing is nog erger dan wat ik eerst had ;(

    Iemand hier ervaring mee of tips? Heb ik misschien gewoon een kapot onderdeel geleverd gekregen? Ik heb hem trouwens gebind met een Spektrum DX3C. Wat ook vreemd is; onbelast (met zijn wielen in de lucht) heb ik dit probleem niet. Pas als de wagen belast wordt door hem op de grond te zetten dan laat hij dit gedrag zien.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Welke accu heb je erin? Lijkt wel een zogenaamde "brown out", de spanning zakt te ver in onder belasting, daardoor verlies je even de verbinding terwijl de ontvanger wordt gereset, en daarna kun je weer verder.
     
  14. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb de standaard NiMH accu erin zitten, die van Losi zelf. Is deze accu niet goed meer denk je? Met de oude 27MHz set ging het wel altijd goed, die heb ik van de week nog gebruikt.
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Spektrum ontvangers hebben vaak wat meer spanning nodig, ik denk dat je toch eens aan een lipootje moet gaan denken, of een betere NiMh.
     
  16. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Hmm dan moet deze combo denk ik maar terug helaas. Ik wil juist deze accu houden omdat ik die mobiel kan opladen met de mobiele lader die erbij zat. Ook wordt er met deze combo gewoon geadverteerd dat je deze kan gebruiken met de normale 4 cells NiMH.

    Ik heb even gekeken naar de kenmerken van een brownout en dit zou wijzen op een (ingebouwde) bec die niet van optimale kwaliteit is. Ook zie je het vaak icm met een krachtige servo, maar ik heb dit probleem zelfs al zonder een servo aan te sluiten.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland
    Je kan proberen om de combo te ruilen, misschien is er wel een defect. Maar er zijn wel meer oorzaken voor een brownout dan een probleem met de BEC, en het komt vaker voor met Spektrum ontvangers.

    A brownout is when your voltage drops below the minimum that the receiver can operate on, which for Spektrum is 4 volts. You really can't know if your battery is up to the task until you hook up a meter to your receiver and put a load on a couple of your servos to mimic the current draw in flight. It's become common practice to use 6v packs with Spektrum equipment to handle the brownout issue.

    Aldus deze link: What causes a brownout?

    Je kan wel NiMh blijven gebruiken, maar dan bijvoorbeeld de Losi accu van 1 maatje groter, volgens mij van de 1/24 auto's. Alleen past die niet in het batterijvak, maar moet dan bovenop het chassis. Deze heeft meer vermogen, en de spanning zakt minder in onder belasting.
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik weet niet of er plek voor is in de auto, maar je kan zo'n glitch buster proberen, of als het niet past zelf een wat kleinere te maken van wat draad en een losse kleinere cap?
     
  19. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Bedankt voor het meede pnken hoor jongens, maar de auto is zo klein, als ik de Losi combo blijf gebruiken kan een grotere accu niet op het chassis. Dit kan vaak wel met een andere kleine esc en micro ontvanger, maar dan zit je ook snel aan een nieuwe servo, brushless motor en lipo. Maar ik gebruik de micro-t juist voor binnen in huis, en dan wil ik niet zoveel vermogen. Deze combo was daarom ideaal; je hebt de opties tot brushless en andere servo, maar dat hoeft niet per se.

    Ik heb ook gekeken naar de glitch busters, maar op deze ontvanger zit geen extra kanaal of vrije poort. Dus moet ik heb waarschijnlijk ergens anders aan zien te solderen. Parallel aan de servo is een optie las ik, maar mijn servo lijkt het probleem niet, dus waar moet ie dan, parallel aan de motor? En dan nog; wederom lijkt de ruimte in de auto mij te beperkt voor een glitch buster.

    Ik vind het prachtig om te klussen aan mijn 1:10 auto's en dan was de zaak snel bekeken met jullie tips, maar de micro houd ik het liefst zo veel mogelijk stock
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Normaal zou ik zeggen een Y kabeltje, maar dat zal wel te groot zijn neem ik aan?
    Of je zou er zelf een moeten solderen?
     

Deel Deze Pagina