Algemeen Micro-T Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Mattijn, 2 aug 2007.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Heb je zo'n groot huis dat je binnen dan al problemen met het bereik hebt met de 27 MHz zender en ontvanger?

    Zo'n glitch buster is niets anders dan een extra condensator, die door de accu wordt gevuld, en als extra buffer dient, om een spanningdip bij in dit geval optrekken, te voorkomen. En die condensator moet ergens op worden aangesloten tussen de BEC en de "gebruikers" die op de ontvanger zitten, dus bijvoorbeeld een servo. Maar dat kan ook elders zijn, op een vrij kanaal op je ontvanger, als hij maar aangesloten is op de ontvangerspannng. Je hoeft dus helemaal geen problemen te hebben met je servo, om hem daar aan te sluiten. Op je motor aansluiten zou ik trouwens helemaal niet doen, als je dan achteruit rijdt, klapt die condensator zo uit elkaar...
     
  2. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    :D Nee, we hebben juist een klein appartement, maar zelfs daar begint hij al te twitchen als ik langs de verwarming kom.

    Wat ik wel zag bij het omzetten is dat de antenne wat beschadigd was van de 27MHz. Vast door het vele landen op zijn kop. Ik las dat gewoon ijzerdraad sterker is en de ontvangst kan verbeteren. Dus gister, na frustratie met de 2.4Ghz unit, geprobeerd een ijzerdraadje op de oude te monteren en inderdaad, hij twitched niet meer!

    Nu ga ik proberen deze 2.4Ghz combo te retouneren. Ik heb uiteraard liever 1 remote (scheelt toch weer 8 batterijen), maar ik ben nu eigenlijk over de ontvangst wel tevreden en ben eerlijk gezegd de 2.4Ghz combo een beetje beu.
     
  3. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik heb zelf in mijn Micro-T een printpleet gebouwd van een Losi Micro SCT. Dat is qua afmetingen exact dezelfde print, zelfde stuurservo alleen 2.4GHz en brushless.
    Dat werkt wel tadeloos.

    Gebruik je ook een brushless motor, of heb je de brushed variant?
    Je zou ook de EPA van de zender iets omlaag kunnen zetten. Als je de brushless motor gebruik is die dan namelijk nog steeds ruim sneller als de brushed variant.
     
  4. Sensei_D

    Sensei_D

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik denk dat het dezelfde combo is, want die van mij kon ook in een 1/24 SCT. Verder had ik alles nog stock. Maar goed, heb hem vandaag terug gestuurd.
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Graag had ik eens geweten of de micro t's nog worden gemaakt tegenwoordig,heb interesse in eentje maar als ze zoals de mini t discontinued zijn dan heb ik er niet veel aan.Wil wel onderdelen kunnen bestellen indien nodig.Is tenslotte ook al een auto'tje van een paar jaar terug dus heb er wat bang van dat ze misschien binnenkort niet meer leverbaar zijn.Of geen spare's meer ofzo...
     
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik zie deze nog niet zo snel verdwijnen. Er staat trouwens momenteel een Micro DT in het te koop gedeelte.
     
  7. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Deze had ik inderdaad ook al gespot.
    Nu vroeg ik me af of de dt anders is als de t. Volgens mij is de T namelijk een groter succes. Of heb ik dag mis?
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Wel wat erop gezocht? De DT is gewoon een Micro T met iets verlengd chassis, en andere body. Voordelen zijn iets meer stabiliteit, en ruimte voor een grotere accu, nadeel, iets minder wendbaar. Verder technisch 100% gelijk aan elkaar.

    Upgrade die zeer aan te raden is, als je buiten wil rijden, zijn andere dempers. Je hebt oliedempers, maar op deze schaal zijn die lastig zo goed te krijgen dat ze niet lekken. Ik gebruik grease dempers, werken vrijwel net zo goed, maar lekken niet. Met wat handigheid kun je van de standaard dempers ook grease dempers maken, er staan how to videos daarover op Youtube.
     
  9. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Micro T ??

    Sinds kort heb ik dus een micro t,geheel standaard,(nog wel):).
    Nu zag ik dat dit topic al een jaar ofzo dood is?
    Dus dan maar weer er een beetje leven in blazen!
    Vandaag ga ik even langs mijn zwager,die heeft heel veel ervaring met het solderen van en op printplaatjes,dus mijn jst stekkertje zit er vandaag gelukkig op.
    Alleen heb ik ook het vermoeden dat mijn antenne draadje wat breuken heeft.
    Ik wil daar dus een ander draadje(antenne) op zetten(solderen),maar wat voor soort draadje zou kunnen werken?,hebben jullie daar nog tips voor?
    En weten jullie waar je nog de orginele accu kan bestellen?,lipo hoeft voorlopig nog niet!
    Of in ieder geval een accu die er ook in past?
    Oke kom op mede micro t rijders!

    Mvg Ewald
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Wat betreft de antenne, elke dunne draad van dezelfde lengte moet werken.
     
  11. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    mijn micro t

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo met de hulp van mijn zwager nieuwe antenne en jst stekker geplaatst.
    Voor de antenne hebben we het plastic buisje van een spuit bus gebruikt,wat er bij verschillende soorten spuit bussen bij zit.
    Antenne is nu nog 16 cm hoog,mischien dat ik hem nog wat inkort.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Nog maar even een vraagje,
    Ik vond nog een wat oudere lader,met 6 laad uitgangen.
    Oplopend van 50,60,140,180 en 500 ma.
    Ik denk als ik met 180 ma laad ik even minder als 1 uur aan het laden ben,maar kan ik het accuutje ook met de 500ma uitgang laden?.
    Lijkt mij dan wel een stuk sneller.
    Op mijn gewone lader heb ik alleen 150 ma ,1amp,2amp en 4amp uitgangen.
    Maar dat is dan wel een snellader.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik denk niet dat het kleine NiMh pakket 500 mA laadstroom kan hebben. Als je echt snel wilt laden, zul je toch over moeten op LiPo, vrees ik. Of meer standaard accu's kopen, maar die zijn best aan de prijs, voor wat je ervoor krijgt.
     
  14. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Ja klopt,als ik ze al kan vinden zijn de standaard accu's idd erg duur!
    Maar de standaard accu is 4,8 volt,zijn die kleine lipo's niet 3,7 volt?
    En ik zit idd al te denken aan een goede lader,kan ik ook lipo's gaan gebruiken in mijn tt01,dus dat zal best een wijze investering zijn.
     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Gaat prima op 1S, de spanning zakt veel minder in dan met NiMh, dus de acceleratie is zeker vergelijkbaar met NiMh, en qua top misschien ietsje minder snel, maar nog steeds vlot genoeg voor binnen.
     
  16. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    oke,heb net even met mijn dochtertje van 7 boven op het baantje gereden,valt nog niet mee,en moet de layout wel veranderen maar dat komt wel goed.
    Mischien ter overvloede maar waar kan ik het makkelijkst die kleine lipootjes bestellen?
    Wil er denk ik wel minimaal een stuk of 4 hebben,kunnen we lekker blijven rijden,want nu was de pret wel erg snel voorbij.
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Wat betreft een lader, dat is een investering, net als goed gereedschap.
    Een goede lader doe je jaren mee, een de prijs van bijvoorbeeld een Imax B6 of een Hype Xtreme X7 valt best mee.

    Ik zou het kleine pakje inderdaad niet met 500ma laden.
    Daar komt ook het voordeel van een B6, die kun je preciezer instellen.

    Voor een LiPo zou u met de maten op Hobbyking moeten kijken, daar zijn ze vrij goedkoop.
    Of zoiets, de LiPo los is nu DYNB0005, voor ongeveer 11 euro per Lipo.

    Losi: LiPo Charger & Battery: Micro-T/B/DT: Losi (LOSB0862)
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
  19. Ewald

    Ewald

    Lid geworden:
    12 apr 2007
    Berichten:
    381
    Locatie:
    Heemskerk
    Hoi,bedankt maar die gaat volgens mij niet passen in een micro t.
    de standaard accu is 32 bij 21 bij 10 mm.
    Of moet ik nog wat aan het chassis veranderen?
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Ze hebben bovenaan de maat van de verpakking erbij staan of zo, als je lager kijkt, in de tabel, dan zie je 32x20x7 als maten.
     

Deel Deze Pagina