algemeen minimag topic (deel 2)

Mmm ik vind het voor beginners toch fijn als je een beetje power hebt om uit benarde situaties weg te komen, ik denk dat je het met de permax en een grotere prop op nicd cellen nog steeds heel lastig gaat krijgen... Zonde om in een regelaar ed voor brushed te investeren als je later toch over moet stappen. Ik blijf vast houden dat ook voor de beginner , een 20 euro fietsbel setje HET motertje is voor de minimag. Als je die 20 euro in een brushed regelaar wilt investeren... ook goed, maar wss wil je toch overstappen na een paar vluchten...
Om een idee te geven van het vliegbeeld met een fietsbel:
Mijn minimag met een fietsbel, 9x6 prop en 3 cellen lipo , dit is dus veel meer power dan de permax, toch is het nog prima te vliegen.
HJzj1tWYH9I[/media] - Minimag watervliegen

Laatst bewerkt door een moderator:
Mmm ik vind het voor beginners toch fijn als je een beetje power hebt om uit benarde situaties weg te komen
Uh ja, maar als beginner weet je waarschijnlijk niet wat je overkomt voordat en als je in zo'n benarde positie komt. :? :oops: ;) Een setup zoals je aangeeft is hetzelfde als autorijles zonder instructeur in een Ferrari. :mrgreen: Een soortgelijke setup heb ik en dat is -NMV3iypdFQ[/media] pret. 8) Maar enige ervaring is dan wel een vereiste. :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
tja, ik zou als beginner zowiezo niet zonder instructeur met de minimag gaan vliegen, het blijft een over alle assen bestuurd vleigtuig wat het er niet makkelijker op maakt. Ik heb ondertussen 2 minimags versleten met een tal aan setups, en veel beginners mee leren vliegen, en het grotere vermogen is nog nooit een probleem geweest. Je zou eventueel het gas, net als de rol en hoogte en richting uitslagen kunnen verkleinen mocht je dit fijn vinden, maar ik verwacht niet dat dat nodig is.

Met deze motor zou ik beginnen met een 2s lipo, dan heb je ruim voldoende power, het aantal c is de stroomsterkte die de accu aankan, dit is uitgedrukt in een getal(10, 15, 20) x de capaciteit van de accu (daar staat de c voor) bijvoorbeeld een accu van 2000 mah en 10 c kan dus 10 x 2000 mAH = 20000 mA (20 A) aan stroom aan. Je doet er goed aan een accu te kopen die meer aan kan dan dat de motor trekt ( in jou geval zou ik dus een accu nemen die meer 30 A aankan) Dat vergroot de levensduur van de accu enorm.
Ikzelf vlieg met een 3 cellen accu, maar heb wel een iets slappere motor.

Dan zou je in princiepe de hele vlucht volgas mogen blijven vliegen, behalve dat je moet oppassen dat je regelaar maar 25 A is en je motor wel meer kán trekken. ( geen te grote prop pakken dus), moet wel zeggen dat ik met himoddel géén goede ervaring heb. , heb er 2 accu's van gehad, en ondanks dat ik ze ruim onder de maximale belasting heb belast werden ze loei heet, en waren na een paar vluchten al afgeschreven. Ikzelf zou gewoon een setup bestellen bij hobbycity.com, en daar dan Zippy accu's bij nemen, deze houden het bij mij al langer vol dan mijn Flight powers(zeer dure/goede accu's)

Ok, dat is zeer fijn om te horen:D
Ik ga dus voor de MiniMag.
Wartexx en Sleurhutje heel erg bedankt;)

Ik heb toch nog een vraag:D
Die accu waar ik het zo net over had, kan die worden opgeladen met de power peak lipoly 300? En wat heb ik dan verder nog nodig aan voeding of balancer?

ja dat kan, dan heb je nog een minimaal 2 cels balancer nodig maakt niet uit welke, met een goed verloop kabeltje van die balancer naar een flight power aansluiting, en als je met voedingen wilt gaan werken, een goede stabiele 12 volts voeding maar die zijn zo goedkoop nog niet, dan zou ik zelf eerder gaan voor een nieuwe bi lader(dus 12 en 220) .

www.w-w-modellbau.de dan Online-Shop dan productoverzicht dan Akkus dan de catogorie van Flight Power EVO, dan 2 Zellen en dan de derde accu;)
Ja ik denk dat je met die accu veel blijer gaat worden ;) Veel beter zijn ze er niet.
Mwah, ik heb mindere ervaring met FlightPower EVOLite 20's. Die zijn na zo'n 50x laden redelijk uit balans en ondanks elke keer laden op een knappe lader (Graupner Ultra Dua Plus 50) en laden op 1,5C zijn mijn 3S 2500mAh's en 2S 350mAh's toch redelijk ingezakt qua prestaties (ca. 75% resterend t.o.v. nieuw). Ik zweer bij Graupner/Kokam LiPo's. Die zijn vast en zeker (te) duur maar zelfs na een avontuurtje in de klei en de bananenvorm weer recht drukken, zijn ze nog perfect. 8O ;)

Over de EVO's, en vooral de nieuwe, kan ik geen oordeel geven. Sowieso voor beperkt gebruik als in een MiniMag een uitstekende keuze. :thumbsup: Denk er wel aan dat de FlightPower LiPo's een eigen soort balanceeraansluiting hebben. :teacher:

Ik zelf heb geen last van onbalans met mijn flightpowers, om eerlijk te zijn balans ik ze haast nooit omdat ze toch nooit uit balans zijn ;), ik zweer serieus bij zippy's :o

Ik zelf heb geen last van onbalans met mijn flightpowers, om eerlijk te zijn balans ik ze haast nooit omdat ze toch nooit uit balans zijn ;), ik zweer serieus bij zippy's :o
Ik heb nu twee 4S 3000mAh 20C FlightMax Zippy's voor mijn Super Dimona. Nog niet mee gevlogen dus ik kan er nog niet over oordelen. Over 50 vluchten wel. ;)

Back