algemeen minimag topic (deel 2)

hoi colinde,

bedankt voor het programma, heb inmiddels een paar motortjes besteld ;)

IMGP8746.jpg

maar ik heb een vraag over die outrunners, kan je de as van de motor omdraaien? zodat ik de motor aan de binnenkant van het schot kan bevestigen? zoals ik hem nu krijg moet ik hem voor het schot bevestigen. geen ramp, maar het oog wil ook wat :)

ricardo zou je als je met het vliegtuig hebt gevlogen hier kunnen zetten of die een beetje het zelfde vloog als het programa zij? ik heb het programa zelf namelijk nognooit gebruikt.

ricardo zou je als je met het vliegtuig hebt gevlogen hier kunnen zetten of die een beetje het zelfde vloog als het programa zij? ik heb het programa zelf namelijk nognooit gebruikt.

Mijn Mimimag is inmiddels ook binnen. Met floats. :-)
Wil de volgende setup gebruiken:
2217/07 Brushless Outrunner 1250KVen een 8X4 prop erop.
Gaat dat goed werken? Volgens mij wel he?Komt een 3 cels lipo in 1700 mah.

ik heb de gisteren de minimag van colin mogen invliegen:D. Toestel had genoeg vermogen (turnigy 2217/16 motor met 8*6 prop, totaal 250 Watt)

Was ongeveer windkracht 4/5 en ik twijfelde nog om uberhaupt te gaan vliegen met een (voor mij) onbekende kist. Toch maar het luchtruim genomen, en ik moet zeggen, wat een heerlijk kistje. Door de wind kan ik niet extreem veel over de stabiliteit etc zeggen, want de kist werd door de wind alle kanten op gegooid. Echter bleef de kist nog zeer goed te vliegen!

Daarna het kistje eens grote uitslagen gegeven en dan lekker het gas erop. Dit kistje kan echt heel veel voor een trainer. Rolling circles en spins zijn geen enkel probleem! Kistje rolt bijna net zo snel als mijn eigen extra! Ik ben er zeker van dat Colin (en ikzelf misschien bij het lessen zo nu en dan) veel plezier aan dit kistje gaan beleven!

Aanradertje:mrgreen:

drijvers Minimag

Ik ben de Minimag met de drijverset (origineel set) in elkaar aan het zetten. Is relatief simpel klusje, maar ik loop alleen vast met de aanpassing van het waterroertje. Ik heb daar 2 vragen over:

- (om het probleem te omzeilen): is het echt nodig een waterroer te maken? Dan kan ik dat gedeelte geheel overslaan namelijk.
Op mijn Wilga heb ik dat ook niet, maar dan is het richtingsroer wel groter trouwens.

- Kan iemand mij aanwijzingen geven door de plaatsing van het roertje?
Met name de bevestiging van het roertje aan het richtingsroer is mij onduidelijk.
Ook vraag ik mij af waarom ik volgens de tekening het onderste gedeelte van de staart moet afvlakken (afsnijden met een mesje). Zie het doel daar totaal niet van.

Graag even jullie ideetjes ....

Whaha ben je helemala betoetert XD die moter heb ik in mijn shockflyer zitten ^^ Wil je een beetje vliegen met de minimag moet je een motor van rond de 60-70 gram hebben (ik heb er een van 130) de standaard permax hoef je niet te proberen daar komt hij niet mee omhoog. In dit draadje staan goede goedkope setups voor de minimag, maar ik zou zelf voor een fietsbel setje gaan ( 15 euro voor motor, regelaar en prop) dan kun je verticaal omhoog, en toch weegt t bijna niks .

Vanavond mijn Minimag de maiden gegeven. Het veldje waar ik dit probeerde was te klein voor mijn (gebrek aan) stuurmanskunsten. Twee maal een boom geraakt, 1 keer de voetbalkeet en een keer hard de grond geraakt omdat hij ineens onbestuurbaar werd. Resultaat 2x een gebroken prop en een klein beetje schade aan de vleugels en de neus.

Ik heb de minimag uitgerust met een 2835 2200kv motor, een 2200 3S lipo en een 6x4 sport prop. De hoeveelheid ruimte voorin valt een beetje tegen, het is een beetje propper met de ESC, lipo en de servo verleng kabels.

Nu snel maar ff weer wat props bestellen in china ;)

ik heb zojuist een minimag besteld en ik ga deze bovenstaande setup gebruiken.
precies dezelfde motor had ik bij toeval nog liggen.
aan de motor zit nog een 30 ampere regelaar en natuurlijk de aanbevolen 8x4.
ik had een keer een nieuwe adapter besteld voor deze motor maar daar pastte de 8x4 niet op.
dus nu even een nieuwe bestellen met de goed schroefdraadmaat.

Grt wilbert

alle mensen zeg!!
ik ging vandaag de motor testen, ik had deze al een gerepareerd door het borgclipje achterop de motor te vervangen omdat de orginele weg was.
ik had zelf wat gemaakt en het leek degelijk.
tot vandaag, ik gaf gas en hoorde op eens een soort harde tik gelijk gas terug en langzaam gas geven tot een vreemd jankend geluid.
ik dag ik ga buiten even verder kijken.
dus vastgemaakt in gras en gas geven op een harde klap en het huis met magneten was verdwenen.
de as lag een half metertje verderop en een rookwolk uit de regelaar omdat hij zn energie natuurlijk niet kwijt kon.
jammer maar helaas, gelukkig heb ik nog een setupje liggen wel wat minder krachtig maar volgens mij nog ruim voldoende.
een 1450 kv outrunner met een 7x6.
ik heb het huis nog steeds niet terug maar ik gooi de motor weg.
dit is gewoon gevaarlijk als zon borg clipje losvliegt en je krijg de prop. met as en al in je gezicht ben je niet blij.

Back