algemeen minimag topic (deel 2)

Daar kunnen een boel redenen voor zijn.. ik denk dat de meeste verklaringen zullen beginnen met het gyroscopische effect van de propellor..

Dat heb ik ook met sommige modellen, dat is inderdaad zo'n effect als je vliegtuig een andere beweging maakt dan dat de propellor wil. Als je hem volgas in je hand hebt en je trekt hem schuin naar achter hoor je dat waarschijnlijk ook. (tenminste bij mijn depron 3D ding en shock wel) Of als je aan het prophangen bent en je zet gas even uit of zachter zodat ie een stukje recht naar beneden valt en je geeft dan weer gas hoor je dat vaak ook.

Igor

Iemand een idee waarom als ik een snap rol maak met mijn minimag mijn moter een heel vreemd brommend geluid gaat maken? een soort laag brommend geluid? alsof de prop loszit ofzo? mijn shocky doet dit ook wel eens, als ik erg ruw aan het vliegenben. ben benieuwd waar dit vandaan komt.

Is waarschijnlijk je prop.
Kan zijn dat je prop een beetje los zit op de motor.
Als je dan een snap rol trekt dat je prop een beetje schuin komt te staan op je motor.

Of als het een Gws is,die willen wel eens een beetje vervormen in de lucht.

Klinkt logisch allemaal;) Maar eigenlijk valt er dus weinig aan te doen?
Zolang hij er niet stuk van gaat vind ik het niet erg( zon geluidje is wel kicken, dan lijkt het helemaal alsof je neerstort als je een snaprol maakt en volhoud.) Ik was eigenlijk bang dat mn prop uit elkaar zou spatten bij zon reactie( sta zowiezo al versteld dat mn minimag het houd, ik mishandel m behoorlijk)

zorgen dat je prop precies in het midden van de motor as zit.
het ka zijn dat je prop-as diameter groter is dan je propadater-as diameter,
als hij dan iets buiten middelpnt komt loopt ie niet goed.

ook kan je je adapter nog een stuk strakker aandraaien, of meer elastiek (bij propsaver)

ik heb er last van bij m'n knuffel, gewoon meer elastiek eran dan lost het wel op....

trampo

Zal me in dit topic ook maar eens melden :D

Afgelopen maandag belde m'n broer vanuit het Duitse Waldfeucht, stond met een Minimag in z'n handen in een modelbouwzaak met wat vragen....
Nadat ik zijn vragen had kunnen beantwoorden, liep hij met 2 Minimags (verleiding was ook voor mij TE groot:oops:)met brushless setup de winkel uit.

Dinsdagmiddag vrij genomen en samen (m'n broer heeft vakantie) aan het bouwen geslagen. Nagenoeg klaar dinsdagavond (op wat instellingen van de zender na).

Woensdag maiden vlucht gehad (helaas geen filmpje en geen vliegfoto's, paar statische foto's voordat accu van camera het begaf).

Eerst paar vrije vluchtjes zonder motor. De erg grote prop bleek echter het eerste te zijn wat in het hoge gras terecht kwam, ondanks "zachte landing", was de as van motor doormidden. Na het vervangen van de as, zijn we op zoek gegaan naar een vlakker stuk gras/asfalt. Even later op de lokale golfbaan :oops: beiden een perfecte maiden gehad, ik schat dat ik zo'n 40 starts en landingen gemaakt heb, alles op 1 LiPo lading :mrgreen:
M'n broer iets minder, die had wat meer last van de invallende schemering.

Grootste nadeel van de gekozen setop is de grote prop en kleine bodemvrijheid, waardoor er een vlakke ondergrond noodzakelijk is, in ieder geval voor de landing (start kan vanuit hand). Voordeel van die grote prop is dat ie probleemloos verticaal omhoog schiet :cool:

Gisteren nog een paar vluchtjes gemaakt (niet op de golfbaan :hammer:), we zijn beide bijzonder goed te spreken over de Minimag :D Was al tegen tienen, schemering dus, m'n broer heeft niet meer gevlogen. Ik was 'm ook bijna kwijt door slechte zicht :oops:

Binnenkort nog wat aanpassingen. De prop blijft na uitschakelen motor altijd draaien, wil de rem van regelaar eens activeren, kijken of glijvluchtjes dan nog rustiger worden

Weer twee tevreden Minimag bezitters erbij :D

Wat voor prop heb je erop zitten dan? ik heb een 9x6 op mijn fietsbelletje zitten en daarmee hapt hij net niet(gaat wel verticaal)

Ook een 9x6 :D
Zoals je zelf wat posts terug aangeeft, raakt die zelfs het gras na een maaibeurt...

Rustig wegtaxien lukt niet, meteen wat meer gas om 'm op gang te krijgen, anders duikt ie alleen met neus naar beneden.

Zal binnenkort draadje openen met plaatjes, filmpjes etc. :cool:

Hoe zit het met landen en opstijgen vanaf asfalt? Ik heb hier nog weinig over kunnen vinden :?

Ben vooral benieuwd naar de slijtage van de wielen, is dat acceptabel of een drama??? :confused:

Heb twee berichten uit het oude (gesloten) topic gevist:

samuel speltdoorn
zie ik het goed, gebruikt multiplex nu ookal die marginale super slechte schuimwielen voor de minimag?
ik had er nog de goede gewone bij, die schuimen wielen van elapor zijn na 3 landingen al voor de vuilbak
icon_sad.gif

voor de rest is het just dezelfde bestickering als de mijne, enige critic: waarom die motor niet binnen zit, kun je toch simpel oplossen? :P

greets!

Awol
Ff snijden en dan past die motor wel.....
Die wielen zijn echt bagger ja......heb ze op ,mijn acro meteen vervangen....zijn vierkant na twee landingen. Zou daar echt, iets grotere, goede schuimwielen opzetten.

Is dit nog actueel? Zijn de wielen inmiddels aangepast of hebben deze heren pech gehad?
Iemand hier "verse" ervaringen mee???

Ik heb die wielen vervangen voor schuimexemplaren, het starten van asfalt is dan heerlijk, ik heb een staartwiel wat het helemaal leuk maakt. heb wel vaak dat ie omslaat in de bochten met dit staartwiel, hij draait er snel.

Ik vond de bijgeleverde wielen goed maar niet verbluffend, het is wel gewoon te doen maar als je op gras wil vliegen kun je het snel vergeten, ik heb er dan ook grotere wielen op gezet omdat ik dan ook op de club er mee kan vliegen.

op gras heb ik nooit zon problemen met de wielen, hij glijd er goed doorheen, tis eerder de prop die het gras raakt dan dat de wielen blijven steken.

Zo, vandaag heb ik kennis gemaakt met youtube, ik heb dan ook maar gelijk 2 minimag filmpjes geupload, goed te zien is de power die de minimag heeft met de eerder genoemde fietsbel motor( kijk vooral naar de stijghoek vlak naar het opstijgen van water, en de klimrate met een 300 gram zware camera!)

Kort indicatie filmpje van het watervliegen

HJzj1tWYH9I[/media] - Minimag watervliegen

Mijn vakantie in oostenrijk waar de minimag natuurlijk niet mocht ontbreken

MpOAZI8CsLw[/media] - Luchtvideo Minimagister[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back