Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zijn de draagarmen fragieler geworden of de hele auto zou op foto's dat er ook alu bulkhead op zitten best is dat wel een beetje sterke nodig heb en bij mij in de buurt is alleen xray te verkrijgen
waar word het meeste brandstof gereden welke baan de mach weet dat daar veel gerden word met brandstof
net ff teverweg voor me raco2000 amca zijn voor met dichte bij
OK, even mijn reactie hierop.
Wereldwijd zijn er genoeg landen te vinden waar motorport een volkssport is, brullend motorgeluid is iets wat daar bij hoort. Als mooi voorbeeld kan je stellen dat een F1 met het geluid van een gewone Opel Astra minder aantrekkelijk zou kunnen zijn. Je kunt dus stellen dat het voor fabrikanten die ingericht zijn op een bep. productiemethodes en capaciteit men niet voor de vele werelddelen verschillende uitlaten te moeten ontwikkelen en produceren (en laat ik het nog maar niet over de homolegatiekosten hebben)
Dat het bij ons terug moet is denk ik een groot deel van de rijders mee eens maar de vraag is tot hoever je de verantwoording bij de rijder kunt en wilt neerleggen. De gemiddelde rijder wil alleen met zoiets aan de slag als er iets fatsoenlijks op de markt is en dat is er nog niet en je moet van de NOMAC ook niet verwachten dat we die druk kunnen uitoefenen dat het er wel komt.
hallo roelof
heb ff het topic zitten lezen ik zelf ook intresse in 1/8 rijden
rij zelf nu 1/10 team macgi g4rs09 op mrm lelystad
maar ga ook lid worden van amca omdat mrm veels te klein is voor 1/8
en me rij kusten niet zo super zijn (nog) heb wel een degelijke 1/8 auto nodig
heb ook ff gekeken op de mugen site maar veel alu onderdelen op de mrx5 is dat ook zwak
xray heeft nog steeds het meest op de auto van kunstof alu lijk me sterker
Je ziet 1 belangrijk aspect over het hoofd en wel dat de NEDERLANDSE (daar hebben we mee te maken )overheid het niet meer accepteerd dat we doorgaan op de huidige weg. Als je de kranten van afgelopen tijd heb gelezen heb je kunnen waarnemen dat er steeds meer publicaties komen dat we geconfronteerd worden met teveel geluid, er komt dus steeds meer druk op de overheid hier iets aan te doen, het gevolg is dat er meer gehandhaaft gaat worden met alle gevolgen van dien voor onze racesport in NEDERLAND. We waren op de goede weg met de 3000 serie en een wat kritischer afstellen mag geen reden zijn deze uitlaat in de ban te doen zolang daar nog geen alternatief voor is . Ik merk op dat veel rijders de kop in het zand steken maar dadelijk wel raar staan te kijken als de milieu politie ook bij 'hun' circuit de boel komt sluiten . De nederlandse overheid kijkt nu eenmaal anders naar dit soort zaken als in Italie maar je hebt er wel mee te maken .Laten we niet op de EFRA wachten maar zelf initiatieven ontplooien om het rijden met brandstof motoren ook voor de toekomst veilig te stellen.
Nog 1 opmerking betreffende het 'potje ' . Bij de MACH heeft iemand (ik dacht Pascal) een zeer behoorlijk beugeltje gemaakt waarmee het potje wordt vastgezet, overigens zie ik zelf een stille uitlaat meer zitten dan een potje.
Sinds ik op het moment druk bezig ben om mijn eerste 1/8 (Capricorn LAB-C801) te voltooien heb ik een aantal vragen voor de meer ervaren 1/8 rijders.
-Versnellingsbak verhoudingen, voor de meeste NK banen, maar zal vooral op Mach en Rucphen gaan rijden.
Als je bijvoorbeeld de verhoudingen van jouw auto kan laten weten en evt. de interne verhouding dan kan ik het wel omrekenen naar de Lab.
76mm achter en 69-70mm voor.-Bandendiameter en split, wat is een normale diameter om mee te beginnen om te trainen en wat voor split wordt er zo ongeveer gereden?.
9mm achter, en 8-8.5mm voor.-Wat is zo ongeveer de rijhoogte op zo'n set banden waar je mee begint te trainen?.
-Zou ik eventueel binnenkort een setup systeem van iemand uit de buurt kunnen lenen om de auto voor het eerst uit te lijnen?. Voor de 1/10 heb ik zo'n set maar voor de 1/8 nog niet.
Verder valt het mij trouwens op dat er eigenlijk geen 1/8 rijders meer zijn gaan rijden nu de dempers beschikbaar zijn op de Mach?. Is iedereen al naar andere banen overgestapt of de handdoek al in de ring gegooid?.
Voor de rest gaat het wel lukken en ben ik erg benieuwd hoe zo'n taartschep nou rijdt.![]()
Ik rij overal 16/19 op de koppeling en 49/44 op de versnelling.
interne verhoudingen, kijk ff op abc rc shop, daar staan meteen rechts "exploded views" en je kunt alle tandwielen vinden die je zoekt.
76mm achter en 69-70mm voor.
Split dus 6-7mm.
9mm achter, en 8-8.5mm voor.
Kom Woensdagmiddag naar de baan, dan ga ik met de 1/8 brandstof en ook mijn 1/8 electro rijden, neem ik ff de hudy pro afstelset voor je mee.
Volgens mij heeft de Lab een andere overbrenging dan Serpent of Mugen.
Shepherd TeamC Benelux
Daan, een foto serie zoals je met de c01 gedaan hebt zou zeer gewaardeerd worden door mij en misschien ook anderen.![]()