Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Deze constructie wordt al een geruime tijd gebruikt en ondanks dat er regelmatig dit soort discussies en voorstellen naar voren komen (tot zelfs 1x een stemming onder de rijders) zijn ze niet op de jaarlijkse vergaderingen terug te vinden. Wie je er ook uit houdt, het zal nooit goed zijn en als je iedereen gaat toelaten zijn er weer anderen die het er niet mee eens zijn. Wat je ook doet, het zal gewoon nooit goed zijn.

Gelukkig zijn er ook mensen die het gewoon accepteren...
 
Ik zou graag mijn kijk op de selectie willen geven.

Citaat uit nomac regelement!

De rijders die in het Nomac Cup eindklassement eindigen op de plaatsen 27 t/m 30
degraderen uit de Nomac Cup klasse. Hun plaats zal worden ingenomen door de 3 hoogst
geplaatste rijders uit de eindstand van de Promoserie BC08 die een rijderslicentie voor de
Nomac Cup klasse hebben verkregen. Indien er minder dan 3 rijders uit de Promoserie een
rijderslicentie verkrijgen, zullen er minder rijders degraderen.

Aan ervaren rijders die de Promoserie over willen slaan kan er maximaal één startplek in de
NOMAC Cup klasse vergeven worden. Zij dienen hiertoe een schriftelijk verzoek in vóór de
sluitingsdatum van de licentie-aanvragen. De besluitvorming zal op basis van hun eerder
behaalde resultaten geschieden.

Indien niet alle startplekken in de NOMAC Cup klasse op deze wijze bezet worden, kan het
Sectiebestuur de open startplekken toekennen aan rijders die een open inschrijving voor de
NOMAC Cup klasse hebben gedaan.

Er staat dus dat alleen rijders die minstens 3 wedstrijden gereden hebben plaatsing dmv promo kunnen krijgen in de Nomac.
Nu zijn er 3 rijders die wel 3 of meer wedstrijden gereden hebben, de overige 6 promo rijders hebben 1 wedstrijd gereden. En dan wordt er geselecteerd op motivatie?! Want geselecteerd worden op Promo is alleen als je 3 of meer wedstrijden gereden hebt!!! (Zie bovenstaand regelement).
Dus deze 6 zijn zonder sterkte/motivatie (onterecht) gepromoveerd! En hoe is hun sterkte bepaald? Is dit duidelijk op 1 promo wedstrijd? En waaruit blijkt dat zij wel gemotiveerd zijn om alles te rijden? Is dit na gevraagd? Want uit de promo lijst blijkt iets heel anders!

Nu zijn er dus naast deze promo rijders 3 plekken over voor niet promo rijders (terwijl er 6 promo rijders naar mijn mening onterecht naar de Nomac gepromoveerd zijn.)
Er is op navraag bij het sectie bestuur geselecteerd op sterkte en motivatie van de rijder.
Hoe kan je meer gemotiveerd zijn door in de afgelopen jaren ALLE NK 1:10 wedstrijden incl. regen wedstrijden en EC-A gereden te hebben.
1 van de drie heeft Nomac 1:10 gereden en niet eens alles gereden.
En 1 van de drie heeft helemaal geen Nomac/NK gereden in welke klasse dan ook, en heeft op zijn club wedstrijden maar 4 van de 6 gereden. Dus waar is de motivatie?

Dus wie is er gemotiveerd om te rijden, iemand die ALLES rijd of iemand die NIET alles rijd.

Ik zou dan ook graag zien dat op bovenstaande argumenten/feiten een herziening gedaan wordt in de selectie.

Tevens zijn er minimaal 3 rijders tot wel 8 rijders alleen al in de nomac per wedstrijd die niet komen op dagen, dus plek genoeg voor 1/2/3 extra rijders lijkt mij zo.

Groeten,
Peter
 
Ik zou graag mijn kijk op de selectie willen geven.

Citaat uit nomac regelement!

De rijders die in het Nomac Cup eindklassement eindigen op de plaatsen 27 t/m 30
degraderen uit de Nomac Cup klasse. Hun plaats zal worden ingenomen door de 3 hoogst
geplaatste rijders uit de eindstand van de Promoserie BC08 die een rijderslicentie voor de
Nomac Cup klasse hebben verkregen. Indien er minder dan 3 rijders uit de Promoserie een
rijderslicentie verkrijgen, zullen er minder rijders degraderen.

Aan ervaren rijders die de Promoserie over willen slaan kan er maximaal één startplek in de
NOMAC Cup klasse vergeven worden. Zij dienen hiertoe een schriftelijk verzoek in vóór de
sluitingsdatum van de licentie-aanvragen. De besluitvorming zal op basis van hun eerder
behaalde resultaten geschieden.

Indien niet alle startplekken in de NOMAC Cup klasse op deze wijze bezet worden, kan het
Sectiebestuur de open startplekken toekennen aan rijders die een open inschrijving voor de
NOMAC Cup klasse hebben gedaan.

Er staat dus dat alleen rijders die minstens 3 wedstrijden gereden hebben plaatsing dmv promo kunnen krijgen in de Nomac.
Nu zijn er 3 rijders die wel 3 of meer wedstrijden gereden hebben, de overige 6 promo rijders hebben 1 wedstrijd gereden. En dan wordt er geselecteerd op motivatie?! Want geselecteerd worden op Promo is alleen als je 3 of meer wedstrijden gereden hebt!!! (Zie bovenstaand regelement).
Dus deze 6 zijn zonder sterkte/motivatie (onterecht) gepromoveerd! En hoe is hun sterkte bepaald? Is dit duidelijk op 1 promo wedstrijd? En waaruit blijkt dat zij wel gemotiveerd zijn om alles te rijden? Is dit na gevraagd? Want uit de promo lijst blijkt iets heel anders!

Nu zijn er dus naast deze promo rijders 3 plekken over voor niet promo rijders (terwijl er 6 promo rijders naar mijn mening onterecht naar de Nomac gepromoveerd zijn.)
Er is op navraag bij het sectie bestuur geselecteerd op sterkte en motivatie van de rijder.
Hoe kan je meer gemotiveerd zijn door in de afgelopen jaren ALLE NK 1:10 wedstrijden incl. regen wedstrijden en EC-A gereden te hebben.
1 van de drie heeft Nomac 1:10 gereden en niet eens alles gereden.
En 1 van de drie heeft helemaal geen Nomac/NK gereden in welke klasse dan ook, en heeft op zijn club wedstrijden maar 4 van de 6 gereden. Dus waar is de motivatie?

Dus wie is er gemotiveerd om te rijden, iemand die ALLES rijd of iemand die NIET alles rijd.

Ik zou dan ook graag zien dat op bovenstaande argumenten/feiten een herziening gedaan wordt in de selectie.

Tevens zijn er minimaal 3 rijders tot wel 8 rijders alleen al in de nomac per wedstrijd die niet komen op dagen, dus plek genoeg voor 1/2/3 extra rijders lijkt mij zo.

Groeten,
Peter
Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Reageer vrolijk verder
 
Dat kan kloppen
Want AMCA had toen nog geen RCM.
En zover IK weet, heeft Jeroen de promo op AMCA gereden.
het regende toen ook nog eens.
 
MYLAPS Results

Hier de directe link naar MyLaps resultaat van de Club + Promo 1/8 race op AMCA van 24 Juli 2011.

Zoals je hier kan zien, is Jeroen als 2de geëindigd.
En dus wel degelijk mee gedaan !
 
Roelof, das een foutje geweest in de stand.
Zoals je kan zien, staat er achter zijn naam PS = Promo Serie.

Daar hebben we tekort geschoten.
Want klopt, hij staat niet in de Promo stand, terwijl hij daar wel hoort te staan gezien zijn resultaat tijdens de Promo op AMCA.
Echt hoor.
 
Huug, hij staat in de Promo stand in de link van mij , het is ook zijn enige Promo geweest
 
De rijders die in het Nomac Cup eindklassement eindigen op de plaatsen 27 t/m 30
degraderen uit de Nomac Cup klasse. Hun plaats zal worden ingenomen door de 3 hoogst
geplaatste rijders uit de eindstand van de Promoserie BC08 die een rijderslicentie voor de
Nomac Cup klasse hebben verkregen. Indien er minder dan 3 rijders uit de Promoserie een
rijderslicentie verkrijgen, zullen er minder rijders degraderen.
Aan ervaren rijders die de Promoserie over willen slaan kan er maximaal één startplek in de
NOMAC Cup klasse vergeven worden. Zij dienen hiertoe een schriftelijk verzoek in vóór de
sluitingsdatum van de licentie-aanvragen. De besluitvorming zal op basis van hun eerder
behaalde resultaten geschieden.
Indien niet alle startplekken in de NOMAC Cup klasse op deze wijze bezet worden, kan het
Sectiebestuur de open startplekken toekennen aan rijders die een open inschrijving voor de​
NOMAC Cup klasse hebben gedaan.

Bijdeze.
 

Haha, ik wist het. :p

1-1.

Er staat dus dat alleen rijders die minstens 3 wedstrijden gereden hebben plaatsing dmv promo kunnen krijgen in de Nomac.

Waar staat dat?
ik zie dat niet staan hoor.

Maar goed, ik heb zeker begrip voor het feit dat het regelement vrij strikt gevolg wordt, en er niet zomaar eventjes vanaf geweken wordt, want wat doe je dan volgende keer als er 4 man over zouden zijn, of 5, 6.....

Beter is het inderdaad als we voor volgend jaar iets van een selectiemethode omschrijven, waar iets meer geeist wordt van de promorijders, een minimale hoeveelheid wedstrijden die ze gereden moeten hebben bijvoorbeeld, om op die manier de "gelegenheids" promorijder te kunnen onderscheiden.

De eventuele overgebleven rijders denk ik dan toch dat je via een plaatsingwedstrijd het onderling moet laten uitvechten. Dus Promo rijden geeft dan direct recht op plaatsing in de Nomac, en anders is er nog een plaatsingswedstrijd.....

Het zij zo, het is nu eenmaal een populaire klasse.....
(maar toch, al zou de sectie een oogje dicht knijpen, voor een keer, dan zou ik dat heel mooi vinden)
 
de "gelegenheids" promorijder te kunnen onderscheiden.

Misschien moet er ook naar de "gelegenheid" NOMAC rijder gekeken worden. Regels aanpassen, minder dan x-aantal wedstrijden gestart is automatisch degradatie. Dan MOET iemand wel op komen dagen en RIJDEN om zijn/haar NOMAC licentie te behouden.
 
Op die puntjes had dan het woord rijders gestaan...

Ik respecteer het sectiebestuur, zouden meerdere moeten doen. Er zal altijd discussie zijn, ongeacht de uitkomst.

Ik weet niet of je mij daar mee bedoelt?

Maar zowel, dan wil ik even aangeven dan ik al mijn mails met het sectie bestuur geen enkel onvertogen woord gesproken heb, ben het alleen niet eens met de beslissing.
Het zijn zeer gewaarde vrijwillegers in mijn ogen.
Gr.
Peter
 
De gelegenheids promo rijder zal zich niet inschrijven voor de NOMAC....
Ik heb wel een voorstel om een betere scheiding te geven tussen de automatische en de handmatige selectie onder de promorijders waarmee het willen promoveren naar de NOMAC meer eisen kent en dus het rijden van 1 promo niet zomaar een voorrang geeft.
 
De gelegenheids promo rijder zal zich niet inschrijven voor de NOMAC....
Ik heb wel een voorstel om een betere scheiding te geven tussen de automatische en de handmatige selectie onder de promorijders waarmee het willen promoveren naar de NOMAC meer eisen kent en dus het rijden van 1 promo niet zomaar een voorrang geeft.

1 wedstrijd promo rijden is geen gelegenheidsrijder?
 
Back
Top