Ik zou graag mijn kijk op de selectie willen geven.
Citaat uit nomac regelement!
De rijders die in het Nomac Cup eindklassement eindigen op de plaatsen 27 t/m 30
degraderen uit de Nomac Cup klasse. Hun plaats zal worden ingenomen door de 3 hoogst
geplaatste rijders uit de eindstand van de Promoserie BC08 die een rijderslicentie voor de
Nomac Cup klasse hebben verkregen. Indien er minder dan 3 rijders uit de Promoserie een
rijderslicentie verkrijgen, zullen er minder rijders degraderen.
Aan ervaren rijders die de Promoserie over willen slaan kan er maximaal één startplek in de
NOMAC Cup klasse vergeven worden. Zij dienen hiertoe een schriftelijk verzoek in vóór de
sluitingsdatum van de licentie-aanvragen. De besluitvorming zal op basis van hun eerder
behaalde resultaten geschieden.
Indien niet alle startplekken in de NOMAC Cup klasse op deze wijze bezet worden, kan het
Sectiebestuur de open startplekken toekennen aan rijders die een open inschrijving voor de
NOMAC Cup klasse hebben gedaan.
Er staat dus dat alleen rijders die minstens 3 wedstrijden gereden hebben plaatsing dmv promo kunnen krijgen in de Nomac.
Nu zijn er 3 rijders die wel 3 of meer wedstrijden gereden hebben, de overige 6 promo rijders hebben 1 wedstrijd gereden. En dan wordt er geselecteerd op motivatie?! Want geselecteerd worden op Promo is alleen als je 3 of meer wedstrijden gereden hebt!!! (Zie bovenstaand regelement).
Dus deze 6 zijn zonder sterkte/motivatie (onterecht) gepromoveerd! En hoe is hun sterkte bepaald? Is dit duidelijk op 1 promo wedstrijd? En waaruit blijkt dat zij wel gemotiveerd zijn om alles te rijden? Is dit na gevraagd? Want uit de promo lijst blijkt iets heel anders!
Nu zijn er dus naast deze promo rijders 3 plekken over voor niet promo rijders (terwijl er 6 promo rijders naar mijn mening onterecht naar de Nomac gepromoveerd zijn.)
Er is op navraag bij het sectie bestuur geselecteerd op sterkte en motivatie van de rijder.
Hoe kan je meer gemotiveerd zijn door in de afgelopen jaren ALLE NK 1:10 wedstrijden incl. regen wedstrijden en EC-A gereden te hebben.
1 van de drie heeft Nomac 1:10 gereden en niet eens alles gereden.
En 1 van de drie heeft helemaal geen Nomac/NK gereden in welke klasse dan ook, en heeft op zijn club wedstrijden maar 4 van de 6 gereden. Dus waar is de motivatie?
Dus wie is er gemotiveerd om te rijden, iemand die ALLES rijd of iemand die NIET alles rijd.
Ik zou dan ook graag zien dat op bovenstaande argumenten/feiten een herziening gedaan wordt in de selectie.
Tevens zijn er minimaal 3 rijders tot wel 8 rijders alleen al in de nomac per wedstrijd die niet komen op dagen, dus plek genoeg voor 1/2/3 extra rijders lijkt mij zo.
Groeten,
Peter