Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

eerste NK

Zo de eerste nk is weer achter de rug was wel koud maar wel leuk lees hier mijn verslag.Home
Alle vrijwilligers van Real 80 bedankt voor het leuk weekend .
En telsmurf ook bedankt voor inzet . :-) al is die niet zo hoog :-)
Home

Zo de eerste nk is weer achter de rug was wel koud maar wel leuk lees hier mijn verslag.Home
Alle vrijwilligers van Real 80 bedankt voor het leuk weekend .
En telsmurf ook bedankt voor inzet . :-) al is die niet zo hoog :-)
Home

Leuk verslag Alex, de Sonic motoren gaan idd als een bommetje, ben blij dat je tevreden bent. Ben erg benieuwd wat de Super Stock motoren gaan doen, was erg onder de indruk voor een 5-poorter :)

Ik geloof dat we nog nooit zo'n koude seizoensopener hebben gehad, gelukkig was het zondag beter.
Helaas op het moment dat we mijn motor echt op scherp zetten bleek die nog niet helemaal los te zijn en begaf het maar mijn nieuwe auto toonde een goed gedrag en gaan we op Genk gewoon dubbel zo goed er tegenaan.

O ja, op facebook zweft ook een filmpje van mij op de Vrijdag.....

Heren,

Ik heb een kort technisch vraagje, ik heb een nieuwe zuiger cilinder set in mijn novarossi 35 plus 21 gezet.Mijn vraag is wanneer ik de motor ga inrijden moet ik dan de motor op fabrieksafstelling zetten en van daaruit rijker gaan zetten?En is inrij methode nog steeds net zo veel als een spiksplinter nieuwe motor?

mvg:D

Ik zou beginnen met de hoofdnaald op zijn minst twee slagen rijker te zetten en dan te kijken of er voldoende olie uit de uitlaat komt als hij stationair draait.
Na het eerste tankje kan je dan op de baan kijken of hij nog rijker of armer moet zodat hij onder vol gas niet te hard gaat.
Inlopen is bij het plaatsen van een nieuwe set juist even lang als een nieuwe motor.
Ik hoop dat je meteen ook de drijfstang vervangen hebt ?

Kanje ook een offroad motor op een 1\8 gebruiken

Alles kan maar denk er aan dat een off-road motor voor een andere gebruik is gebouwd dan een on-road motor . De on-road moeten meer toeren (=topsnelheid) kunnen levren . Als je een minder dure motor wil kijk dan eens naar de super stock van sonic

Wel eens gedaan met een RB WS7-III, gaat prima. De kortere uitlaatbocht van een onroad motor zal de motor iets meer toeren geven maar het zal geen echte snelheidsmonster worden. Kijk anders ook eens naar de N21-3T clubmotor van de MACH, ik heb er nu 1 opgemeten en deze ligt nog onder de gegevens van een normale offroad motor, de RB WS9 van wat ik kon zien komt redelijk in de buurt.
In ieder geval rijden ze daar op de MACH dus inweze met een offroad motor.

Die Sonic 5p als Picco fabrikaat is inderdaad snel maar sluit de N21-5T ook niet uit welke door Novarossi wordt gemaakt.

Ik zou beginnen met de hoofdnaald op zijn minst twee slagen rijker te zetten en dan te kijken of er voldoende olie uit de uitlaat komt als hij stationair draait.
Na het eerste tankje kan je dan op de baan kijken of hij nog rijker of armer moet zodat hij onder vol gas niet te hard gaat.
Inlopen is bij het plaatsen van een nieuwe set juist even lang als een nieuwe motor.
Ik hoop dat je meteen ook de drijfstang vervangen hebt ?

Bdankt voor de tip.
Enja de drijfstang is vervangen.

Ik heb Sonic motor zien draaien in Groningen en ze zijn snel en de prijs goedkoop.
Ik ga sowieso eentje aanschaffen, de 5 poort van sonic zijn ook heel hard.
Hopelijk zijn ze ook betrouwbaar.

Ik heb Sonic motor zien draaien in Groningen en ze zijn snel en de prijs goedkoop.
Ik ga sowieso eentje aanschaffen, de 5 poort van sonic zijn ook heel hard.
Hopelijk zijn ze ook betrouwbaar.

We zijn er zeer tevreden mee, veel positieve reacties van rijders uit heel Europa.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sonic pluggen :)

Zonder gekheid, er zijn meerdere soorten pluggen die passen. Vroeger werd GRP veelal gebruikt omdat de Picco pluggen niet helemaal top waren. Tegenwoordig zijn er niet echt slechte pluggen meer. Voor de V21T en V12T gebruiken we altijd de S7C en S6C plug. Soms, afhankelijk van het weer, gebruiken we ook Orion pluggen.

oke heb zelf een box met twee motoren en gebruik 3s lipo vind het zelf niet super lijk wel of de lipo niet sterk genoeg is

normaal 2 stickpack =14.8 volt (6x1.2vx2) maar een 3s lipo = 3x4,2= 12.6 Volt

Ik zelf heb er een 4s ingestoken, 4x4,2=16.8 volt. Dat lijkt wel veel meer dan die stickpacks maar die waren volgeladen bijna 18v (6x1.5vx2).

Dus dat die niet super lijkt kan kloppen.

Back