Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Nee, dat is geen regel omdat door een andere tandvorm alle tandwielen van een versnelling een dezelfde diameter kennen.

16/20 is veel gereden, sommigen doen zelfs een 15 op de 1e versnelling. Je zult zien dat door een lichtere vertanding je acceleratie beter wordt en aangezien ons mannier van racen meer van bocht naar bocht accelereren is zal je sneller zijn.

Dat is zeer belangrijke informatie voor mij.Omdat tot nu toe ik heb maar een combinatie van tandwielen dacht ik dat die licht verschillen in diameters.Ik ga vandaag nog paar pionen halen.Ik laat dan 20 zitten en haal 15 en 16 bij.Bedankt.Heeft dat ook beetje invloed op temperatuur van motor?Of dat is alleen verschijnsel bij elektromoren.Ik houd temperatur van mij motor so wie so in oog.Maar dan weet ik al nu wat kan ik verwachten.

Ik rij op houthalen met 15/18. 16/19 vind ik veelste groot met al die korte stukken daar. 19 voor top is leuk. maar je haalt daar amper top want het rechte stuk is ook niet zo lang. en dan standaard spurs. dacht dat dat bij mugen 46/49 was?

Op mijn auto zit 50/47,dus mijn 16/50 is iets groter dan 15/49.Maar probleem met mijn koppeling is hopelijk opgelost.Maar ik zou niet weten wat doorslaggevend was.Of verandering van pionen(vooral 16) of fijnere afstelling van koppeling.En zoals ik al in begin zei,ik ben nieuweling.Bij mij pak tweede(in Houthalen) juist voor die lange bocht als ik durf volle gas houden:-).Als motor iets armer afgeregeld is dan schakelt die iets vroeger en duidelijker,maar dan haal ik temperaturen juist boven 100grd.Is dan optie bij rijker afstelling iets aanpasen aan die tweede versneling of zijn temperaturen tss100-110 nog ok voor motor(os max )?

De temperatuur kan je pas bepalen als de motor optimaal is afgeregeld. Als je in Houthalen rijdt zou ik gewoon een ervaren rijder er naar laten lijken. 110-110 graden lijkt mij OK, de meeste motoren hebben dat wel.

Ook 16/50 is geen verkeerde verhouding voor een korte baan, motor zal makkelijk op toeren komen.

By the way, ik heb voor komend weekend een kamer gereserveerd bij Hotel 't Hert in Genk, zou op 3km afstand zijn van het circuit. 55 euro per nacht inc. ontbijt, wifi etc. leek mij een zeer schappelijke prijs. Nog meer rijders in dit hotel?

By the way, ik heb voor komend weekend een kamer gereserveerd bij Hotel 't Hert in Genk, zou op 3km afstand zijn van het circuit. 55 euro per nacht inc. ontbijt, wifi etc. leek mij een zeer schappelijke prijs. Nog meer rijders in dit hotel?

Nope M-Hotel op 3km van het circuit (dezelfde weg als) voor 47 euro p.n.p.p. Ligt naast het Hert :)

El Cheapos!
Hotel Atlantis, 57,50,-, Ex, ontbijt, maar dan heb je wel een restaurant erbij!... :mrgreen:

Lekker hotelletje midden in het centrum met amper parkeerplek, moet morgen om 9:00 weg of de parkeermeter beginnen te spekken, nu snap ik waarom zo goedkoop. Neemt niet weg dat ik een ruime kamer heb met alles erop en eraan en het menu is ook nog eens goed.
Krijg aleen geen verbinding met de WiFi van het hotel maar hey, zat open netwerken in de buurt ;) Laat de films maar downloaden....

Back