Hey!
Dit draadje heeft er voor gezorgd om mezelf te registreren en wat rond te koekeloeren op dit forum. Ik ben sinds één maand helemaal gek op RC vliegen.
precies één maand geleden de RC zaak ingelopen met een kameraad van me, ik was altijd al gek van vliegtuigen en vooral van de Spitfire modellen. Maar we gingen eigenlijk eerst kijken voor een RC auto voor die vriend van me. Was allemaal duur, en uiteindelijk vroeg ik die beste verkoper of hij had ook vliegtuigen had.. "Ja meneer die zijn wel een beetje duur", nou laat toch maar eens zien.. xD
Hij zijn verhaaltje gedaan, ja was inderdaad duur.. begon bij de 300 euro.. Komt de eigenaar aan zegtie.. NEEE joh, daar moet je niet naar kijken.. kijk dit maar eens, toen wees hij de "Hobby zone Super Cub LP" aan.. kant en klaar 154 euro.
Ik schup me kameraad tegen z'n schenen aan en zeg die moeten we hebben.. uiteindelijk liepen we met 2 grote dozen door de stad en moesten we maar zien of we het in de auto gepropt kregen

.
Ding in elkaar gezet, zo leek als we waren op de keuken tafel gezet en begonnen met Binden.. Tjah hoe moet dat.. eenmaal gebind. Hij start niet he.. hij doet het niet.. Oppeens geeft mn kameraad gas.. en BAM ding van tafel en we konden al gelijk beginnen met de bisonkit en Tape ... en zo begon ons mooie avontuur.
Ik moet eerlijk zeggen, de eerste paar dagen hadden de vliegtuigen flink te lijden. Gelukkig hebben we 1.5 hectaar gras van 30/40 cm staan en dat deed ze nog veel goed. na één week hadden we ze "Goed" Onder controle, custom ailerons gebouwd op de superCub en leren vliegen met 4 kanalen.. en het begon alweer te jeuken. Dat MOEST harder, terug naar de winkel om te kijken of ze de spitfire MK9 al binnen hadden. Helaas. Wel de Thunderbolt p-47 voor 180 euro, die zag er ook goed uit en ik heb die gelijk mee genomen omdat hij A groot is en B leek hij ook degelijker dan de Mustang en de Messerschmidt.
En ja hoor, thuis aangekomen.. toch wel een beetje zenuwachtig omdat hij toch wel een heel stuk meer vermogen heeft met het brushless motortje, ik gooi hem op en BAM naar de grond. Denk verdomme hoe kan dat nou, nog 3 gedaan en telkens weer naar de grond. Ik SNAPTE ER NIKS van, uiteindelijk de ailerons omgedraaid en toen was het goed. Ondertussen vlieg ik nu 2 weken met de Thunderbolt en hij bevalt me echt super, de flaps ondertussen geïnstalleerd en een Dx6i aangeschaft en afgelopen week mijn eerste serie take-offs en landingen gemaakt zonder problemen
Heel verhaal, maar nu heb ik hoop mezelf een beetje voorgesteld te hebben

.
Hoop nog veel van julie te kunnen leren en plezier te hebben op het forum.
PS ik kom uit Brabant.. omstreken Veghel.