Algemeen Parkzone Warbird Topic

Ik vlieg met de Tunderbolt (stock motor en ESC)
Ik vlieg vijf minuten met de 4-blade prop en een 2200mah accu en dan heb ik circa 20% over van de capaciteit van de accu.
Met de stock prop vlieg ik 6 minuten met de 2200mah accu en dan heb ik circa 20% over.
 
Ik vlieg met een Parkzone Corsair en heb er een 2 bladsprop opzitten.( 9x7.5)
Vlieg met afwisselend gas zo'n 8 minuten rond.
Dan zit er na het vliegen ±20% lading in de Turnigy 3S 2200Mah 40C Lipo.
Erg fijn toestel moet ik zeggen.
Vind het persoonlijk een nog mooiere machine om te zien vliegen dan de Mustang.
Vooral die knikvleugels vind ik erg gaaf.
Vr Gr E
 
Ik vlieg mijn mustang p51 met een 2200 mah pack ongeveer 5 min. Als ik heel rustig vlieg dan is 10 makkelijk te halen. Maar ja, ik wissel gassen en rustig dus af en heb dan nog 15 a 20 procent in de lipo.

Gr,

R
 
Hallo allen.
Heb me zojuist een Parkzone Hell Cat bare bone versie besteld.
Wil dat toestel wel eens proberen naast de Mustang en Corsair.
Steek er een 1450KV Brushless outrunner in met 9x6 prop op/60Aregelaar een 3S 2200Mah 40C Lipo pack.
Zodra ik de Maiden met haar gemaakt heb zal ik mijn bevindingen hier laten weten.
Zijn er toevallig ook al piloten die met deze Hell Cat vliegen?
Zoja.........wat is jullie ervaring met dit toestel?
Vr Gr Erwin
 
Met mijn zeer oude maar nog steeds super parkzone T-28 (upgrade met een extra 300 motor en prop) vlieg ik met een 3s 2800 8 minuten en met een 4s 2200 5 minuten.

Door de extra 300 motor en prop heeft mijn T-28 eindeloos verticaal en een super snelheid waar menig vliegertje niet aankan :) .
 
Met mijn zeer oude maar nog steeds super parkzone T-28 (upgrade met een extra 300 motor en prop) vlieg ik met een 3s 2800 8 minuten en met een 4s 2200 5 minuten.

Door de extra 300 motor en prop heeft mijn T-28 eindeloos verticaal en een super snelheid waar menig vliegertje niet aankan



Nou..... ik zou wel race-je met je aandurven, met mijn PZ f4u corsair :murder:

specs[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]:
TR 35-42D 1000kv
11x8prop
40Amp esc.

3S 2200mah.
[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]


[/FONT]
 
Vandaag met dat balle weer de Hell Cat afgebouwd.
Was een plezier om eraan te mogen sleutelen.
Het is een vrij kort en gedrongen toestel.
Heel wat anders dan de Mustang en Corsair die ik ken.
Toestel staat klaar voor haar Maiden.
Helaas werkt het weer niet mee en zelfs tussen de buien door waait het behoorlijk.
Ben nog wel zo kien om dan geen Maiden te willen maken.
Iets wat ik in mijn jongere jaren wel deed, omdat ik gewoonweg te veel ongeduld had.
Maar tegenwoordig wacht ik mijn kansen wat beter af en hou zo ook de toestellen langer heel.
Wordt vervolgt............
Vr Gr E
 
Vandaag met dat balle weer de Hell Cat afgebouwd.
Was een plezier om eraan te mogen sleutelen.
Het is een vrij kort en gedrongen toestel.
Heel wat anders dan de Mustang en Corsair die ik ken.
Toestel staat klaar voor haar Maiden.
Helaas werkt het weer niet mee en zelfs tussen de buien door waait het behoorlijk.
Ben nog wel zo kien om dan geen Maiden te willen maken.
Iets wat ik in mijn jongere jaren wel deed, omdat ik gewoonweg te veel ongeduld had.
Maar tegenwoordig wacht ik mijn kansen wat beter af en hou zo ook de toestellen langer heel.
Wordt vervolgt............
Vr Gr E


Spannend!

Ik vind het toch ondanks zijn gedrongen gekke bouw een zeer geslaagd en gaaf toestel. Mooi van lelijkheid zal ik maar zeggen ;) Hij staat nog steeds op mijn verlanglijstje.

Heb je dit filmpje gezien:

En gooi eens wat fotos online.

Wanneer is de eerste PZ warbird meeting:confused:.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk filmpje.
Foto's plaatsen op dit Forum lukt mij helaas niet.
Moet zeggen dat het toestel net als al die andere parkzone modellen erg goed van kwaliteit is.
Ben daarom ook erg benieuwd hoe ze straks zal gaan vliegen.
Het vlieggedrag van de Mustang en Corsair ken ik inmiddels al en ben over die toestellen goed te spreken.
Hopenlijk heeft deze Hell Cat ook een subliem vlieggedrag.
We gaan het meemaken straks.
Vr Gr E
 
Een PZ warbird meeting, super idee! (al heb ik door dit k.. weer nog steeds geen meter gevlogen met mijn mustang).

Gr Jerry
 
Het weer zit even niet mee nee. Begin deze herfst hebben we toch wel aantal mooie dagen gehad, maar de laatste weken is het heel triest weer.

Maar het weekend wordt het rustiger.

Heb ook nog 2 maidens in de planning staan.

Maar betreft een PZ warbird: Op onze club zie je niet zo veel PZ's.
 
Een PZ Wardbird meeting lijkt me wel mooi. Als deze ergens midden in het land gehouden wordt ben ik erbij.

Ik heb gisteren mijn nieuwe Turnigy watt meter eens uitgeprobeert op de Thunderbolt met de stock motor.
Ik kom met een de 4 blade prop maximaal aan:
-25C Lipo aan 350 watt en 37A
-35c lipo aan 410 Watt en 40A.

Volgens PZ is de stock ESC een: E-flite 30A Pro Brushless. (Up to 30-amp continuous current with proper airflow, 35-amp peak)

Ik zit dan al een aantal vluchten dik boven de 35-amp peak.
Theoretisch zou dan de ESC dan toch al zwart moeten zijn. Of maak ik ergens een denkfout ?
 
Een PZ Wardbird meeting lijkt me wel mooi. Als deze ergens midden in het land gehouden wordt ben ik erbij.

Ik heb gisteren mijn nieuwe Turnigy watt meter eens uitgeprobeert op de Thunderbolt met de stock motor.
Ik kom met een de 4 blade prop maximaal aan:
-25C Lipo aan 350 watt en 37A
-35c lipo aan 410 Watt en 40A.

Volgens PZ is de stock ESC een: E-flite 30A Pro Brushless. (Up to 30-amp continuous current with proper airflow, 35-amp peak)

Ik zit dan al een aantal vluchten dik boven de 35-amp peak.
Theoretisch zou dan de ESC dan toch al zwart moeten zijn. Of maak ik ergens een denkfout ?

ESC luistert niet altijd zo nauw. Goeie koeling en airflow kan er voorzorgen dat je ESC wat meer voor ze kiezen kan hebben dan de opgegeven specs. De specs. zijn trouwens altijd binnen een bepaalde marges gesteld.

En daarbij zijn die e-flite esc's gewoon (dure) maar goede dingen en kunnen tegen een stootje (blijkt).

Maar ik heb bij mijn corsair ook de orginele E-flite 30A Pro Brushless vervangen voor een 40Amp hobbywing esc. want zou zonden zijn als op eens je mooie Thunderbolt de grond in boord als je esc er mee kapt (been there done that)


Maar ik denk dat je echt op het randje zit van je ESC, dus als je zo blijft vliegen zal ik er zeker andere in stoppen (hoeft niet veel te kosten).
 
Ga helemaal mee met bovenstaande.
Zelf steek ik in mijn stock parkzone kisten een 40A regelaar minimaal.
De standaard ESC vervang ik altijd gelijk.
In mijn overige Parkzone kisten die zijn ge-upgraded met een snelle en dikkere motor zit altijd minimaal een 60A regelaar van goede kwaliteit die helemaal instelbaar is dmv een programmeerkaart.
Inderdaad, ik hou erg van overkill.
Is mij de laatste 7 jaar nimmer gebeurt dat een ESC werd gefrituurd tijdens een vlucht en dat ik daardoor een kist verloor.
Ik zit niet graag nipt met ESC's.
Vr Gr E
 
Het is frisjes mannen.
Maar.........na al die bagger dagen met veel regen en harde wind is het vandaag toch echt de dag om een mooie Maiden te kunnen maken.
Neem straks mijn Hell Cat mee naar het veld om samen met een maatje die een Mustang heeft eens lekker uit te kunnen waaien.
Relaas volgt nog.
Vr Gr E
 
Succes met de maiden en laat het filmpje maar volgen he ;-)
Dan zal ik misschien ook maar best de standaard ESC van mijn stock T28 upgraden voor ik mijn maiden ermee doe.
 
Hallo heren,

Ik heb gisteren ook al wat rondgereden met de mustang in de auto maar durfde het niet aan met de wind, mijn ervaring en laag staande zon. of zoals er wel gezegd wordt: vaak ben je te bang. Dylan succes!!

Gr. Jerry
 
Hoi Jerry!
Dank man!!
Wat betreft het uitwisselen van je stock regelaar in je warbird voor die van een hoger Amperage.............
Dat hoef je alleen maar te doen als jij er een sterkere motor inzet hoor.
Ik vlieg zelf ook met een Parkzone Corsair.
Toestel is helemaal stock en heb er slechts een 40A regelaar ingestoken omdat ik die had liggen.
Maar de 30A regelaar had het makkelijk aangekunt.
Dus indien je kist helemaal stock is.............dan voldoet de stock ESC super.

Wat de Maiden betreft van mijn Hell Cat..........
In 1 woord: flawless!!
Vanochtend vroeg om 10 uur al op het grote veld met m'n beste vliegmaat.
Hij met zijn Mustang en ik met de Hell cat.
Er stond een licht briesje wat geen betekenis had voor dit soort formaat kisten.
De handstart van de Hell Cat ging als vanuit het boekje.
Moet er wel bijzeggen dat ik er gelijk met het bouwen ervan een 1450 sterke Brushless outrunner met 9x6 prop heb ingestoken.
HiModel 60A regelaar erin en alle servo's metal gear.(dus niet stock)

Toestel vloog heerlijk en kan met recht een dikke dame worden genoemd.
We vlogen de Mustang en Hell Cat tegelijk op korte afstand achter elkaar aan, en dan wordt het verschil tussen deze 2 vliegtuigen wel duidelijk.
De Mustang is een soort van slanke dame alla Jessica Alba en de Hell Cat lijkt wel wat op Ma Flodder.
Maar ze vliegen echt heerlijk. (alhoewel ik liever met Jessica Alba bezig ben) Ha ha ha ha.
Vr Gr E
PS: met een Warbird meeting ben ik ook van de partij.
Zou graag eens wat speed-runs willen doen met andere kisten.
Lekker knallen met die handel.
 
Back
Top