Hein.vandenbroek zei:
sleur als ij een andere motor bijvoorbeeld de k4,6 van hpi wilt kopen kun je het beste ook eens kijken naar een axial .28 ( schijnt bijna dezelfde motor te zijn als de k4,6) deze kost ook een stuk minder ( dacht ongeveer net zoveel als een sts ). Ik heb er een in mijn savage en ben er zeer tevreden over. De motor heeft nu 6 liter gelopen en loopt nog steeds als nieuw.
een nieuwe axial.28 heb je al vanaf 100 euro dacht ik bij smf store ( daar heb ik hem ook besteld) en dan nog 10 euro verzendkosten ( maar! 10 euro vanuit amerika!) en dan heb je hem binnen 1 a 2 weken in huis.
mvg Hein
Yep, op het internet ook niets dan lof over de STS.28 en STS.30. Maar ik heb het even gehad met deze motor. Los van de problemen met het eenrichtingslager blijkt ook na demontage dat de zuiger niet rechts loopt in de bus en dus slijtstrepen gaat vertonen. Tevens last van verkoling op de uitlaatpoort (spannend met 25% met weinig olie op 140*C bedrijfstemp. :?). Kortom constructief geen succes. Bij nader inzien is het technisch net niet helemaal af. Alles zit wel goed, maar degelijk is een woord te veel.
Nee, voor mij geen exotische motorenmerken meer. Gewoon een eenvoudige HPI/Force .28 (misschien .32) of een LRP.28 Spec3, uit Nederland. Kun je nog eens zeuren als er iets niet goed is.