Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
kut! ik dacht dus dat ik het probleem had gevonden maar nee dus. gister had ik alleen bij huis gereden(gras, oprit) en vandaag ging ik ff naar de bouw(gras,asfalt,zand) en istie binnen half tankje aan het slippen! ik ben onmiddelijk gestopt omdat ik de vorige keren me spur onbruikbaar had gedraaid en me spur heel wou houden.
ik had dus een nieuwe spur met een nieuwe koppelplaat een nieuw veertje en een nieuw borgmoertje en ook op 3/8 vanaf vast !! :?:

Ik zou toch de rest van je aandrijving eens nakijken,als je binenn zulke korte tijd spurs stript,lijkt me iets niet in orde met de aandrijving(herkenbaar probleem!).

buism01 zei:
Levertijd van smf is ok...normaal gesproken 1,5 week of zo. Heb je nagekeken of alles dat je hebt besteld bij smf ook wel op voorraad is? De mensen bij smf zijn bijzonder hulpsbereid, dus vraag even hoe t zit.

Heb Bruce gevraagt hoe het zit, hij geeft aan dat het misschien nog 3 dgn kan duren omdat hij een pakketje naar NL had gestuurd ,3 dgn voordat het van mij verzonden was, en dat is vandaag binnen gekomen. Ook zegt hij dat de nederlandse douane moeilijk doet en daarom ook langer kan duren.

Gert van Holten zei:
buism01 zei:
Levertijd van smf is ok...normaal gesproken 1,5 week of zo. Heb je nagekeken of alles dat je hebt besteld bij smf ook wel op voorraad is? De mensen bij smf zijn bijzonder hulpsbereid, dus vraag even hoe t zit.

Heb Bruce gevraagt hoe het zit, hij geeft aan dat het misschien nog 3 dgn kan duren omdat hij een pakketje naar NL had gestuurd ,3 dgn voordat het van mij verzonden was, en dat is vandaag binnen gekomen. Ook zegt hij dat de nederlandse douane moeilijk doet en daarom ook langer kan duren.

Tsja, zoals eerder gezegd alle labels door de afzender eraf en uit de doosjes laten halen. Goed verpakken in bubbelfolie en in een enveloppe of witte doos doen. Herkenbare sticker erop laten plakken dat het om een cadeau (Gift) of monster (Sample) gaat en de waarde beneden de 50 dollar is. Dan gaat het wel goed. En anders pikken ze het er gegarandeerd uit en wordt het gecontroleerd. Bij een waarde boven de 100 dollar krijg je ook gezellig een boete en een naheffing voor de BTW erbij. Worden het toch nog dure onderdelen en was het in Nederland sneller en goedkoper geweest...
belastingfraude.jpg

Nog maar een keer een voorbeeld, hier zat voor 138 dollar aan spullen in

Gert van Holten zei:
buism01 zei:

Ik heb de bestelling gister binnen gekregen,dus die van jou zal ook wel binnenkort binnen zijn,denk ik.

Sleurhutje zei:
@buism01: Ondanks eerdere positieve ervaring wil ik me graag aan jouw kant scharen ten aanzien van de kwaliteit van STS (Super Taiwaneese Sh*t) motoren. Na amper 4 liter is het eenrichtingslager naar de eeuwige jachtvelden, van HPI heeft ruim 20 liter meegedaan en is nog steeds goed terwijl de rest van de motor suf is. En dat lagertje is niet goed uit het wieltje te krijgen en heeft een iets andere maat dan die van HPI. Ik ga lekker een HPI K4.6 bestellen... :evil:

sleur als ij een andere motor bijvoorbeeld de k4,6 van hpi wilt kopen kun je het beste ook eens kijken naar een axial .28 ( schijnt bijna dezelfde motor te zijn als de k4,6) deze kost ook een stuk minder ( dacht ongeveer net zoveel als een sts ). Ik heb er een in mijn savage en ben er zeer tevreden over. De motor heeft nu 6 liter gelopen en loopt nog steeds als nieuw.

een nieuwe axial.28 heb je al vanaf 100 euro dacht ik bij smf store ( daar heb ik hem ook besteld) en dan nog 10 euro verzendkosten ( maar! 10 euro vanuit amerika!) en dan heb je hem binnen 1 a 2 weken in huis.

mvg Hein

Hein.vandenbroek zei:
sleur als ij een andere motor bijvoorbeeld de k4,6 van hpi wilt kopen kun je het beste ook eens kijken naar een axial .28 ( schijnt bijna dezelfde motor te zijn als de k4,6) deze kost ook een stuk minder ( dacht ongeveer net zoveel als een sts ). Ik heb er een in mijn savage en ben er zeer tevreden over. De motor heeft nu 6 liter gelopen en loopt nog steeds als nieuw.

een nieuwe axial.28 heb je al vanaf 100 euro dacht ik bij smf store ( daar heb ik hem ook besteld) en dan nog 10 euro verzendkosten ( maar! 10 euro vanuit amerika!) en dan heb je hem binnen 1 a 2 weken in huis.

mvg Hein

Yep, op het internet ook niets dan lof over de STS.28 en STS.30. Maar ik heb het even gehad met deze motor. Los van de problemen met het eenrichtingslager blijkt ook na demontage dat de zuiger niet rechts loopt in de bus en dus slijtstrepen gaat vertonen. Tevens last van verkoling op de uitlaatpoort (spannend met 25% met weinig olie op 140*C bedrijfstemp. :?). Kortom constructief geen succes. Bij nader inzien is het technisch net niet helemaal af. Alles zit wel goed, maar degelijk is een woord te veel.

Nee, voor mij geen exotische motorenmerken meer. Gewoon een eenvoudige HPI/Force .28 (misschien .32) of een LRP.28 Spec3, uit Nederland. Kun je nog eens zeuren als er iets niet goed is.

Raimond zei:
Ik zou toch de rest van je aandrijving eens nakijken,als je binenn zulke korte tijd spurs stript,lijkt me iets niet in orde met de aandrijving(herkenbaar probleem!).

hij rolt heel soepel naar voren dus ik zou niet weten waar ik het moet zoeken! en ik strip de spurs niet, de koppelplaat draait aan stront

Sleurhutje zei:
Hein.vandenbroek zei:

mvg Hein

Yep, op het internet ook niets dan lof over de STS.28 en STS.30. Maar ik heb het even gehad met deze motor. Los van de problemen met het eenrichtingslager blijkt ook na demontage dat de zuiger niet rechts loopt in de bus en dus slijtstrepen gaat vertonen. Tevens last van verkoling op de uitlaatpoort (spannend met 25% met weinig olie op 140*C bedrijfstemp. :?). Kortom constructief geen succes. Bij nader inzien is het technisch net niet helemaal af. Alles zit wel goed, maar degelijk is een woord te veel.

Nee, voor mij geen exotische motorenmerken meer. Gewoon een eenvoudige HPI/Force .28 (misschien .32) of een LRP.28 Spec3, uit Nederland. Kun je nog eens zeuren als er iets niet goed is.

Axial
De axial IS feitelijk dezelfde motor als een HPI K46, maar de onderdelen zijn van mindere kwaliteit. Zo lees je vrij veel problemen met voorste lager in de motor. Deze schijnt vaak te lekken. Het advies is dan ook om deze te vervangen door een kwaliteitslager. Ook lees je dat deze motor een iets betere porting heeft als een HPI K46, zodat de axial wat meer vermogen oplevert.

STS.30
Sleur...ik moet je toch even tegenspreken. Er zijn inderdaad mensen die laaiend enthousiast zijn over de STS motoren, maar de algemene mening is toch dat het een beetje een lotterij is met die dingen. Een voorbeeld: rcfun.nl HAD deze motoren, maar heeft deze teruggedaan, vanwege de problemen. Er zit een porter op savage-central waarmee ik pm over die STS.30. Hij heeft de zijne uiteindelijk goed aan de praat gekregen, maar daarvoor heeft ie 'm wel moeten porten en polishen. Zijn mening is ook dat deze motor duidelijk nog gebreken heeft. Ik ben WEL van mening; als de startproblemen zijn getackeld...is dit echt een achterlijk rappe motor!

Hehe..ik moet mijn sig binnenkort maar eens veranderen

@Buism01: Het is mij niet direct om veel vermogen te doen. Met de S25 ging het bashen altijd al goed, de F4.1 heeft iets meer vermogen. Een zelfde heb je met de K4.6 en de K4.6HO, waarbij de laatste een iets hoger eindtoerental schijnt te hebben. Mijn S25 heeft temperaturen bereikt van 240*C, is een keer te water gegaan, is 20 liter lang ongelovelijk mishandeld in terrein, op de weg en de skateboardbaan en heeft nooit problemen opgeleverd. Ook op andere fora is men vol van de HPI/Force motoren. Het zijn geen krachtpatsers, maar wel degelijk. Alle snelle dingen zijn prima, maar gaan in een soortgelijk tempo stuk, zeker bij mishandeling. Een volgende motor, anders dan de Force, zal ik dan ook heel kritsch bekijken qua constructie en gebruikte materialen.

In eerste instantie leek mijn STS.28 het ook prima te doen, hij doet het overigens nog steeds prima. Als ik hem start op de bandschuurmachine (sorry, had even niets anders met veel koppel en een beetje snelheid) dan start hij direct en loopt geweldig. Alleen die constructie met dat eenrichtingslager is waardeloos. Vervelend dat als je wilt starten, je eerst je backplate eraf moet halen en lager helemaal moet ontvetten. :evil:

Zo vandaag en gister maar eens met mijn auto bezig geweest.De one way was inderdaad stuk,die viel al uit elkaar,lol.Met de nieuwe start iie weer,alsof ie nieuw is.Ik had ook het probleem dat ie afsloeg,elke keer,was gewoon de stationair schroef,die niet ook stond......
Nu nog effe een andere gloeiplug erin,die R5 is nu toch wat te koud,motortje wil niet op temp komen,maar das logisch met dit weer,en zo'n koude plug.

Dempers bijgevult,maar de olie is te dik,hij veert nu veels te stug aan de achterzijde,lol!

Effe wat minder dikke olie halen binnenkort :D .

heb van het weekend wat filmpjes gemaakt, maaruhh... hoe krijg ik die hierop...

mm,tegen een achterband rijden van een echte auto,vond ie niet zo leuk!(doe ik dus ook nooit meer,bij auto's in de buurt rijden(deechte auto had gelukkig niks!).Resultaat,kapotte draagarmen,aan de linkervoorkant(onder en boven arm)gewoon door midden gebroken,het ging ook wel erg hard,dus dat is niet vreemd.Maar het meeste bang ben ik voor interne schade,lol,maar ok,dat merk ik vanzelf wel.(schade aan tandiwlen,door het [plotselinge stoppen)

Tis wel weer typisch wat voor mij,lol :D

heb ik ook ooit gedaan met maar 35km/u oid. Auto ging er rechtdoor maar de band + grootste deel van de velg zat klem onder de echte band..... Beetje secondelijm en hij reed de rest van de vakantie nog perfect :)

Tadango zei:
heb ik ook ooit gedaan met maar 35km/u oid. Auto ging er rechtdoor maar de band + grootste deel van de velg zat klem onder de echte band..... Beetje secondelijm en hij reed de rest van de vakantie nog perfect :)

Bij mij was het met een vaart van ongeveer 50 a 60 km
:D Nou hier dus,minimaal 1 kapotte diff( erbij,en dus die draagarmen,die afgebroken zijn.Ach ja, het was wel een spectaculaire chrass,lol.Ik hou jullie op de hoogte,voor verdere schade,als die er is.

Ach ja, de draagarmpjes... Als je op de skateboardbaan vertikaal omhoog gaat en dat probeert weer op de juiste manier vertikaal naar beneden te gaan aan de andere kant van de helling, dan komt het nog wel eens voor dat een wieltje op de 10 cm. brede betonnen/rvs rand blijft hangen. En telkens breken ze af bij de ophanging (onderste stang wordt tussen de draagarm uit geruikt, draagarm in bij de gaten doorgescheurd). Verder nooit problemen ermee gehad, ook niet met muurtjes die ik in het begin nog wel eens meenam op het erf. Hou ze in ieder geval wel in kunststof, als je alu's neemt kun je ze zo de container in gooien omdat ze krom zijn, de plastic versies kunnen veel meer hebben.

Jep,ik hou de plastic draagarmen,ik vind alu mooi,maar het breekt,of het trekt krom,door de kracht.Met de plastic versies is het,of het blijft heel,of het breekt,plus dat plastic absorbeert de energie,van chrass.Wel raar dat het diff er ook bij mee is gegaan.

De bovenste draagarm,was trouwens echt doormidden,niet bij de pennen,waar ze mee vast zitten aan de bulkheads,kun je nagaan hoe hard de klap was.

De linkervoorkant raakte het achterwiel frontaal,daardoor was die kant ook stuk.

Ik had bij het inrijden van mijn savy...f41...mijn auto vast onder mijn eigen normale auto zitten. We moesten met een paar man...mijn auto een stukje opbeuren om die sav er onder uit te krijgen.

Oops

De bovenste op mijn Savage is nog nooit gelukt. Op mijn X-Ray M18T wel. Blijven hangen met een bandje in de gaten van een putdeksel (groot IS beter!).

m18t_snapped_suspension_arm.jpg

Back