Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
philliams zei:
Dit is bij ons een gemiddelde sprong, Burp krijgt zijn Savage hoger ;) en ja hij heeft de sprong overleefd. Inderdaad regelmatig je spur en diffs vernieuwen, verder vallen de schade's bij ons wel mee. O ja, af en toe ligt er ook eens één bij ons in het water.

@ 220cdi: Je spur helemaal vastdraaien en dan een halve slag terugdraaien zeggen ze im het boek. Wat ik doe is ik draai hem vast en draai hem dan circa een 3/4 slag terug. Ook heb ik er een dubbel moertje op zitten omdat hij anders ook steeds los trilt, of zal dat aan de sprongen liggen :)
Yep, zo raggen wij onze bakjes af op Hoogtij in Westzaan...

Na een dagje kleien ziet je Savage er zo uit:
spiderken_bashed.jpg

Een krasje op je body plak je met wat tape bij elkaar (nieuwe body is na twee weken ook al aardig ingescheurd):
worn_body_outside.jpg

Je neemt een stalen spur omdat je anders per week 3 plastic spurs verslijt. Daarmee voorkom je dit:
melted_spur.jpg

En maak je je diffs wat sterker (met Hot Bodies spiral gears!!!):
spiral_diff_diy1.jpg

En sleutelen doe je niet op een schone werkbank maar gewoon in het zand (je wilt nu eenmaal blijven rijden en niet na een tandje minder op je diff stoppen):
diff_disassembled.jpg

Kortom: Nodig jezelf eens een keer uit op ons stekkie en beleef de avonturen van laagvliegende Savages, FG's, CEN's en Ofna's. 8)

dat van die gearbox heb ik gevonden en de problemen van niet op snelheid komen ook spur niet genoeg aangespannen.
Maar zit er bij een stalen spur ook zo een viltje tussen zoals bij originele want bij mij zit er niets meer tussen .
gewoon tandwiel op alu plaatje en weet niet op dit OK is .

220cdi zei:
dat van die gearbox heb ik gevonden en de problemen van niet op snelheid komen ook spur niet genoeg aangespannen.
Maar zit er bij een stalen spur ook zo een viltje tussen zoals bij originele want bij mij zit er niets meer tussen .
gewoon tandwiel op alu plaatje en weet niet op dit OK is .
Bij een stalen spur hoort hetzelfde plaatje (slipper pad) te zitten. Over dit plaatje "glijdt" de slipper clutch (dat ringetje met de twee gaatjes) als het snelheidsverschil tussen de versenllingsbak en motor te groot is. Hiermee spaar je je versnellingsbak enigzins. Dus de slipper pad moet er wel tussen. Als je spur gaat slippen moet je altijd eerst even controleren of de slipper pad niet versleten is.

Zoals ik al zei , heb mijn savje occasie gekocht en ontdek nu dat er helemaat niets tussen zit en duidelijk zichtbaar is dat de 2 stukken metaal over elkaar geschuurd hebben.
Ik ga nu zien dat ik er geen viltje kan tussen steken , maar er staan wel geen 2 topjes meer op het achterste plaatje , die er volgens mij wel waren.
Kan ik daar voorlopig een ander materiaal(ipv origineel viltje) tussen steken want kan niet direct naar Mb shop .

Hier even een fotootje van mijn nieuwe body die ik gespoten heb in de kleur iridescent purple/green.
dscn2212ci5.jpg

Hier een test van de Savage-X op MotorsTV, volgende keer wordt [s:270b3b5276]Ken[/s:270b3b5276] de Savage ATV getest.
Test is wel oppervlakkig maar toch wel leuk om te zien, ze gaan er nog vrij rustig mee om :wink:

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ook nog eens een vraagske, nl. Ik heb een volledig standaard savage x, nu was men vraag wat zou ik aan deze nog het beste kunnen veranderen ofzo zodat deze sterker is, hiermee bedoel ik dat hij wat meer tegen een stootje kan zoals bv de stalen tandwielen etc. Zelf had ik al gedacht aan een aluminium tank protection case en een alu ophanging.
Wat zouden jullie nog gaan veranderen aan jullie savage's?

nielsVV zei:
Heb ook nog eens een vraagske, nl. Ik heb een volledig standaard savage x, nu was men vraag wat zou ik aan deze nog het beste kunnen veranderen ofzo zodat deze sterker is, hiermee bedoel ik dat hij wat meer tegen een stootje kan zoals bv de stalen tandwielen etc. Zelf had ik al gedacht aan een aluminium tank protection case en een alu ophanging.
Wat zouden jullie nog gaan veranderen aan jullie savage's?
Vervangen door Heavy Duty nadat de oorspronkelijke onderdelen zijn gebroken of versleten:
- Sterkere stuurservo (en de SF-2 servo op gas/rem gezet zodat je met de standaard rem prima kunt remmen met vier wielen blokkerend)
- 6V Hump Pack (servo's reageren sneller en zijn sterker)
- Steel Spur
- Racing Clutch Bell
- HD Center Dogbones
- HD Cupjoints op differentieels en versnellingsbak
- Alu joint bars (op de onderplaatjes omdat die van plastic vrij snel versleten zijn bij de schroefgaatjes)
- Tuned pipe
- Heeeeeeeeel veel kogellagers (die verslijten snel in het zand) :wink:
- Bling Racing 43T/13T bevel gears in de diffs (de enige die bij heel zijn gebleven, ondanks dat het halve internet het niets vindt)
- Alu diff cups

De tankbescherming heeft weinig nut. Ik heb er ook geen. Mijn tank is doorgesleten op de plek waar de tank smaller wordt omdat de tank daar over de TVP (=chassis) schuurt bij harde landingen. Twee kleine rubberen kleefvoetjes aan de zijkant van de tank voorkomen dat de tank tegen de TVP schuurt.

Van een mooie tafel kun je niet eten. Dus geen aluminium in overvloed. Buigt alleen maar sneller krom. Plastic kan veel hebben, zelfs rond het vriespunt. Kijk maar:

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
@sleurhutje. Het filmpje is wel aardig alleen wat een rot muziek (of hoe je het ook wilt noemen). :hammer:

Ok, ik heb dus nog wel genoeg te veranderen :)
met welk hump pack rijd u? Ik zou me eventueel zelf een willen maken van 5cellen AA van 2700mah, of koop ik gewoon een van 1200mah? Vind het wel vrij lastig om batterijen te solderen want men tin plakt hier niet zo goed op.

Ok dan haal ik geen tank mod.

btw ik vind de achtergrond muziek wel tof, welke artiest is dat trouwens? (van het liedje e :) )

nielsVV zei:
Ik zou me eventueel zelf een willen maken van 5cellen AA van 2700mah, of koop ik gewoon een van 1200mah? Vind het wel vrij lastig om batterijen te solderen want men tin plakt hier niet zo goed op.
quote]

Ik zou het humppack zelf proberen te maken.
Je kan m dan inderdaad maken van 5 AA cellen 2700 mah. (deze gaan een stuk langer mee dan de standaard humppacks) alleen moet je dan even de twee lipjes uit de deksel van je ontvangerbox knippen zodat je accupakje er precies in past.
Ik denk dat je even een beetje ander tin (met harskern) moet kopen en dan moet het solderen geen probleem zijn.

Succes

als je even over de kopjes van de baterijen schuurt met een stukje schuurpapier blijft de tin ook mooi plakken.

nielsVV zei:
Ok, ik heb dus nog wel genoeg te veranderen :)
met welk hump pack rijd u? Ik zou me eventueel zelf een willen maken van 5cellen AA van 2700mah, of koop ik gewoon een van 1200mah? Vind het wel vrij lastig om batterijen te solderen want men tin plakt hier niet zo goed op.

Ok dan haal ik geen tank mod.

btw ik vind de achtergrond muziek wel tof, welke artiest is dat trouwens? (van het liedje e :) )
Ik heb in de standaard batterijhouder 4x GP 2700mAh en in een houder voor een losse cel 1x GP 2700mAh in serie gezet. Die losse houder ligt achter de servo's. Daar was nog plek over en de losse houder is van draadjes voorzien zodat deze eenvoudiger te solderen is (en de cellen eventueel makkelijker kunnen worden vervangen). Ik rij zo'n 3 weken achtereen (elke week zo'n 4 uur) en de Savage staat gewoon in de ijskoude garage. Na 3 weken hang ik de boel aan de lader, maar binnen een mum van tijd zijn ze al weer vol (1,5 uur bij 800mA). Dus eigenlijk zijn ze nog lang niet leeg.

Tsja, de muziek... Mooi of niet mooi, ik vind die scheurende gitaren en raggende mannen helemaal 3x niks. :? Smaken verschillen gelukkig, anders was de wereld een grote eenheidsworst geworden. Muziek is overigens van Miss Kitten, nummer heet Meet Sue, Be She.

De Savage X radiobox heeft voldoende ruimte om 5 2700 mAh cellen te herberegen, iets beter dan de radiobox van de "oude" Savages. Wel in de deksel de twee plastic stukjes wegknippen.

Moet je veel vervangen? Het lijstje van Sleurhutje is een mogelijkheid maar lees vooral het stukje "als het kapot gaat". De accu zou ik zeker voor een 5 cellen exemplaar vervangen. De rest.... zoals gezegd, als het stuk gaat.

ja jongens mijne savage rijdt bijna achter bijna 2 maanden aan bezig geweest te zijn
ik zal eens proberen wat fotos te plaatsen

hier zijn dan eindelijk wat fotos van mijn savage :
het is een savage 25 die ik 2 dehands heb gekocht en waar ik wat aan gesleuteld heb :lol:

normal_test%20472.JPG

normal_test%20473.JPG

normal_test%20474.JPG

normal_test%20475.JPG

normal_test%20479.JPG

het is nu juist nog een kwestie van mijn elektronica goed afgesteld krijgen en mijn kap te spuiten en dan kan ik eindelijk rijden!!!!!!!!!!

Hoi veel plezier met de Savy!

Auto kleuren zijn trouwens niet helemaal mijn smaak,maar dat O.S blok,dat zou ik er ook wel op willen hebben! :D

Volgens mij rijd je straks, constant op de achterwielen :D

Back