Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
ja ok maar in het begin heb ik constant problemen gehad waardoor ik bijna 2 tankjes verbruikt had en bijna niet heb kunnen rijden ( zie mijn topic )
ik heb de moter nu redelijk goed afgesteld gekregen en ik heb nog een halve liter staan dat ik alsnog zal opgebruiken om de moter verder te laten inlopen
ik zal in totaal dan een tankje of 7 à 8 ingereden hebben.

ja , dat lukt aardig.
laat ons zeggen dat ik de moter op 90 graden kan houden.
heb een stukje buisisolatie rond de koelkop gedaan en heb nu geen problemen meer met een te lage motertemperatuur

Dat is ook een idee,dat kan ik ook wel effe ophalen,is wat degelijker als alu folie
:)

De motor begint na 1,5 tot 2 liter pas echt lekker te lopen (bij mij in ieder geval) Wheelies moeten geen probleem zijn mits de ondergrond ervoor geschikt is.

Heb je de motor ook voor 1.5 a 2 liter,op een rijke afstelling laten staan of?

Hoi Savage aanhangers! ff snel wat anders, heb een klein probleempje namelijk het volgende. Ik heb vorige week met mijn kameraad het een en ander aan gort gereden met mijn Savage 25. Heb met een redelijk leuke snelheid een boom over het hoofd gezien en dat was minder prettig voor mijn voorste draagarm(linkerkant) en de kunstof stabilistator stang is ook naar de maan. Nummer van het onderdeel is 85047. Wie weet er een goede en snelle on-line winkel die de spullen rap kan leveren want ik wil het van de week gaan fixen zodat ik volgend weekend weer kan rijden! Heb al bij pk modelracing gekeken maar heb van horen zeggen dat het lang kan duren voordat ik het spul in huis heb. Wat zijn jullie ervaringen met hun en wie heeft er anders een goed alternatief?

Alvast bedankt voor de reactie's!

Mvg Hugo.

Ik heb zelf meerdere malen besteld bij pk.
Goede ervaringen, enig minpuntje: orders worden pas op dinsdag verwerkt.
Als ze de spullen op voorraad hebben heb je de spullen donderdag in huis (in mijn geval !)
Je word netjes op de hoogte gehouden via persoonlijke mail.
Vind dat zelf ook prettig.

Gr. Dennis

Rcplace,daar haal ik tenminste ook aardig wat spullen,als het op voorraad is,heb je het binnen een paar dagen.

Ik heb trouwens precies hetzelfde gehad,boven en onderarm die afbreken,ik was er mee tegen een achterwiel van een auto aangereden(met volle snelheid),kon ie toch net niet hebben :D .

@solar: Goed te lezen dat de motor nu loopt. Heb je nu andere brandstof? Na zo'n 4 à 5 tankjes kun je gerust beginnen met afstellen. Te lang rijden met een lage temperatuur zirgt weer voor extra slijtage. Ik heb mijn motoren altijd 4 tankjes ingereden (eerste tankje WOT en daarna gaan afstellen maar niet volgas rijden, alleen soms even een seconde meer gas tot 2/3). Daarna gaan afstellen voor optimaal gebruk. >Wat Burp zegt is waar, na zo'n 1,5 tot 2 liter ga je merken dat er nog meer in zit en kun je verder gaan met het echte "fine tunen". Houdt hierbij in de gaten dat er altijd rook is bij vol gas en dat de temperatuur niet boven de 110-120 graden op vlak terrein (of 110-140 graden bij extreem gebruik in heel ruw terrein).

@Huubke: Inderdaad bij PK Racing of bij RC Fun. Ik heb daar heel goede ervaringen mee. Van beide is de communicatie per email uitstekend.

Volgens het boekje van de O.S moet je vanaf het begin gewoon gaan rijden(vanaf het eerste tankje) met de fbrieksafstelling en na elk tankje,de HSN 30 graden indraaien,tenminste zo heb ik het gelezen.

Kun je trouwens met het inrijden al in wat ruwer terrein gaan rijden,of is het beter om op vlak wegdek je gaan rijden?

@sleurhutje: ik heb net wat onderdelen bij Pk besteld, erg handige site trouwens waarop de onderdelen goed geranschikt zijn en dus het zoeken vereenvoudigd! Ik hoop dat ik mijn bestelde onderdelen net zo snel binnen heb alsdat ik ze besteld heb. Ze zijn wel wat duurder als in het buitenland, en aangezien ik nog niet zo heel lang dingen via het internet koop wil ik eerst maar eens kijken hoe dit gaat. Over de grens kopen kan dan altijd nog. Nog bedankt voor je reactie, moet zeggen dat jij en nog een paar anderen hier op deze site altijd klaar staan voor raad en daad en dat mag ook wel eens gezegd worden! Ga zo door want ik kan nog hardstikke veel tips gebruiken van gasten zo als jij.

Hugo

Let wel,dinsdag word pas de order in behandeling genomen.Dat is het enige nadeel van PK racing,verder is het een goede winkel.

Wat denk je zou ik de bestelling dan voor of op vrijdag in huis hebben zodat ik volgend weekend weer kan rijden?

Hugo

Wat betreft p.k.:

Als het op voorraad is moet dat zeker lukken.
Tenminste; Bij mij was dat wel het geval.

Zet dat anders ven bij opmerkingen.
Je krijgt dan vanzelf mail met daarin het antwoord.
Ik heb goede ervaringen qua mail vragen/antwoorden !!

Wat ze zeggen: op voorraad en je hebt het de dag na verzending (de status kun je bij PK aan het einde van de dag zien). Bij RC Fun krijg je een mail als het verzonden wordt. PK houdt geen backorders als de levering van leveranciers langer duurt dan 3 dagen, RC Fun (soms) wel. Dus als het er is, kun je vrijdag weer rijden.

Moet zeker lukken.
Anders zet je even je woonplaats in je profiel dan kunnen we je wat makkelijker advies geven over een eventuele hobbyshop bij jou in de buurt.

Heey ik heb een Savage x ss met een spektrum dx2 zender set, maar weten jullie of de bij geleverde servo's sterk genoeg zijn voor de savage. het zijn : # Z270 Standard Race Servo
# Z590 Hi-Torque Race Servo

Ik hoor het wel :D :roll:

Beide voldoen prima op de Savage. De Z590 uiteraard als stuurservo gebruiken (=9,5 kg). Bij mijn Savage heeft dat ook zo gezeten en geen problemen gehad tot de Z590 het begaf (garantie gevalletje) De nieuwe Z590 heb ik nu als spare.

Back