Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Jammer,mijn Motorplaat is gebarsten,daardoor kan ik mijn O.S. blokje er niet mooi op zetten :(,Ik kan dus nog niet beginnnen met het inrijden :( .Onderdelen staan al in bestelling!

Ik hoop dat ik voldende week ermee verder kan :D

Het staat trouwens wel mooi,die blauwe cilinderkop op mijn Savy,alleen die standaard Savy banden die ik er nog steeds op heb,kunnen echt niet meer!
Ik heb ondanks de kapotte Motorplaat toch maar effe de motor erop gezet,om een paar fotootjes te maken :D

Hé Raimond,

Mooie auto hoor, is het de Savage X of niet want die hebben zoon ding boven de motor?
Ik wil niet vervelend doen maar iedergeval je rechterachterband zit verkeerd om :wink:

CYA

Hoi,ja het is een Savage X,nou ja,een beetje verbouwde :)

Wat betreft de achterwielen,ik zie het nu :D ,ik zal ze effe omwisselen straks,bedankt:)

ik heb maar ff een tas besteld voor mijn savage dat ik alles veel makkelijk mee kan nemen, en niet alles los hoef te drage :D

p92550filled.jpg

Ik ga hem van de week even ophale, en hopen dat het ook zo handig is als ik verwacht :P

nou vandaag lekker gereden, mijn auto is nou ook weer super afgesteld thanks pat, maar tjonge wat was het koud in almere.
ben nu al drie uur thuis(namelijk 1.5 uur rijden naar huis)maar ik heb het nou nog koud.
nu begrijp ik waarom ze allemaal dubbele kleding dragen, ik dacht wat een mietjes maar heb ze wel benijd.
hahaha

In december heb ik een nieuwe Savage aangeschaft. Alles goed en wel, alleen het startsysteem blijft me irriteren.

Eerst zat er een trekstarter opgebouwd. 2x met de trekstarter gereden, 2x kon ik naar huis omdat het touwtje het begaf. Inderdaad heb ik voorzichtig gedaan met korte rukjes enzo maar ik vond dit systeem waardeloos. Ik dacht van alle ellende af te zijn door een rotostart te kopen. Wat blijkt, ellende alom. Schakelaartje kapot op de starter, was garantie. Weer schakelaartje kapot, ik wacht al 3 weken op een nieuwe. 2x het onewaylager kapot gedraait, 1x eigen schuld en 1x "plotseling" kapot. Kortom, na elke keerrijden kan ik weer een nieuw onderdeeltje bestellen voor het startsysteem. Als we een wasmachine, koelkast, PC o.i.d. kopen gaat dat probleemloos 10 jaar mee. Alleen als het met RC te maken heeft dan lijken we ermee te moeten leren leven.

Is er ergens een fatsoenlijk startsysteem wat gewoon een paar jaar meegaat zoals we dat ook verwachten van andere producten die we kopen?

Gr.

Erik

als je auto gewoon goed is ingelopen.. Heb je ook geen problemen meer met dat je je trekstart kapot trekt, ik heb me trek start ook 2x stuk getrokken bij het inrijden, maar ik kon hem allebij de keren met veel moeite maken, en nu die goed is ingelope heb ik nergens meer last van :)

Als je je gloeiplug iets los gedraaid had tijdens het starten (toen de motor nog nieuw was) had je het waarschijnlijk voorkomen.

Dit soort reacties had ik verwacht en zijn ook begrijpelijk.

Telkens als ik teveel weerstand voel (rotostart en trekstart) heb ik inderdaad de gloeiplug iets gelost om overtollig brandstof te lozen. Dat punt voel je goed genoeg aankomen om erop te anticiperen. Ik heb ook genoeg ervaring met techniek in het algemeen om bepaalde zaken te "voelen" of fingers[itzen-gevoel. Het blijven allebei (in mijn ogen) gammele systeempjes. Bij mijn vorige auto met startbox nog nooit 1 enkel probleem gehad met het startsysteem. Het liefst zou ik teruggaan naar een systeem met startbox. Startbox op de 1:1 autoaccu en ook geen geklooi meer met accu's. Volgens mij is de Savage niet aan te passen aan een startbox.

Mijn vraag blijft staan; Wat/waar is er een degelijk startsysteem?

Gr.

Erik

erik1234 zei:

Telkens als ik teveel weerstand voel (rotostart en trekstart) heb ik inderdaad de gloeiplug iets gelost om overtollig brandstof te lozen. Dat punt voel je goed genoeg aankomen om erop te anticiperen. Ik heb ook genoeg ervaring met techniek in het algemeen om bepaalde zaken te "voelen" of fingers[itzen-gevoel. Het blijven allebei (in mijn ogen) gammele systeempjes. Bij mijn vorige auto met startbox nog nooit 1 enkel probleem gehad met het startsysteem. Het liefst zou ik teruggaan naar een systeem met startbox. Startbox op de 1:1 autoaccu en ook geen geklooi meer met accu's. Volgens mij is de Savage niet aan te passen aan een startbox.

Gr.

Erik

Heel simpel, voor een Savage is dat er gewoon niet, starten d.m.v een startbox is inderdaad de enige goede manier, en als je dat wil dan had je niet voor een Savage moeten kiezen.

erik1234 zei:

Gr.

Erik

Hoi Erik,

Volgens mij kun je geen weerstand voelen met een rotostarter en heeft het niet echt met overtollige brandstof te maken maar meer met compressie.
En inderdaad een startbox is niet mogelijk.

shell zei:
nou vandaag lekker gereden, mijn auto is nou ook weer super afgesteld thanks pat, maar tjonge wat was het koud in almere.
ben nu al drie uur thuis(namelijk 1.5 uur rijden naar huis)maar ik heb het nou nog koud.
nu begrijp ik waarom ze allemaal dubbele kleding dragen, ik dacht wat een mietjes maar heb ze wel benijd.
hahaha

Er is nog een klein filmpje gemaakt, en volgens rij jij hier ook tussen

[media=youtube]sb9ABrI9UMI[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
basbas zei:
Volgens mij kun je geen weerstand voelen met een rotostarter en heeft het niet echt met overtollige brandstof te maken maar meer met compressie.
En inderdaad een startbox is niet mogelijk.
Bij een rotostart kun je het wel iets voelen, maar je kunt het wel goed horen aan de motor van de rotostart. Die gaat wat zwaarder lopen als de boel dreigt te verzuipen. Als de motor echt verzopen is, stopt de rotostart ook (de rotostart 2 heeft zelfs een stroombegrenzing erop zitten en het knopje springt dan uit ter beveiliging om te voorkomen dat je de motor van de rotostart verbrandt).

jo men,
ff een algemeen vraagje, zit er veel verschil tussen een savage RTR en een SS?

erik1234 zei:

Gr.

Erik

Er zijn wel soortgelijke apparaten/Startsystemen als de Rotostart 2,die degelijker zouden moeten zijn,Kijk een bij PK racing,en dan onder brandstof auto's,motortoebehoren, en dan startsystemen.Daar zie je een paar verschillende ystemen staan staan.De torque start,moet beter zijn als de Rotostart2,tenminste een kennis van me heeft dat systeem en is er veel meer tevreden over,als de Rotostart2.

Bij mijn eerste Rotostart2,ging trouwens ook de startknop stuk,blijkbaar een type probleem,dan :?

Ik vind rotostart helemaal niet chill. je kan je auto alleen maar makkelijker verzuipe.. en je voelt de weerstand niet

Rotostart2 is zekers wel fijn,alleen die one way lagers zijn niet geschikt,om langdurig die klappen op te vangen,ze gaan kapot,met als gevolg als je lang blijft doorstarten een afgeschuurde as,waardoor nieuwe lagers ook wienig nut meer hebben.\\

Ook nu weer met mijn nieuwe O.S motor heb ik daar last van,dat de lager er over heen loopt,echt ongelooflijk,dat ding is net nieuw :(

En verzuipen???Dat ligt er echt aan hoe je ehm start,ik heb er geen last van in ieder geval. :?

Raimond zei:
Rotostart2 is zekers wel fijn,alleen die one way lagers zijn niet geschikt,om langdurig die klappen op te vangen,ze gaan kapot,met als gevolg als je lang blijft doorstarten een afgeschuurde as,waardoor nieuwe lagers ook wienig nut meer hebben.\\

Ook nu weer met mijn nieuwe O.S motor heb ik daar last van,dat de lager er over heen loopt,echt ongelooflijk,dat ding is net nieuw :(

En verzuipen???Dat ligt er echt aan hoe je ehm start,ik heb er geen last van in ieder geval. :?
Ik heb nu al een tijdje een cheap shit chinees klonen lagertje van de HF0612, kwam van eBay bij een of ander helikoptertokootje. Ze zitten namelijk ook in de wat grotere heli's. Ze kosten maar $2,35 per stuk en functioneert nog steeds prima. Beter dan die echte INA uitvoering die na 3x starten en wat vettigheid al doorslaat/slipt.

En verzuipen heb ik ook zelden last van gehad. Dat kun je in een seizoen op één hand tellen. Voordeel van een rotostart bij eventueel verzuipen is dat je het gas open zet, de brandstofleiding dichtknijpt en even 2/3 seconden doorstart. Motortje weer leeg. 8O En zeker met dit koude weer is een trekstarter de eerste keer een prima bezigheid om zelf op temperatuur te komen. :evil: Doe maar ook maar een rotostart (overigens ben ik wel van mening dat een startbox beter is dan een rotostart of trekstarter omdat je dan van die ellendige eenrichtingslagers af bent).

Sleurhutje zei:
Voordeel van een rotostart bij eventueel verzuipen is dat je het gas open zet, de brandstofleiding dichtknijpt en even 2/3 seconden doorstart. Motortje weer leeg.

Dat is het voordeel en tegelijk het grote nadeel, want je geeft de motor, met name de drijfstang, ongelovelijk op zijn fl*kker als je dat doet. Vloeistof is immers nauwelijks samen te persen waardoor er een veel te grote belasting op de drijfstang komt.

Back